شهردار و اعضای شورای شهر ترابوزان در راس هیاتی 75 نفره برای برگزاری روزهای فرهنگی طرابوزان در تبریز، در این شهر حضور دارند و در روز اول حضور خود در تبریز از مکان های تاریخی تبریز از جمله بازار بزرگ تبریز، مسجد کبود و خانه مشروطه دیدن کردند
کد خبر: ۴۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 11 June 2015

شهردار تبریز در دیدار با شهردار ترابوزان و هئیت همراه گفت: شهرداری تبریز از توسعه متقابل همکاری با شهر ترابوزان ترکیه در تمامی زمینه های فرهنگی، اقتصادی و توریستی استقبال می کند.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، دکتر صادق نجفی در دیدار با " اورحان فئوضی گکرکچی اوغلو" با بیان این که زمینه توسعه مناسبات تبریز با ترابوزان ترکیه در هر زمینه ای آماده است گفت: دو شهر تبریز و ترابوزان با توجه به قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم از سده های گذشته دارای مراودات اقتصادی و فرهنگی بوده اند.

وی با اشاره به نوشته های مورخان مختلف از جمله چلبی در خصوص مراودات مردمان دو شهر در زمانهای گذشته اظهار داشت: خوشبختانه دو کشور همسایه دوست و مسلمان در زمینه سیاسی ارتباطات سازنده ای دارند و در مسائل مربوط به فرهنگ و اقتصاد نیز دولت ها وملت های دو کشور به هم نزدیک تر شوند و ارتباط تبریز و ترابوزان نیز در این راستا قابل تعریف خواهد بود.

دکتر صادق نجفی با تاکید بر اینکه از فرصت خواهر خواندگی تبریز و ترابوزان باید نهایت استفاده را بنماییم تصریح کرد: عقد قرارداد خواهر خواندگی بین تبریز و ترابوزان فرصت نزدیکتر نمودن دو ملت و مردم دو شهر به همدیگر را فراهم می آورد.

شهردار تبریز با تقدیر از زحمات نمایندگان وزارت امور خارجه در تبریز و دیپلمات های کشورمان که نهایت کمک و تلاش را برای ترتیب دادن برنامه های فرهنگی بین تبریز و سایرشهرها انجام می دهند گفت: همانگونه که در طی برنامه هفته فرهنگی تبریز در ترابوزان شهردار و مسئولان ترابوزان نهایت مهماننوازی را از هنرمندان و مسئولان شرکت کننده در این برنامه داشتند ما نیز تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در طی دو روز برنامه روزهای فرهنگی ترابوزان در تبریز بهترین میزبانی را از میهمانان داشته باشیم.

شهردار تبریز با تاکید بر تقویت مناسبات اقتصادی، فرهنگی و گردشگری، اقتصادی و عمرانی تبریز با ترابوزان خاطرنشان کرد: استفاده از تجربیات و تکنولوژی های به کار رفته در مدیریت شهرها، شناساندن ظرفیت های گردشگری، سرمایه گذاری، صنایع دستی و صنعتی دو طرف، تقویت آمد و شد تورهای گردشگری به دو شهر می تواند سرفصل تلاشهای مشترک دوشهرداری تبریز و ترابوزان باشد.

شهردار تبریز با اشاره به حضور خود در مجمع جهانی شهرهای اسلامی گفت: در مجمع جهانی شهرهای اسلامی به شهردار تبریز ماموریت داده شد تا نسبت به تهیه اطلس جامع شهرهای اسلامی اقدام کند و در این راستا پیشنهاد می کنم با تشکیل گروهی متشکل از فرهیختگان ترابوزان، ارزروم، استانبول و تبریز در راستای تهیه این اطلس اقدامات صورت گیرد.

تاریخ و گذشته تبریز بزرگترین سرمایه این شهر است

شهردار ترابوزان تاریخ و گذشته پر افتخار تبریز را بزرگترین سرمایه این شهر تمدن ساز دانست.

به گزارش خبرنگار تابناک ، "اورهان فئوضی گمرک چی اوغلو" ، در دیدار با شهردار تبریز با اشاره به حضور و بازدید خود از تعدادی از مکان های تاریخی تبریز اظهار داشت: تغییرات عمرانی در طول یکی دوسال اخیر در تبریز کاملا مشهود بوده است به طوری که توسعه راههای ارتباطی درون شهری، توسعه فضاهای تنفسی شهروندان و تمیزی شهر کاملا چشمگیر می باشد.

شهردار ترابوزان با اشاره حضور هئیت تبریزی برای برگزاری هفته فرهنگی تبریز در ترابوزان در سال گذشته گفت: بسسار خوشحالیم که با هئیت 85 نفره متشکل از هنرمندان، دانشجویان، صاحبان شرکت های گردشگری و توریستی و نمایندگان سازمانهای مردم نهاد برای شناساندن تاریخ و فرهنگ شهر ترابوزان در تبریز حضور داریم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه مناسبات فرهنگی، اقتصادی و رونق گردشگری بین دو شهر به توسعه و رشد هر دو شهر کمک خواهد کرد گفت: شهرداری ترابوزان به جد خواستار توسعه توسعه و افزایش تورهای گردشگری بین دو شهر می باشد و امیدواریم با کمک و همکاری شهرداری دو شهر ارتباطات فی مابین تقویت شود.

شهردار ترابوزان تصریح کرد: مردم و مسئولان در ترابوزان آشنایی خوبی با شهردار تبریز و همچنین شهر تبریز دارند، انصافا شهر تبریز در طول یکی دو سال گذشته به شهری خوب برای زندگی کردن تبدیل شده است .

تبریز با گامهای مطمئن در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت می کند

شهردار طرابوزان در حاشیه تبریز گردی خود، پیشرفت و توسعه تبریز را در چند سال اخیر بسیار قابل توجه خواند.

اورهان فوضی گمرک چی اوغلو که در راس هیاتی 75 نفره برای برگزاری روزهای فرهنگی طرابوزان در تبریز، به این شهر سفر کرده است، در حاشیه بازدید خود از نقاط تاریخی و دیدنی شهر تبریز، عنوان کرد که تبریز با گام های مطمئن در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت می کند.

وی که پیش از این نیز به تبریز آمده بود، تغییرات عمرانی شهر را چشمگیر توصیف کرد و گفت: در سفر چهار سال قبل من به تبریز، نشانه های توسعه در شهر مشهود بود؛ اما در این سفر، از دیدن راه های ارتباطی مناسب، فضای سبز شاداب و تمیزی شهر به همراه پروژه های جدیدی که در این مدت در شهر اجرا شده، شگفت زده شدم.

وی افزود: از ساعات اولیه صبح، می توان حضور شهرداری را در سطح شهر حس کرد؛ چراکه ما در حین عبور از خیابان‌ها، شاهد تلاش و کوشش نیروهای خدماتی شهرداری بودیم.

شهردار طرابوزان، در ادامه سخنان خود، سیستم حمل ونقل عمومی تبریز را کارآمد توصیف کرد و تصریح نمود: خوشبختانه شهرداری تبریز توانسته است در اجرای پروژه مترو، پیشرفت های خوبی را به دست آورد؛ اما به نظر می رسد سامانه اتوبوس های تندروی تبریز هم به خوبی از عهده نقل و انتقال شهروندان برمی‌آید.

گمرک چی اوغلو در بخش دیگری از سخنان خود، تبادل فرهنگی بین ملت ها را, مهم ترین رکن برقراری صلح و دوستی در جهان دانست و گفت: دو کشور ایران و ترکیه، به عنوان دو کشور دوست و برادر، از مشترکات فرهنگی زیادی برخوردارند؛ بر این اساس، برگزاری چنین هفته هایی در شهرهای مختلف ایران و ترکیه, می تواند در توسعه روابط کشورها بسیار موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: تبریز و طرابوزان، دو شهر مسلمان مهم در منطقه به شمار می روند که سابقه تاریخی هردو، به چهارهزار سال پیش برمی گردد و ما امیدواریم با برقراری ارتباطات فرهنگی، زمینه را برای تبادلات اقتصادی و علمی نیز، بیش از پیش مهیا کنیم.

شهردار طرابوزان، همچنین تصریح کرد: در طول این برنامه، مذاکراتی با شهردار تبریز خواهیم داشت که علاوه بر امور فی مابین، در زمینه قرارداد خواهر خواندگی دو شهر، رایزنی خواهیم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که مقدمات انعقاد قرار داد خواهر خواندگی بین این دوشهر، در این سفر فراهم گردد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار