تابناک: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: توافق اولیه در کلیات و جزییات در مرحله دوم با گروه 1+5 و آمریکا از سوی ملت ایران پسندیده نیست.
کد خبر: ۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴ 13 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، آیت الله «عبدالنبی نمازی» در خطبه های نمازجمعه کاشان با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با ایشان اظهار داشت: معظم له در پاسخ به اظهارات ناروا و حق طلبانه مقامات آمریکایی موافقت خود را با توافق دربردارنده عزت، احترام و پیشرفت ملت ایران اعلام نمودند.

وی افزود: توافق ابتدایی بر سر کلیات براساس تجربه و شناخت ما از طرف مقابل که عادت به چانه زنی دارد، وسیله ای برای بهانه جویی های پی در پی در توافق ثانویه در جزییات خواهد بود، بنابراین اگر توافقی باشد باید یک مرحله ای و همراه با لغو تحریم ها باشد.

خطیب جمعه کاشان با اشاره به سابقه 11 ساله مذاکرات هسته ای تاکید کرد: اختلاف از ابتدای این مذاکرات بر سر کلیاتی چون غنی سازی، حق برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای، سانتریفیوژها و راکتورها و حق تحقیق و توسعه که حقوق تثبیت شده ما هستند، در این توافق ها نبوده است.

آیت الله نمازی تصریح کرد: آنچه بهانه جویی در 11 سال گذشته بوده، جزییات و برخورداری از این حقوق است که آمریکا و اروپایی ها به بهانه پیشگیری از انحراف به سوی تولید سلاح هسته ای کارشکنی کرده و خواهند کرد.

وی سلاح هسته ای را بهانه سران استکبار برشمرد و گفت: آمریکایی ها که هوای سلطه بر سراسر کره زمین را در سر می پرورانند، نمی خواهند در دنیا قدرتی مستقل و مقتدر در برابر آنها عرض اندام کند.

امام جمعه کاشان همچنین به آتش کشیدن خلبان اردنی توسط تروریست های داعش را توطئه آشکار آمریکا و انگلیس برای حضور گسترده نظامی در عراق و اردن به بهانه سرکوب تروریست ها دانست و افزود: اولین گروه نظامیان انگلیسی شامل 600 مستشار وارد اردن خواهند شد.

آیت الله نمازی یکی از سیاست های استکباری آمریکا را کاهش آمار نفوس کشورها بویژه در کشورهای اسلامی عنوان کرد و گفت: ترور و فرستادن میکروب های کشنده و یا القای افکاری چون فرزند کمتر زندگی بهتر ناشی از این سیاست است.

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به حضور پرشور و کوبنده ملت آگاه، فهیم، انقلابی و مجاهد ایران در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: ملت ایران با این حضور چشمگیر فضای سیاسی بین المللی را تحت تاثیر اقتدار خود قرار داد.

درخواست آزادی 30 هزار زندانی سیاسی حکومت پادشاه عربستان از سوی سازمان عفو بین الملل، تقدیر مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق از حمایت گسترده و صریح ایران از ارتش عراق در برابر تروریست های داعش، قدرت گیری گروه انقلابی انصارالله یمن در این کشور به تاسی از انقلاب و فرهنگ انقلابی ایران و امام و بسیج پنج کشور آفریقایی علیه تروریست های داعش در این منطقه از دیگر موارد مورد تاکید امام جمعه کاشان در خطبه های نمازجمعه این هفته کاشان بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار