نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی:
کد خبر: ۴۶۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ 21 July 2017
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت:65 کیلومتر دریاچه دز و حدود 120 کیلومتر دریاچه کرخه بدون هیچ استفاده ای رها شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا فریدون حسنوند پنجشنبه در نشست هماهنگی اجرای طرح های مختلف در محل فرمانداری با اشاره به نیاز مردم اندیمشک به اماکن تفریحی و رفاهی افزود:احداث مراکز تفریحی و اقامتگاههای رفاهی برای مردم در اطراف دریاچه های دز و کرخه ضرورت دارد.

وی اظهار کرد:پرورش ماهی ، آبزیان ، راه اندازی ورزش های تفریحی مانند قایقرانی ، طرح های مختلف تفریحی و رفاهی در این زمینه می تواند موجب ایجاد نشاط اجتماعی برای مردم شود.

وی بیان کرد:منطقه منگره به عنوان یک منطقه مهم گردشگری در اندیمشک رها شده است در حالیکه می تواند بهترین مکان گردشگری باشد.

حسنوند بیان کرد:برای برون رفت از چنین شرایطی ، برنامه ها و پیگیری های بسیار خوبی انجام شده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت:در راستای بهره مندی شهروندان از فضاهای مناسب تفریحی ، بازدید از سدهای برقابی استان با حفظ اصول و قوانین مربوطه در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته آزاد شده است.

وی گفت:با وجود هزینه های میلیاردی در سدهای کرخه و دز اما این 2 سد فقط در ایام نوروز به روی مردم باز می باشند.

وی در بخش دیگری با اشاره به لزوم تلاش جمعی برای توسعه اندیمشک افزود:به منظور توسعه شهرستان باید هماهنگی بین بخشی در سطح شهرستان، استان و کشور بیشتر باشد.

حسنوند گفت:جذب سرمایه گذار و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران یک گام مهم برای تحول در حوزه اشتغالزایی است.

وی بیان کرد:تدوین و جمع بندی ظرفیت های شهرستان و همچنین تهیه چشم انداز شهرستان در 2 کتاب نیاز شهرستان است که باید انجام گیرد.

وی افزود:تدوین پتانسیل های شهرستان به جذب سرمایه گذار و معرفی فرصت ها به سرمایه گذاران کمک جدی خواهد کرد.

حسنوند افزود:تدوین چشم انداز شهرستان و تعریف طرح های شاخص در این سند نیز موجب تسریع و برنامه ریزی کیفی تر در ارائه خدمات به مردم و توسعه شهرستان می شود.

رئییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ،‌راه آهن را نماد اندیمشک دانست و اظهار کرد:یکی از طرح های مهم در سطح شهرستان ، احداث بندر خشک است که این طرح با همکاری راه آهن در دست اقدام می باشد.

وی بیان کرد:اجرای چنین طرح هایی موجب ایجاد اشتغال، کاهش هزینه و رونق اقتصادی در منطقه می شود و با احداث این طرح مهم ، اندیمشک به قطب اقتصادی و جذب سرمایه خارجی تبدیل خواهد شد.

وی افزود:استاندار محترم نگاه بسیار خوبی به توسعه اندیمشک دارد و دیدگاه همه دولتمردان به توسعه منطقه روشن و مثبت می باشد ضمن اینکه تعامل بین قوای سه گانه در شهرستان مثبت و بسترساز توسعه هرچه بیشتر اندیمشک خواهد بود.

فرماندار اندیمشک نیز گفت:هنوز از ظرفیت های شهرستان در راستای اشتغالزایی به نحو شایسته استفاده نشده و این پتانسیل ها در سال های قبل مغفول مانده است.

پیمان جهانگیر افزود:طی یک سال اخیر با برنامه ریزی جدی برای استفاده از این ظرفیت ها تلاش شده است.

وی گفت:پایانه صادراتی کشاورزی از جمله طرح های شاخص و اشتغالزا در اندیمشک است که مراحل استعلام های نهایی را طی می کند.

وی گفت:احداث بندر خشک ، شهرک های کشاورزی و دیگر پروژه های مهم اندیمشک موجب تغییر در آمار بالای بیکاری اندیمشک خواهد شد.

وی تاکید کرد:زنجیره تعامل و وحدت مسئولین شهرستان اندیمشک موجب ایجاد روحیه نشاط در مردم شده و نتایج خوبی در زمینه رفاه ،اشتغال و امنیت هرچه بیشتر به دنبال دارد.

جهانگیری در ادامه به ظرفیت های این منطقه از جمله دسترسی به راه آهن، آزادراه، صنایع و تولیدات کشاورزی برای صادرات ، اشاره کرد و افزود: بندر خشک اندیمشک، شمال خوزستان را به قطب اقتصادی و صادرات و واردات کالا تبدیل خواهد کرد. 

وی در ادامه احداث بندر خشک در این نقطه از شمال خوزستان را اقتصادی، باصرفه و سبب کاهش هزینه های حمل ونقل کالا عنوان کرد .

در این جلسه فرشاد انصاری مدیرکل راه آهن ناحیه زاگرس به تشریح برخی امور مربوط به حوزه راه آهن و بندر خشک پرداخت.

به گفته مسئولان اندیمشک اجرای طرح بندرخشک به سرمایه گذاری دو هزار میلیارد ریالی نیاز دارد .

بررسی وضعیت احداث بندر خشک اندیمشک و برخی طرح های دیگر محور این جلسه بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار