رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از به تعویق افتادن افتتاح پتروشیمی هگمتانه خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 10 June 2015

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه سرمایهگذار پتروشیمی هگمتانه به تعهدات خود عمل نکرده است، گفت: پتروشیمی هگمتانه همدان تیر ماه امسال نیز به بهرهبرداری نمیرسد.

به گزارش تسنیم ، حمیدرضا متین ، با اشاره به اینکه انتظار داشتیم در آستانه تیر ماه شاهد افتتاح پتروشیمی هگمتانه بعد از 10 سال باشیم، اظهار داشت: متاسفانه این پروژه با بن‌بست‌های مختلفی مواجه شد و سرمایهگذار بخش خصوصی این طرح پیگیری لازم را نداشت.

وی افزود: قرار بود 27 درصد از سهام مربوط به شرکت پتروشیمی ایران تعیین تکلیف شده و به سرمایه‏گذار بخش خصوصی واگذار شود که با پیگیری استاندار همدان زمینه برای واگذاری فراهم شده بود ولی سرمایه‌گذار اعلام کرد که نحوه واگذاری باید تغییر کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان درباره نحوه واگذاری نیز گفت: قرار بود هزینه واگذاری از سال 95 با سود زیر 20 درصد تقسیط شده و سرمایه‏گذار از این سال اقساط را پرداخت کند که سرمایهگذار این میزان سود را قبول نداشته و معتقد بود که سود باید خیلی کمتر از این میزان باشد.

متین با اشاره به اینکه براساس آیین‌نامه ‌های قانونی، واگذاری باید با سود 24 درصد انجام شود، تصریح کرد: اگر به غیر از این روند رخ دهد دیوان محاسبات ورود پیدا کرده و پرونده تخلف برای آن تشکیل می‏دهد.

وی بیان کرد: پیگیریهایی توسط استاندار همدان از دیوان محاسبات صورت گرفت و در نهایت مشکل میزان سود واگذاری سهام شرکت پتروشیمی ایران به سرمایه‏گذار پتروشیمی هگمتانه برطرف شد ولی باز شاهد هستیم که سرمایه‏گذار به تعهدات خود عمل نکرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اعلام اینکه آغاز به کار پتروشیمی هگمتانه نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار است، عنوان کرد: با توجه به وضعیت به وجود آمده باید منتظر بمانیم تا استاندار همدان تا 20 روز آینده تصمیم‏گیری کند ولی آن چیزی که مشخص شده این است که پتروشیمی هگمتانه تیرماه امسال به بهره‏برداری نمی‏رسد.

پتروشیمی هگمتانه که امسال 10 ساله شده است قرار بود تیرماه 94 براساس وعده استاندار همدان به بهرهبرداری برسد که متاسفانه به سبب خلف وعده سرمایهگذاری بومی این بار هم خبری از افتتاح نبوده و دست مدیران همدان در پوست گردو باقی ماند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار