پرتوی به مهر خبر داد؛
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: زعفران در شش نقطه از اراضی کشاورزی این استان کشت می شود.
کد خبر: ۴۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 13 June 2015

به گزارش مهر، اصغر پرتوی با یادآوری توزیع پیاز یارانه دار زعفران در بین کشاورزان تصریح کرد: در حال حاضر زعفران در گرمی، خلخال، کوثر، نیر، نمین و مشگین شهر کاشت شده است.

وی هدف از کاشت زعفران برای اولین بار در این استان را تغییر الگوهای کشت به دلیل محدودیت منابع آبی عنوان کرد و افزود: به منظور حمایت از زعفران کاران یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان این محصول را سازگار به شرایط اقلیمی استان دانست و گفت: طی سال های گذشته برداشت محصول کیفی اثبات کرده است که می توان در این استان زعفران کاشت.

پرتوی به کاشت بادام در ۷۰ هکتار از باغات خلخال اشاره کرد و افزود: به ویژه در مناطق جنوبی با محدودیت منابع آبی مواجه ایم و ضروری است برای مدیریت این مهم تا حد امکان محصولات کشاورزی با مصرف آبی کم کاشته شود.

وی در خصوص تغییر الگوی کشت سیب زمینی ادامه داد: به منظور تغییر الگوی کشت این محصول زمستان سال گذشته برای اولین بار کشت سیب زمینی زمستانه در ۱۱ نقطه اجرا شد.

به گفته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان سیب زمینی زمستانه این قابلیت را دارد که از بارش های زمستانی تغذیه کند و در نتیجه جزو محصولاتی است که مصرف آبی به مراتب کمتری دارد.

پرتوی گفت: این محصول در اردبیل، نمین و نیر کاشت شده و تحقیقات برای خروجی آن تا زمان برداشت محصول ادامه دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار