مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: چهار مسیر ایرانشهر - خیرآباد، بنت - نیکشهر، مهرستان - سرباز و مهرستان -ایرانشهر در جنوب استان بازگشایی شد.
کد خبر: ۴۶۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 17 July 2017
ایوب کرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسیرها از روز جمعه بر اثر طغیان رودخانه های فصلی بسته شده بود که با تلاش راهداران امروز ظهر بازگشایی شد.
وی ادامه داد: مسیر فنوج - رمشک نیز به دلیل طغیان رودخانه های فصلی همچنان بسته است.
وی بیان کرد: براساس بررسی های اولیه صورت گرفته 30 میلیارد ریال میزان خسارت به جاده های اصلی و فرعی در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب اخیر برآورد شده است.
وی تاکید کرد: کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی در حال بررسی میزان دقیق خسارت این سیلاب بر روی جاده های اصلی و فرعی شهری و روستایی جنوب سیستان و بلوچستان هستند.
به گزارش ایرنا بارندگی های پراکنده از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون سبب طغیان رودخانه های فصلی و سیلاب در مناطق جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان شد.
نیروهای امدادی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران از همان ساعات اولیه برای خدمات رسانی و رفع مشکلات پیش آمده از جمله قطعی ارتباطات جاده ای، خسارت به زیرساخت های شهری و تخریب منازل و غیر در مناطق آسیب دیده حضور داشتند.
با تلاش نیروهای امدادی هم اینک تمام راههای ارتباطی سیستان و بلوچستان باز است و خدمات لازم به مردم سیل زده جنوب استان همچنان در حال ارائه شدن است.
بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، بارندگی ها همراه با سیلاب و طغیان رودخانه های فصلی که از پنجشنبه هفته گذشته در جنوب استان آغاز شده بود فروکش کرده و فقط امروز در برخی ارتفاعات جنوب و جنوب شرقی شرایط برای افزایش ابر و رگبار خفیف و پراکنده مهیاست.
روز گذشته فقط 2 میلیمتر بارندگی در توابع شهرستان سرباز در جنوب استان گزارش شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار