با پیگیریهای انجام شده از سوی استاندار البرز
با پیگیری های استاندار البرز بعد از 3 سال، کلنگ باغ موزه دفاع مقدس استان برزمین زده شد،هدف از احداث این مکان فرهنگی، انتقال ارزشهای دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل های آینده است.
کد خبر: ۴۶۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 30 July 2017

به گزارش تابناک البرز، سیدحمید طهایی گفت: این محل، مکان مناسبی بین دو آزادراه ملی و بین المللی است و می تواند نشانه ها، اِلمان ها و ارزش های دفاع مقدس را به نمایش بگذارد و در کنار آن محلی برای انعکاس ارزش های معنوی به نسل آینده باشد.

وی با اشاره به قرارگیری این باغ موزه در کنار فضای طبیعی و بکر مجموعه جهان نما، نقش آفرینی مسئولان در تحقق این مطالبه فرهنگی را خاطرنشان و تصریح کرد: قطعا در این راه علاوه بر مدیران ملی،مدیران استانی، نمایندگان مردم در مجلس، سردار کارگر، سردار فهمیده و دیگر مسئولان شهری ، منابع طبیعی و... در این امر نقش آفرین بوده اند.

طهایی بیان کرد: این مجموعه متعلق به کل استان است و برای تکمیل آن کلیه مسئولان با کمک و همکاری و مشارکت باید یاری گر باشند.

استاندار البرز با بیان اینکه هدف از احداث این باغ موزه انتقال پیام شهدا به نسل آینده است، افزود: در این مسیر خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیز با ارائه یادگاری ها و گنجینه های ارزشمند خود می توانند این باغ موزه فرهنگی را تکمیل کنند و اثری تاریخی را به یادگار بگذارند.

طهائی افزود: برای تکمیل این باغ موزه بخشی از منابع مالی استان ارائه خواهد شد و مابقی نیز از سرفصل بودجه ملی تأمین می گردد.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به حملات تروریستی منافقان در بدو شکل گیری انقلاب اسلامی و شهادت مظلومانه قشرهای مختلف و در کنار آن خاطرات هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و به همت مردم بلند شاهد دفاع یکپارچه از خاک وطن توسط آحاد جامعه بودیم. روحیه شهادت طلبی، ایثار و گذشت مردم ایران وصف ناشدنی بود و هر که به هر میزان که می توانست در دفاع از انقلاب اسلامی تلاش می کرد.

وی افزود: دفاع از میهن فقط توسط مسلمانان و شیعیان انجام نمی شد، برادران و خواهران اهل تسنن و سایر ادیان نیز برای پیروزی جمهوری اسلامی مجاهدت کردند و متحد و متفق، توانستند اثر ماندگار و ارزشمندی را از خود به یادگار بگذارند؛ آنچه تاریخ نگاران از جنگ معاصر آن را روایت گر بودند و در حافظه تاریخ ماندگار شده است.

طهائی در ادامه به شرایط امروز کشور نیز اشاره کرد و با خاطرنشان کردن اظهارات رئیس جمهوری جدید امریکا، خطاب به سرکردگان آنان گفت: همگان بدانند، تاریخ کهن ایران اسلامی از تمدن های ماندگار دنیا است و ملت با مرعوب هیاهوهای پوشالی نمی شود و همانند دوران هشت سال دفاع مقدس همه ملت ایران در یک جبهه از مام وطن دفاع خواهند کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد،با وحدت و انسجام، تحت حمایت های رهبرمعظم انقلاب اسلامی پیروزی های بعدی را نیز شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار