رئیس اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: خیّران نهاوندی برای ساخت بزرگ‌ترین مسجد جامع روستایی غرب کشور در روستای کفراش و نصب ضریح جدید امام‌زاده بلقیس خاتون روستای دورانه در نهاوند بیش از ۱۰میلیارد ریال هزینه کردند.
کد خبر: ۴۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 14 June 2015

رئیس اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: خیّران نهاوندی برای ساخت بزرگ‌ترین مسجد جامع روستایی غرب کشور در روستای کفراش و نصب ضریح جدید امام‌زاده بلقیس خاتون روستای دورانه در نهاوند بیش از ۱۰میلیارد ریال هزینه کردند.

به گزارش تسنیم ، حجت‌الاسلام احمدرضا خزایی اظهار داشت: همزمان با سالروز تولد حضرت مهدی(عج) در نیمه شعبان بزرگ‌ترین مسجد جامع روستایی غرب کشور در روستای کفراش نهاوند معروف به محل دروازه ورود اسلام به ایران با کمک‌های 800میلیون تومانی مردمی و خیّران ساخته شد و به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: این مسجد از محل هزینه نذورات و کمک‌های مردمی که جمع‌آوری‌شده بود در زمینی به‌مساحت 3000 مترمربع و در زیربنای 1600 مترمربع احداث شد که در ساخت آن سازه‌های مهندسی و اصول فنی دارای استانداردهای لازم و استحکام بنا هستند.

خزایی افزود: عملیات ساخت مسجد خیّرساز امام حسین(ع) روستای کفراش نهاوند از سال 82 آغاز و همزمان با نیمه شعبان افتتاح شد که ازجمله امکانات آن می‌توان به ساخت خانه عالم، تکیه علمدار کربلا و کانون فرهنگی هنری و کتابخانه کنار بنای اصلی مسجد اشاره کرد.

وی اظهار داشت: ساخت این مسجد به دو دلیل دارای اهمیت می‌باشد، نخست به‌خاطر این‌که مسجد در منطقه بسیار مهم و در نقطه‌ای که به دروازه ورود اسلام به ایران نام‌گذاری شده احداث گردید و دوم به این دلیل که بزرگ‌ترین مسجد روستایی غرب کشور است و برای ساخت آن تاکنون 800 میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با اشاره به رونمایی و ساخت ضریح جدید امامزاده بلقیس خاتون روستای دو رانه در نهاوند بیان کرد: این ضریح بااعتبار بیش از 100 میلیون ریال توسط فرد خیری به نام پرویز سوری ساخته‌شده است که بر روی قبر این امامزاده نصب شد.

خزایی اظهار داشت: عملیات اجرایی بازسازی و مرمت این امامزاده از سال گذشته با کمک خیرین آغاز شد و تاکنون قسمت‌های مختلف ساختمان و بنای داخلی و بیرونی این امام‌زاده مرمت و تعمیر گردید که فضای مناسبی برای زائران و انجام فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی در روستای دور نه و منطقه ایجادشده است.

وی تصریح کرد: بقعه امامزاده بلقیس خاتون (ع) روستای دو رانه نهاوند با زیربنای 300 مترمربع و بااعتباری افزون بر 230 میلیون تومان در حال بازسازی و مرمت می باشدکه بیشترین هزینه آن را مردم و خیران پرداخت کرده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند گفت: میزان اعتبارات سال گذشته اماکن مذهبی این اداره 65 میلیون تومان بوده که 55 میلیون تومان آن در قالب طرح زکات به کمیته امداد و 10 میلیون تومان آن برای بازسازی امامزاده جعفر (ع) روستای کوهانی هزینه شد.

خزایی در مورد مشخصات و شجره‌نامه امامزاده بلقیس خاتون روستای دو رانه بیان کرد: این امام‌زاده از توابع بخش زرین‌دشت نهاوند و متعلق به قبور مطهر دو خواهر است که نسب آنها به حضرت امام سجاد (ع) فرزند امام حسین (ع) برمی‌گردد و درمجموع شهرستان نهاوند دارای 22 امامزاده دارای شجره‌نامه است که بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده تمام این امامزادگان مرمت و بازسازی می‌شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار