استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: اصفهان در گردشگری حرف نخست را در منطقه زده و با توجه به سیاست‌های دولت در روابط بین‌الملل آمار ورود گردشگران افزایش یافته و حضور تعداد زیادی از گردشگران فرانسوی در اصفهان قابل توجه است.
کد خبر: ۴۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶ 11 June 2015
به گزارش تابناک، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان،‌ رسول زرگرپور در دیدار با نائب رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاع مجلس سنای فرانسه با اشاره به ویژگی‌های تاریخی و تمدنی اصفهان اظهار داشت: ‌کشورهای ایران و فرانسه در طول قرون گذشته تعاملات و ارتباطات خوبی را در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داشته‌اند.

وی افزود: بر این باور هستیم که با تشکیل دولت تدبیر و امید و سیاست‌های این دولت در ارتباطات بین‌الملل، این تعاملات می‌تواند بیشتر و گسترده‌تر ادامه یابد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نتیجه مؤثر این سیاست‌های خارجی در طول 2 سال گذشته قابل مشاهده بوده، اظهار امیدواری کرد که با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 این مناسبات و ارتباطات افزایش یابد و تصریح کرد: این موضوع یکی از دلایلی بوده که مذاکرات با جدیت و با عزم راسخ از سوی دو‌طرف پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این مذاکرات باید در یک ارتباط نتیجه‌بخش و با احترام متقابل پیگیری شود، بیان کرد: هیچ زمانی مانند امروز شرایط دو‌طرف برای رسیدن به یک توافق عادلانه و با احترام متقابل فراهم نبوده است.

زرگرپور خاطرنشان کرد: ملت ایران انتظار دارد که 1+5 و به ویژه کشور فرانسه از این شرایط طلائی و فرصت ایده‌ال بهترین بهره‌برداری را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایران یک بازار 80 میلیونی و کشوری ثروتمند بوده، گفت: ایران کشوری است که دارای رتبه‌های نخست و دوم در نفت و گاز جهان بوده و با داشتن جایگاه استراتژیک در تنگه هرمز و خلیج فارس یک قدرت منطقه‌ای بسیار مؤثر است.

استاندار اصفهان اظهار داشت: استفاده از همه این مزیت‌ها و همکاری با چنین کشوری برای غرب و به ویژه اروپا حیاتی بوده، چرا‌که در حال حاضر کشورهای غربی و اروپا به این نتیجه رسیده‌اند که تمام مسائل منطقه بدون حضور ایران قابل رفع و رجوع نیست.

وی افزود: تصور می‌شود همه سیاستمداران منصف اروپا و به ویژه فرانسه به این باور اعتقاد دارند که ایران به دنبال ایجاد و تهیه سلاح هسته‌ای نبوده و به دنبال استفاده از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز است.

زرگرپور به دلایل عدم استفاده ایران در سلاح‌های هسته‌ای اشاره و بیان کرد: سابقه 5 هزار ساله تمدنی ایران و مذهب اسلام که دین صلح و دوستی بوده و همچنین فتوای رهبر معظم ایران این موضوع را تائید کرده و مؤید این است که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه مردم ایران علاقه ویژه‌ای به مردم و کشور فرانسه دارند، تصریح کرد: فرانسه مهد آزادی، تمدن و علم و دانش بوده و علاقه مردم ایران به شهر نوفل لوشاتو که مدتی میزبان رهبر کبیر انقلاب اسلامی بوده، نشان می‌دهد ارتباط خوبی بین مردم 2 کشور وجود داشته و اعتقاد دارم که سیاستمداران نیز باید به دیدگاه‌های مردم توجه داشته باشند و امیدوار هستم که شما نیز در بازدید از ایران، واقعیت‌ها را به سیاستمداران انتقال دهید.

استاندار اصفهان به بیان ظرفیت‌های اصفهان پرداخت و گفت: اصفهان در گردشگری حرف نخست را در منطقه زده و با توجه به سیاست‌های دولت در روابط بین‌الملل آمار ورود گردشگران افزایش یافته و حضور تعداد زیادی از گردشگران فرانسوی در اصفهان قابل توجه است.

وی با اشاره به تمایل اصفهان برای ارتباطات تجاری، بازرگانی و فرهنگی با یکی از استان‌های فرانسه خاطرنشان کرد: اصفهان ظرفیت‌های بالائی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری داشته و می‌تواند همکاری‌های فی‌مابین در این زمینه گسترش یابد.

زرگرپور با اعلام آمادگی برای برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در فرانسه اظهار داشت: ارتباطات گردشگری با حضور تورلیدر‌های فرانسه و ارتباطات اقتصادی با حضور گروه‌های تجاری فرانسه در قالب اتاق بازرگانی می‌تواند آغاز شود.

وی با بیان اینکه متعاقب نتایج مطلوب مذاکرات 1+5 بستر برای این ارتباطات بیشتر فراهم می‌شود، افزود: مسائل اقتصادی و بازرگانی می‌توانند ارتباطات سیاسی را استحکام بخشد.

مشاهدات خود را به سناتورها و سیاستمداران خود منتقل می‌کنیم

نائب رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاع مجلس سنای فرانسه در این دیدار گفت:‌ صمیمانه آرزومند هستم که توافق نهائی بین ایران و جامعه بین‌الملل هرچه سریع‌تر انجام شود تا ایران بتواند جایگاه قدرتمند خود را در بین قدرت‌های جهان پیدا کند.

دانیل رنیه بیان کرد: آگاه هستیم که ایران کشوری با فرهنگ بسیار غنی و تمدنی شکوهمند بوده و برای دیدن این تمدن گران‌بها به اصفهان سفر کرده و معتقد هستیم که همین یک روز برای ما کافی بوده که فرهنگ با شکوه و با عظمت ایران را دریابیم و این فرصتی است که ایجاد شده تا فرهنگ غنی ایران را درک کرده و در این زمینه همکاری‌های خوبی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اعضای این هیئت انتظار دارند که توافق جامع و پایداری بین ایران و جامعه بین‌الملل برقرار شود، تصریح کرد: مشاهدات خود را به سناتورها و سیاستمداران خود منتقل کرده و صمیمانه آرزومندیم که این درک متقابل بین ایران و فرانسه به طور کامل ایجاد و مستحکم شود.

نایب رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاع مجلس سنای فرانسه با اشاره خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای فرانسه خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که یک شهر و یا استانی که با اصفهان تشابهات فرهنگی و تاریخی داشته را به عنوان خواهرخوانده این شهر انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه یک نمایشگاه بزرگ هنری در شهر پاریس برگزار می‌شود، اظهار داشت: کیفیت بسیار بالای هنرمندان صنایع دستی اصفهان را مشاهده و تصور می‌کنم که اصفهان با دارا بودن هنرمندان ماهر می‌تواند در این نمایشگاه حضور یافته و در همین‌جا از هنرمندان اصفهان به عنوان مهمان افتخاری برای حضور در این نمایشگاه دعوت می‌کنم.

ایجاد خطوط هوایی بین 2 کشور از راه‌های توسعه توریسم است

وزیر سابق و نائب رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاع مجلس سنای فرانسه با اشاره به وجود مرکز ملی بازسازی و احیای آثار تاریخی فرانسه گفت: این مرکز می‌تواند همکاری‌های خوبی را با استان اصفهان داشته باشد و نقطه نظرات استاندار اصفهان در این زمینه به مسئولان این مرکز منتقل می‌شود.

میشل دمسین با بیان اینکه فرانسه نخستین مقصد توریست در جهان بوده، افزود: این کشور در صنعت توریسم و گردشگری مهارت‌های بالائی را داشته و این مهارت و کاردانی می‌تواند در روابط دو‌طرف ایجاد شود و اصفهان می‌تواند در این زمینه از تجربیات کشور فرانسه استفاده کند.

وی راه دیگر توسعه توریسم را ایجاد خطوط هوایی بین 2 کشور و به ویژه اصفهان عنوان و بیان کرد: ارتباط شرکت‌های گردشگری و هوائی دو‌طرف می‌تواند در توسعه ارتباطات گردشگری مؤثر باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار