حجه الاسلام آل هاشم در دیدار با مدیران روابط عمومی اداره جات و سازمان های استان:
جلسه هماهنگی گرامی داشت سالروز اقامه اولین نمازجمعه در جمهوری اسلامی ایران با حضور مدیران روابط عمومی اداراه جات و سازمان های استان یکشنبه 1مرداد در بیت نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 23 July 2017
به گزارش تابناک تبریز؛حجه الاسلام  هاشم با اشاره به اینکه روابط عمومی مانند ضربان قلب هر سازمان است، اظهار داشت: روابط عمومی می تواند تلاش های یک سازمان را به نحو احسنت به جامعه معرفی کند.

وی اضافه کرد، روابط عمومی هم می تواند خدمات یک سازمان را برجسته کند
و بالعکس اگر سوء نیت داشته باشد می تواند خدمات یک سازمان را وارونه جلوه دهد.

امام جمعه تبریز ابراز داشت:بنده از سال 72 تا75 معاون عقیدتی سیاسی روابط عمومی بوده و سختی و تنش زایی در روابط عمومی را می دانم.

وی اضافه کرد،اگر برنامه روابط عمومی صحیح انجام شود هیچ کس کاری ندارد ولی اگر ایرادی باشد همه سؤال می‌کنند؛ مدیران در بعضی جاهای مشکل، روابط عمومی را جلو می اندازند.

وی به برگزاری اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی اشاره کرد و گفت:نماز جمعه ای که امام پس از انقلاب پایه گذاری کرد عامل وحدت امت اسلامی بوده و قرارگاه ایمان و تقوا است.

وی اضافه کرد، از نماز جمعه باید صدای وحدت بیاید و امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی است.

آیت الله آل هاشم اذعان کرد: ما در حال جنگ هستیم، ولی جنگ ما جنگ نظامی نیست و یک جنگ فرهنگی است، امروز به اعتقادهای جوانان و بصیرت مردم حمله می کنند و به روش های گوناگون می خواهند معنویت مردم را از بین ببرند.

وی خطاب به مدیران روابط عمومی اظهار داشت: شماها عضو قرارگاه هستید و آن هم عضو فعال هستید.

وی تاکید کرد: نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است و جایی است که هدایتگری هم از مسائل اعتقادی و هم مسایل سیاسی می شود.

وی افزود، هدایتگری سیاسی لازم است ولی هدایتگری فرهنگی بنیانی تر از هدایتگری سیاسی است، اگر اخلاق مردم درست شود مشکلات سیاسی هم حل می شود.

و با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی امروز به سبک های مختلف توسط امام جمعه برای مردم تبیین می شود، افزود، سبک زندگی اسلامی رعایت کردن اصول اسلامی در زندگی است.

آیت الله آل هاشم تاکید کرد: واقعیت های زندگی و رفتار های روزانه در زندگی مردم تاثیر می گذارد.

وی متذکر شد: در نماز جمعه باید وحدت را جایگزین اختلاف مطرح کرد و هتر سخن گفتن باید به جای بدبینی و بدگمانی مطرح شود.

امام جمعه تبریز تصریح کرد،در ساماندهی حضور مردم در نماز جمعه کوتاهی کرده ایم و
روابط عمومی ها می توانند برنامه تشویقی معنوی برای حضور زیر دستان در نماز جمعه انجام دهند.

حجه الاسلام آل هاشم اذعان کرد: منشا اغلب شکست های سیاسی در دنیا ناآگاهی هست، باید مردم با حضور در نماز های جمعه بصیرت سیاسی خود را افزایش دهند، بصیرت یعنی شناخت لحظه ها و هر چقدر این بصیرت زیاد باشد ملت ها ضربه نخواهند خورد.

وی متذکر شد:ائمه جمعه طولانی صحبت نکنند و مردم را موذب نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان  ابراز کرد، ما باید قدر نماز جمعه و حضور مردم را بدانیم، در نماز جمعه  مردم هم نصحیت شوند و هم باید ارزش گذارده شوند.

وی اضافه کرد، عبادت، تفریح و کسب و کار همه باید کنار هم و در جای خود انجام گیرد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد، مردم حزب اللهی باید در مراکز تفریحی و گردشگری حضور پر شور داشته باشند؛ در همایش پیاده روی اعل گلی حضور یافتم ولی متاسفانه یک روحانی مشاهده نکردم.

وی تاکید کرد: دانش آموزان و دانش جویان را تشویق به حضور در نماز جمعه بکنید، از سرو صدا و شلوغی کودکان در مساجد ناراحت نشوید و اجازه دهید با فضای معنوی اخت شوند.

حجه الاسلام آل هاشم ادامه داد: ستاد نماز جمعه می تواند برنامه های مناسبی را انجام دهند؛ مسابقات فرهنگی گذاشته شود و مردم و جوانان تشویق شوند.

وی به نقل از رهبر معظم انقلاب: خطبه های آیت الله مشگینی در نماز جمعه بی بدیل است.

امام جمعه تبریز خبرداد:در روز خبرنگار جلسه ای هماهنگی و دیدار با خبرنگاران گذاشته می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :