با نامه رسمی فدراسیون هندبال؛
فدراسيون هندبال باشگاه هدف‌پویان جوان قم را به عنوان نماينده ايران در مسابقات 2017 هندبال زنان باشگاه‌هاي آسيا انتخاب كرد. هدف‌پویان جوان قم از سال 1394 در لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور حضور دارد و کادر و ترکیب این تیم را بهترین‌های هندبال قم تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۶۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 24 July 2017
به گزارش تابناک قم، فدراسیون هندبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه هدف پویان جوان قم از این باشگاه دعوت کرد به عنوان یکی از ۲ نماینده ایران در مسابقات هندبال باشگاه‌های آسیا در ازبکستان شرکت کند.

دومین دوره رقابت‌های هندبال زنان باشگاه‌های آسیا از اول مهرماه در سمرقند ازبکستان برگزار می‌شود و ایران در این مسابقات ۲ سهمیه دارد که تیم قهرمان لیگ، شهید چمران لارستان فارس یکی از این ۲ تیم به نمایندگی از ایران است.

دومین تیم ایرانی حاضر در این مسابقات تیم هدف پویان جوان قم انتخاب شده است و برای این منظور، باشگاه هدف پویان قم می‌تواند در صورت فراهم بودن شرایط مالی خود برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کند.

این باشگاه قمی در صورت تامین منابع مالی می‌تواند به دومین باشگاه تاریخ ورزش استان قم تبدیل شود که در مسابقات باشگاه‌های آسیا شرکت کرده است چنان که پیش از این تیم فوتبال صبای قم سابقه حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را داشته است.

باشگاه هدف پویان قم فصل گذشته مقام چهارم لیگ برتر هندبال زنان ایران را کسب کرد در حالی که هدف پویان تیمی صد در صد بومی و جوان است که تمامی نفرات و کادر آن را بازیکنان، مربیان و دست اندرکاران قمی تشکیل می‌دهند.

این تیم به سرمربیگری زهرا احمدی‌نیا یکی از بهترین مربیان حال حاضر هندبال استان قم و ایران، از سنین پایه بازیکنان مستعد و آینده‌دار هندبال قم را پرورش داده و خود را به عنوان یکی از باشگاه‌های سازنده و تاثیرگذار در هندبال ایران معرفی کرده است.

بعد از تجربه شیرین و دل‌چسب قهرمانی در لیگ‌های دسته دوم و دسته اول هندبال زنان ایران، کسب مقام‌های متعدد اول تا سومی در هندبال دختران کشور و دو سال تجربه حضور در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی هندبال کشور یعنی لیگ برتر، اکنون هدف‌پویان جوان قم در آستانه یک تجربه جدید قرار دارد.

هدف پویان جوان یک باشگاه خصوصی است که در ۲ سال اخیر در لیگ برتر هندبال زنان کشور با مشکلات مالی شدیدی روبرو بوده است و باید دید آیا مشکلات مالی و هزینه‌های حضور در یک رویداد آسیایی به این باشگاه فرصت رقابت در ازبکستان را می‌دهد یا خیر.

هدف پویان قم نماینده ایران در هندبال باشگاه‌های آسیا شد
وب سایت رسمی باشگاه هدف پویان قم با تأیید این خبر نوشته است: باشگاه هدف پویان جوان در صورت تأمین منابع مالی لازم برای این منظور با تقویت نیروی انسانی خود برای حضور در این مسابقات و اعلام آمادگی به فدراسیون هندبال، اقدام خواهد کرد. در صورت فراهم شدن شرایط اعزام هدف پویان به این رویداد آسیایی، اچ پی جی برای نخستین بار در حیات خود حضور در یک رخداد رسمی ثبت شده در تقویم کنفدراسیون هندبال آسیا را تجربه خواهد کرد.

ارسال دعوت‌نامه آسیایی هدف‌پویان به اداره کل ورزش و جوانان قم

هیأت‌ هندبال استان قم بعد از دریافت نامه فدراسیون هندبال مبنی بر اعلام آمادگی تیم هدف‌پویان جوان قم برای حضور در رقابت‌های 2017 هندبال زنان باشگاه‌های آسیا، در نامه‌ای به مدیر کل ورزش و جوانان استان قم این موضوع را به اطلاع شخص اول ورزش قم رساند.

اکنون باید منتظر ماند و دید که اداره کل ورزش و جوانان که در سال‌های اخیر یکی از پشتوانه‌های تیم هندبال بانوان هدف‌پویان جوان قم بوده و موجب دلگرمی اعضای کادر فنی و بازیکنان این تیم برای درخشش در لیگ برتر محسوب می‌شود، چه تصمیمی راجع به حضور هدف‌پویان جوان در مسابقات باشگاه‌های آسیا خواهد گرفت.

مشکلات مالی بزرگترین مانع تداوم فعالیت‌های هدف‌پویان جوان قم

تیم هندبال بانوان هدف‌پویان جوان بعد از تجربه حضور در اکثر سطوح لیگ‌ها و رده‌های سنی هندبال دختران و بانوان ایران، امسال در حالی برای سومین دوره حضور متوالی خود به نمایندگی از قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی بانوان این رشته یعنی لیگ برتر آماده می‌شود که لیگ برتر از مهر ماه آغاز خواهد شد.

این در حالی است که همواره یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های مدیریت و کادر فنی تیم هندبال بانوان هدف‌پویان جوان قم در سال‌های فعالیت حرفه‌ای این باشگاه، به مباحث مالی باز می‌گردد و نماینده قم برای حضور در دوره جدید لیگ برتر نیز همچنان با این محدودیت دست به گریبان است.

در فاصله کمتر از سه ماه تا شروع فصل جدید لیگ برتر هندبال بانوان باشگاه‌های کشور، جلسه هماهنگی سیزدهمین دوره این مسابقات در فدراسیون هندبال و با حضور مهدی میرزاحسینی مدیرعامل این باشگاه در جمع رئیس، نایب‌رئیس بانوان، مسوول کمیته مسابقات، دبیر کمیته داوران فدراسیون و نماینده باشگاه‌های حاضر در لیگ برگزار شد.

با پایان این جلسه قرار شد مسابقات فصل 1396 لیگ برتر هندبال زنان ایران از چهاردهم مهر ماه و با حضور 10 تیم تاسیسات دریایی، هدف‌پویان جوان قم، نفت و گاز گچساران، شهید چمران لارستان، هیأت‌ هندبال فارس، هیأت‌ هندبال سنندج، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه سپاهان و شاهین شهر اصفهان به انجام برسد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار