فرماندار اسدآباد با بیان اینکه در 39 روستای شهرستان طرح بهسازی اجرا شده است، گفت: متاسفانه غفلت دهیاران و شوراهای اسلامی ادارات خدمات رسان موجب تخریب این طرح ها شده و برای احیا و تعمیر آن نیز اقدام نمی کنند که اینکار هدر دادن بیت المال است .
کد خبر: ۴۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲ 11 June 2015
فرماندار اسدآباد با اشاره به وجود یک هزار و 300 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغات شهرستان گفت: هرگونه ساخت و ساز در محدوده روستاها بدون اخذ مجوز از دهیاری ممنوع و خلاف مقررات است.

به گزارش ایرنا؛ مسعود بکائی در نشست مشورتی با دهیاران بخش مرکزی و پیرسلمان با انتقاد از وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح روستاها تاکید کرد : جهاد کشاورزی حق صدور مجوز احداث خانه باغی را ندارد .

وی با بیان اینکه در 39 روستای شهرستان طرح بهسازی اجرا شده است گفت: متاسفانه غفلت دهیاران و شوراهای اسلامی ادارات خدمات رسان موجب تخریب این طرح ها شده و برای احیا و تعمیر آن نیز اقدام نمی کنند که اینکار هدر دادن بیت المال است .

بکائی در ادامه از افزایش تسهیلات مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی خبرداد و افزود: این مبلغ به 150 میلیون ریال افزایش یافته و روستاییان می توانند از این تسهیلات استفاده کنند .

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 300 واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان مقاوم سازی شده است خاطرنشان کرد : متاسفانه صاحبان این واحدها که از تسهیلات استفاده کرده اند تاکنون برای پرداخت اقساط خود مراجعه نکرده اند و همین موضوع موجب سختگیری بانکها شده است .

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه روستاییان بیش از یکصد میلیارد ریال به ادارات خدمات رسان بدهکار هستند از دهیاران خواست: اهالی را به پرداخت اقساط معوق و همچنین بهای آب ، برق ، تلفن و گاز مصرفی خود تشویق کنند تا شرکت های خدمات رسان نیز بتوانند به خدمات رسانی مطلوب به مشترکین ادامه دهند .

دادستان اسدآباد نیز از دهیاران به عنوان نماینده دادستان یاد کرد و از آنان خواست: برای برقراری و حفظ امنیت در روستاها با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی همکاری و تعامل بهتری داشته باشند و تردد افراد غریبه و مشکوک را سریعا اطلاع دهند تا منجر به سرقت و جرائم دیگر نشود .

بهزاد پارسا با تاکید بر حل و فصل اختلافات داخلی روستا توسط دهیاران و شورا گفت : اینکار موجب کاهش پرونده های دادگستری خواهد شد .

شهرستان اسدآباد 98 روستا دارد و نیمی از جمعیت آن ساکن روستا هستند .

شهرستان اسدآباد با 107 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار