مسئول بسیج هنرمندان استان همدان از برگزاری هفتمین جشنواره استانی شعر بسیج در قالب چهار کارگاه مجزا خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 10 June 2015

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان گفت: هفتمین جشنواره استانی شعر بسیج در قالب چهار کارگاه مجزا در همدان برگزار می‌شود.

 

به گزارش فارس ،.رسول کرمی اظهار داشت: هفتمین جشنواره استانی شعر بسیج در سال 94 در قالب چهار کارگاه مجزا برگزار شده که در هر کارگاه از بین 30 شاعر راه یافته به کارگاه، سه نفر به عنوان نفرات برتر در سطح استان مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

 

وی با تاکید بر اینکه ماحصل این کارگاه مجموعه شعری از اشعار قرائت شده توسط 30 شاعر در هر کارگاه خواهد بود، افزود: فصل اول این جشنواره شامل کارگاه شعر عاشقانه و عارفانه (اخلاقی) با موضوعات حقیقت و زیبائی در ساحت شعر، نجابت کلام در شعر عاشقانه، حضور عشق حقیقی در شعر عاشقانه و راز و نیاز و نیایش‌های عاشقانه خواهد بود که زمان برگزاری این کارگاه نیز اول تا 25 مرداد ماه خواهد بود.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با اشاره به اینکه زمان برگزاری فصل دوم این جشنواره با عنوان کارگاه شعر کودک و نوجوان از 26 شهریور تا 10 مهرماه است، ادامه داد: در این فصل موضوعاتی همچون شعر کودک و دفاع مقدس، الگوی تربیتی و اخلاقی در شعر کودک، الگوی ملی - تاریخی و دینی در شعر کودک و تجلی آئینی و فرهنگ عامه در شعر کودک مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

وی فصل سوم جشنواره شعر بسیج استان را کارگاه شعر آئینی با محورهای پیامبر رحمت و امت واحده اسلامی، تداوم فرهنگ علوی، تداوم حماسه عاشورایی در بیداری اسلامی و راهپیمایی اربعین دانست و افزود: زمان این کارگاه نیز از 28 آبان ماه تا 11 آذرماه جاری خواهد بود.

 

کرمی با تاکید بر اینکه آخرین فصل هفتمین جشنواره استانی شعر بسیج سال جاری با عنوان کارگاه شعر انقلاب و از 24 دی تا 10 بهمن ماه خواهد بود، ادامه داد: موضوعات این کارگاه شامل آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی (شعر دفاع مقدس ـ ادبیات پایداری ـ بیداری اسلامی)، ولایت و رهبری انقلاب، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، شعر اجتماعی (طنز و عدالت اجتماعی) و افشای جنایت‌های گروهک‌های تکفیری و تحریف اسلام ناب خواهد بود.

 

وی در پایان تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دفاتر کانون‌های بسیج هنرمندان شهرستان محل اقامت مراجعه و یا با شماره تلفن 32651711 تماس حاصل کنند.

 

 

 

بیشتر بخوانید:
 
 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار