مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه حدود ۵ هزار نیرو در شهرستان‌های تهران کمبود داریم، گفت: ۶۵ درصد معلمان استان تهران را خانم‌ها و ۳۵ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 13 June 2015
علیرضا کمرئی در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت نقل و انتقالات معلمان در شهرستان‌های استان تهران چگونه است و آیا کمبود معلم دارید؟»، اظهار داشت: دستورالعمل نقل و انتقالات ابلاغ شده است؛ نقل و انتقالات معلمان مانند سال گذشته سیستمی انجام می‌شود و جا‌به‌جایی‌ها بر اساس عدم نیاز مبدأ و نیاز مقصد خواهد بود.

کمرئی با اشاره به اینکه شهرستان‌های استان تهران به علت حجم بالای نیاز به نیروی انسانی برای خروج نیرو، سیاست‌های انقباضی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های استان تهران 110 هزار حق‌التدریس در هر هفته به نیروهای رسمی خودش پرداخت می‌کند و اگر به 24 ساعت تقسیم کنیم معادل 5 هزار نفر نیرو محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «این حجم پرداخت حق‌التدریس به معنای کمبود نیروی انسانی است؟»، گفت: به علت اینکه توازن در توزیع نیرو وجود نداشته است یعنی ممکن است در بعضی جاها هم مازاد داشته باشیم؛ البته حجم نیروی مازاد در شهرستان‌های استان تهران کم است اما نیاز قابل توجهی به نیرو داریم.

وی افزود: اگر قرار باشد سهمیه‌ای برای جذب نیرو اختصاص داده شود، استحقاق شهرستان‌های استان تهران از سایر استان‌ها بیشتر است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص توازن نیروی مرد و زن خاطرنشان کرد: حدود 65 درصد معلمان استان تهران را خانم‌ها و 35 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده گفت: اگر بخواهیم حجم کلی نیروهای مورد نیاز را اعلام کنیم و هیچگونه حق‌التدریسی پرداخت نکنیم، 5 هزار نیرو نیاز داریم اما اگر بخواهیم از محل نیروهای رسمی، حق‌التدریس را تکمیل کنیم در برخی جاها ترجیح می‌دهیم برای رساندن سازمان به توازن، این رویه را داشته باشیم و تعداد کمتری نیرو جذب کنیم.

کمرئی تصریح کرد: ورود معلمان به شهرستان‌های استان تهران راحت‌تر است مشروط بر اینکه اینجا را سکوی پرتاب برای رفتن به شهر تهران انتخاب نکنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار