دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر قم مطرح کرد
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: در بخش درمان مواد مخدر عدم بازگشت معتادان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و در ۱۱ پایگاه بهزیستی استان خانواده‌های معتادان همزمان با ترک آن‌ها مورد آموزش قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۴۶۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹ 24 July 2017
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل شریفی با اشاره به آموزش پیشگیرانه مواد مخدر برای کارگران اظهار داشت: محیط‌های کار به‌عنوان محیط‌هایی که بیشترین خطر شیوع را داشته شناخته می‌شود که شورای مبارزه با مواد مخدر استان قم، آموزش کارگران در کارگاه‌های بالای 25 نفر را در اولویت خود قرار داده است.

وی ماندگاری و مانایی پس از دوره ترک اعتیاد را مهم دانست و افزود: در بخش درمان مواد مخدر عدم بازگشت معتادان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و در 11 پایگاه بهزیستی استان خانواده‌های معتادان همزمان با ترک آن‌ها مورد آموزش قرار می‌گیرند تا بعد از نقاهت بتوان ماندگاری درمان معتادان را بیشتر کرد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان قم خاطرنشان کرد: آمار استان قم در سن اعتیاد نسبت به خیلی از استان‌ها در وضعیت بهتری قرار دارد ولی مواردی هم که فرزندان به‌واسطه بدسرپرستی و اعتیاد والدین در سنین کم معتاد شده‌اند نیز وجود دارد که رقم چندانی نیست.

وی با اشاره به همکاری شورای مواد مخدر استان و اداره‌کل آموزش‌وپرورش برای پایش مدارس در موضوع اعتیاد دانش‌آموزی ابراز کرد: در پایش به‌عمل‌آمده وضعیت خوبی در مدارس استان وجود دارد و تقریباً محیط پاکی در مدارس حکم‌فرماست ولی باید برای پاک‌سازی بهتر مدارس به‌عنوان مهد دانش آموزان برای افراد زیر سن بلوغ بیشتر فعالیت کرد.

شریفی تصریح کرد: ما به دنبال مرکز ترک اعتیاد زیر 18 سال هستیم ولی خوشبختانه حجم آسیب در این سن در قم زیاد نبوده که نگران‌کننده باشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار