ریشه‌یابی تضعیف جایگاه باشگاه‌های سازنده در فوتبال ایران
حتی بازیکنان جوانی چون میلاد کرمانی مقام که در تیم زیر 23 سال سایپا حضور داشت نیز از دید پایتخت‌نشین‌ها دور نماند و امسال به استقلال تهران پیوست.
کد خبر: ۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵ 14 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: مجید جلالی سرمربی نارنجی‌پوشان البرزی که از او به عنوان مربی اخلاق و همچنین آقای کامپیوتر فوتبال ایران یاد می‌شود،‌ پس از اینکه تیمش در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال با  تک گل سجاد شهباززاده در ورزشگاه خانگی خود مغلوب استقلال تهران شد، در جمع خبرنگاران حضور یافت و گلایه‌هایی را مطرح کرد.
وی در آن مصاحبه مطبوعاتی پس از بازی اظهار داشت: تمرکز ما در سایپا استفاده از جوانان است و این غرامتی است که ما بابت کارمان پرداخت می‌کنیم، البته من به راهی که در پیش گرفته‌ایم، اعتماد و ایمان دارم.
سرمربی نماینده استان البرز در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان تصریح کرد: متأسفانه فوتبال ایران و به ویژه لیگ برتر در بسیاری از موارد نابرابر است و برخی از تیم‌ها باید این نابرابری را تحمل کنند.
جلالی دلایلی را برای اثبات نظر خود مطرح و تأکید کرد: به عنوان نمونه اگر چه امروز سایپا میزبان بازی بود، اما هواداران تیم میهمان به مراتب بیشتر از طرفداران سایپا بودند.
وی در نهایت به مهمترین دلیل خود اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر به عنوان مربی که به جوانان اعتماد کرده و آنها را وارد میدان می‌‌کند، شاهد هستم که در نیم فصل و در زمان‌های نقل و انتقالات برخی تیم‌ها با بودجه‌های میلیاردی این بازیکنان را به خدمت می‌گیرند و به همین دلیل می‌گویم فوتبال در ایران گرفتار نابرابری است.
با نگاهی به برخی از نقل و انتقالات فوتبال ایران طی سال‌های اخیر که در یک طرف آن باشگاه سایپا به عنوان یکی از مجموعه‌های ورزشی سازنده در کشور قرار داشته است، می‌توان به حقانیت اظهارات مجید جلالی بیش از گذشته پی برد.
سایپا در این سال‌ها تعدادی از بهترین جوانان خود را در بازار نقل و انتقالات تنها به 2 تیم پر طرفدار استقلال و پرسپولیس منتقل کرده است.
انتقالی که اگر پول و شهرت در یک کفه قرار نمی‌گرفت،‌ به احتمال فراوان نهایی نمی‌شد و بازیکنان سایپا ترجیح می‌دادند در تیمی مانند سایپا به بازی حرفه‌ای خود ادامه دهند.
افرادی چون کریم انصاری‌فر، امین منوچهری، میلاد غریبی، سعید دقیقی و سجاد شهباززاده تنها تعدادی از بازیکنانی هستند که در چند سال اخیر به این 2 تیم پرطرفدار منتقل شده‌اند.
هر کدام از این بازیکنان پیش از آنکه پیراهن نارنجی سایپا را به تن کنند،‌ شناخته شده نبودند، اما با کسب معروفیت به تیم‌های تهرانی منتقل شدند.
حتی بازیکنان جوانی چون میلاد کرمانی مقام که در تیم زیر 23 سال سایپا حضور داشت نیز از دید پایتخت‌نشین‌ها دور نماند و امسال به استقلال تهران پیوست.
حال به این مجموعه باید نام ده‌ها بازیکن دیگر که به تیم‌های متمولی چون تراکتورسازی، فولاد، سپاهان، پیکان و غیره منتقل شدند را اضافه کرد تا متوجه شد، چرا جایگاه تیم‌های سازنده در فوتبال ایران مانند سایپا و راه‌آهن تضعیف شده و چرا افرادی چون مجید جلالی از نابرابری‌های فوتبال گلایه می‌کنند.
در این میان استان‌هایی چون البرز که تمام امکانات خود را برای موفقیت نماینده خود در لیگ برتر به میدان آوردند نیز تضعیف شده و می‌شوند.
از جمله آنکه چندی پیش علی اصغر مدیرروستا پیشکسوت فوتبال البرز که سال‌ها پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان را بر تن داشت، به یکی از خبرگزاری‌ها گفته بود: فوتبال کرج قدرت زیادی داشت و این موضوع به اندازه‌ای بود که تیم‌های استان تهران نیز نمی‌توانستند در مقابل کرج عرض‌اندام کند و هموار در مقابل ما مغلوب بودند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار