بنا به گفته مدیر تجاری رنو، خرید رنوی فرانسه در ایران دو برابر شده و سهم این خودرو از بازار ایران 9.8 درصد شده است. اما چرا ایرانیها از رنو استقبال بیشتری می کنند خود جای سوال است؟!
کد خبر: ۴۶۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 19 July 2017
به گزارش تابناک : مدیر تجاری گروه رنو فرانسه از افزایش دو برابری فروش خودروهای این گروه در نیمه نخست سال جاری میلادی در ایران خبر داد و افزود: در مدت یاد شده افزون بر یک میلیون و 880 هزار دستگاه خورو رنو در جهان فروش رفته است.

به گفته " تیری کوسکاس" بر اساس آمارهای جدید، سهم این گروه تجاری در بازار خودرو جهان به 4.1 درصد افزایش یافته است که 0.3 افزایش را در مدت یک سال نشان می دهد. 

تمام مارک های این گروه شامل «رنو»، «داچیا» (شرکت خودروساز رومانیایی که به تملک رنو درآمده است)، «رنو سامسونگ موتور» و «لادا» شاهد رشد آمار فروش و کسب بازارهای جهانی است.

وی گفت: افزون بر نیمی از فروش این گروه (54 درصد) در اروپا بوده و فروش محصولات این شرکت در تمام مناطق به ویژه در آسیا و اقیانوس آرام 5.5 درصد رشد داشته است.

فروش دو برابری محصولات رنو در ایران
بر اساس این گزارش، مدیر تجاری گروه رنو فرانسه با بیان اینکه فروش محصولات این گروه در ایران دو برابر شده است، افزود: رنو 9.8 سهم بازار داخلی خرید خودرو را در این کشور از آن خود کرده است.

وی یادآوری کرد: این گروه خودروساز چشم انداز رو به رشدی برای سالجاری در روسیه و برزیل ترسیم کرده، همانطور که برای چین، که در آن 'نتایج دلگرم کننده ای' ثبت شده است.

به گفته کوسکاس، این گروه خودروسازی 36 هزار دستگاه خورو در چین فروخته است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته میلادی 9 هزار و 771 دستگاه بود. 

گفته می شود شرکت خودروسازی رنو فرانسه در شش ماه نخست سال جاری میلادی افزون بر ۶۸ هزار خودرو در بازار ایران فروخته است و این آمار در 12 ماهه سال گذشته میلادی 108 هزار و 500 دستگاه خودرو بود.

نارضایتی خریداران رنو در ایران
اما از طرف دیگر با گشتی در میان خریداران محصولات رنو در یافتیم که نارضایتی شدیدی دربین این افراد وجود دارد و اکثرا پشیمان از خرید هستند.

بنا بر این گزارش، علت اصلی این استقبال و فروش دو برابری رنو در ایران نسبت قابل قبول بین قیمت و کیفیت آن‌ها باشد اما متاسفانه برخی خریداران رنو از کیفیت این ماشین راضی نیستند و علت اصلی استقبال را محدودیت حق انتخاب و کیفیت پایین خودروهای داخلی عنوان میکند.

مهدی محمودی از مشتریان و خریدارن رنو ساندرو در اسفند 95 است و با نارضایتی از این خرید در گفتگو با اکوتیتر، می گوید: اسفند ۹۵ خودروی ساندرو دنده اتومات خریدم اما متاسفانه اصلا از این ماشین راضی نیستم. 

وی امکانات رفاهی و آپشن های این خودرو را در حد صفر میداند و با کنایه می گوید: امکانات این خودرو شاید در حد پیکان هم نباشد.

 این خریدار ناراضی سیستم صوتی بسیار بی کیفیت و معمولی، پایین بودن کیفیت مواد داخلی کابین، ضعف شتاب و قدرت موتور و گیربکس، وضعیت بد ترمزها که بعد از ۳۰۰۰ کیلومتر به صدا می افتد را از دلایل بی کیفیتی این خودرو بیان میکند.

وی همچنین می گوید: از همه مهمتر مصرف سوخت بسیار بالای این خودرو است که متاسفانه هیچ مزیتی برای آن نمیتوان تعریف کرذ.

از دیگر دلایل استقبال مردم ایران از محصولات رنو می توان به شکل ظاهری این خودرو اشاره کرد. یکی دیگر از خریداران محصولات رنو در این خصوص می گوید: طراحی جدید و شکل اروپایی محصولات رنو باعث جلب توجه بیشتر مردم است.

امیر طاووسی با اشاره به این نکته می گوید: مردن از خودروهای تکراری و بدشکل خسته شده اند . محصولات رنو شاید کیفیتی نداشته باشند اما از نظر ظاهری زیبا هستند و مردم تمایل بیشتری به خرید آنها دارند.

از همه بدتر اینکه یکی از خریداران این خودرو با کنایه شدید از قدرت موتور این محصول می گوید: قدرت موتور برخی محصولات رنو در حد پراید است در حالیکه این محصولات را با قیمت  زیر 70 میلیون و همراه با منت به مردم می فروشند.

شهاب نجاتی از دیگرام معترضان است و می گوید: صنعت خودرو در ایران انحصاری است ، با وجود خودروهای بی کیفیت چینی و قیمتهای غیر منطقی خودرو های داخلی در کشور راهی بجز خرید این محصولات نیست . البته آن هم با قیمتی گزاف.




منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار