رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: هوای این استان روزهای یکشنبه و دوشنبه تا 2 درجه نسبت به روزهای گذشته کاهش می یابد و خنک می شود.
کد خبر: ۴۶۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 30 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست  اظهار کرد: از روز سه شنبه تا جمعه هفته جاری گرمای هوا باز هم شاهد افزایش دما و گرمای هوا در مناطق مختلف این استان خواهیم بود.

وی افزود: از امروز آسمان استان ایلام رو به ابرناکی می رود و این روند ابرناکی هوا تا آخر هفته ادامه دارد که همین امر موجب افزایش دما و گرمای هوا می شود.

میهن پرست وزش باد نسبتا شدید در برخی نقاط استان در عصر روز دوشنبه را از دیگر پدیده های جوی این هفته ذکر کرد و یادآور شد: در هفته جاری، دمای هوای مناطق گرمسیری استان بین 49 تا 52 درجه و دمای هوا در نقاط سردسیر و کوهستانی نیز بین 38 تا 42 درجه در نوسان است.

به گفته وی، هنوز هیچ کانونی از شکل گیری گرد و غبار در کشورهای عراق و سوریه مشاهده نمی شود اما با این وجود احتمال بروز پدیده گرد و غبار رقیق محلی در مناطق گرمسیری استان ایلام دور از انتظار نیست.

میهن پرست از مسئولان و مردم خواست با توجه به موج گرما نسبت به رفع نواقص منابع سرمایشی و نیز مصرف بهینه حامل های انرژی همچون آب و برق اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی به سالمندان و کودکان توصیه کرد از حضور در مناطق باز در ساعات گرم روز برای جلوگیری از گرما زدگی اجتناب کنند.

استفاده از سایبان برای کولرهای آبی و کندوی زنبورهای عسل، استفاده از کولر گازی به جای کولرهای آبی، به کارگیری سیستم های تهویه برای محل نگهداری احشام از دیگر توصه های میهن پرست به مردم و کشاورزان برای در امان ماندن از گرما و کاهش اتلاف انرژی و بروز خسارت در میان کشاورزان است./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار