امام جمعه مشگین‌شهر:
امام جمعه مشگین‌شهر گفت: با ترویج فرهنگ زکات در جامعه و عمل به آن رفاه و عدالت عمومی افراد جامعه تامین می‌شود.
کد خبر: ۴۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 13 June 2015

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشگین‌شهر اظهار داشت: گسترش فرهنگ زکات برای رفع نیازمندی‌های جامعه اسلامی، فقرزدایی و گسترش دین و دینداری ضروری بوده و اگر مردم زکات مال خود را بپردازند همه اقشار جامعه از رفاه و آرامش نسبی برخوردار می‌شود.

امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به برکات پرداخت زکات گفت: گسترش عدالت و رفاه عمومی و دفع بلا از امت اسلامی از آثار مهم این تکلیف الهی است و با اهتمام به این امر می‌توان عدالت اجتماعی را در قشرهای ضعیف و کم‌درآمد جامعه مشاهده کرد.

باوقار با بیان اینکه مسئله زکات صرف اقتصادی نیست، افزود: دفع ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های دینی و اخلاقی نیازمند بسترسازی و زیرساخت‌های مناسب است که در این راستا ساخت مسجد، کتابخانه، مدرسه، مکان‌های آموزشی، ایجاد صلح بین دو نفر و تبلیغ امر به معروف در جامعه نیز زکات محسوب می‌شود.

وی با تشریح اینکه زکات حق خدا بوده و حق خدا باید ادا شود، بیان کرد: در صورت عدم پرداخت زکات قحطی جامعه را فرا می‌گیرد و برکت از خاک و زمین‌های زراعی برداشته و رحم خدا از انسان‌ها قطع و اموال و دارایی مردم از نظر شرعی ناپاک محسوب می‌شود چرا که زکات در تمام ادیان الهی بوده و فقر به واسطه زکات از روی زمین برچید می‌شود.

امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان و تبریک به مناسبت ماه رمضان، تصریح کرد: ترک معصیت و توبه به درگاه خدا در این روزها برای ورود به ماه پرفضیلت رمضان بسیار سفارش شده و روزوه نیز به عنوان زکات سلامتی بدن اهمیت ویژه‌ای در دین اسلام دارد به طوری که روزه به عنوان سوزاننده گناه و سپر آتش جهنم معرفی شده و مردم باید با غبارروبی مساجد و برگزاری جلسات قرآنی و نماز جماعات بهترین بهره‌برداری را از این ماه داشته باشند.

وی از مسئولان خواست تا با نزدیک شدن به ماه رمضان و تنظیم بازار دغدغه‌های مردم از گران‌فروشی و کم‌فروشی اجناس را به حداقل برسانند و با هماهنگی‌های دقیق آرامش خاطر مردم را جلب کنند تا در این ماه از بروز مشکلات جدی در بازار و نوسان قیمت‌ها و کمبود مواد غذایی در بازار جلوگیری شود.

باوقار با اشاره به فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان و دانش‌آموزان نیز افزود: بیکاری عامل فساد در جامعه بوده و مسئولان باید با برنامه‌ریزی مناسب در راستای پر کردن اوقات فراغت جوانان و بالا بردن مهارت‌های علمی و فنی آنها تلاش کنند تا این فصل فرصت خوبی برای پرورش استعدادهای دانش‌آموزان در کنار تحصیلات‌شان باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به روز جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی محور اصلی در اداره امور کشور بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری شریان اصلی زندگی مردم کشاورزی بوده  و دولت باید حمایت بیشتری از تولیدات کشاورزی و دامی داشته باشد چرا که کشاورزان نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارند و باید با مدیریت جهادی در سال همدلی و همزبانی شاهد مرتفع شدن مشکلات این بخش باشیم.

وی با گرامیداشت هفته محیط زیست بیان کرد: هوای پاک، آب و زمین 3 عامل مهم بوده که باید همگی در حفظ و نگهداری آن تلاش کرده و شاهد محیط زیست سالم و پاک باشیم و با حفظ کاربری زمین‌های زراعی، کاشت درخت، توسعه جنگل‌ها و دفع اصولی زباله‌ها گام‌های مهمی برای محیط زیست زندگی‌مان برداریم.

باوقار با تشریح تحولات اخیر و تلاش‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برای راه‌ انداختن جنگ نیابتی در منطقه اظهار کرد: استکبار جهانی بعد از شکست در عراق با تغییر استراتژی به دنبال جنگ نیابتی در منطقه است و سعی دارد با تامین امنیت رژیم صهیونیستی، ممانعت از موج بیداری اسلامی، ایجاد تفرقه در بین مردم و شایع کردن جنگ‌های مذهبی بین شیعه و سنی به خواسته‌های غیرمنطقی خود دست یابد که بنا به گفته مقام معظم رهبری با آگاهی، بصیرت و هوشمندی ملت ایران در جمگ نیابتی نیز شکست می‌خورند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار