سرپرست بسیج هنرمندان قم اعلام کرد
سرپرست سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم گفت: جشنواره سراسری شعر بسیج با عنوان زلال رضوی روزهای ۱۹ و ۲۰ مرداد در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 01 August 2017
به گزارش تابناک قم، امیر رزق‌آبادی در نشست خبری جشنواره سراسری شعر بسیج که در ستاد سپاه قم برگزار شد، با اشاره به ظرفیت بالای قم در زمینه شعر آیینی اظهار داشت: قم ظرفیت خوبی در زمینه شعر آیینی داشته که همین امر نیز سبب شده است که قم میزبان هفتمین دوره شعر آیینی کشور شود.

وی جشنواره شعر سراسری بسیج را یک پدیده استثنایی دانست و افزود: این کار بزرگ با تعامل تمامی بخش‌های بسیج و سپاه انجام می‌گیرد و با توجه به گستره ملی آن شاهد خلق آثار برجسته و تأثیرگذار خواهیم بود.

سرپرست سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم از وجود شعرای بزرگ آیینی در قم به‌عنوان یک ظرفیت بزرگ یادکرد و گفت: قم خاستگاه شعر آیینی در کشور است و دبیر علمی جشنواره را نیز استاد محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور و محمدجواد الهی پور بر عهده خواهند داشت.

وی بابیان مراحل شروع و انجام جشنواره از آغاز تاکنون تصریح کرد: جشنواره از 3 ماه پیش به‌صورت رسمی کلید خورده است و در این مدت نیز آثار بسیار خوبی ازلحاظ کیفی و کمی به دبیرخانه رسیده است.

رزق‌آبادی استقبال شاعران قمی از جشنواره را یک فرصت دانست و تأکید کرد: 77 شاعر از قم آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند که در تمامی جشنواره‌های قبلی بی‌سابقه بوده است و از این نظر شاهد رکورد زنی قم در این جشنواره هستیم.

سرپرست سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم خاطرنشان کرد: پس از انجام مراحل اولیه ، جشنواره شعر بسیج با عنوان زلال رضوی 19 مردادماه همزمان با زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) شروع خواهد شد و 20 مرداد نیز شاهد اختتامیه و معرفی افراد برتر خواهیم بود.

وی بهره‌گیری از ظرفیت‌های قم در زمینه صنایع‌دستی و معرفی آن‌ها  را یکی اهداف جشنواره قلمداد کرد و گفت: علاوه بر معرفی صنایع‌دستی بی‌بدیل قم در این جشنواره، شب‌شعر شاعران آیینی نیز در جوار شهدای گمنام کوه خضر نبی برگزار خواهد شد.

سرپرست سازمان بسیج هنرمندان سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم تأکید کرد: جشنواره هفتم شعر بسیج ، پدیده قابل‌توجهی خواهد بود که از وجود شاعران بزرگی مانند علیرضا قزوه، حسین اسرافیلی، محمدجواد محدثی، رضا اسماعیلی و ناصر فیض بهره خواهد برد.

وی ظرفیت‌های بالای قم در بخش فرهنگ و سینما را نیز موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: جشنواره فیلم 60 ثانیه‌ای کشور نیز در قم برگزار خواهد شد چراکه قم از چنین ظرفیتی برخوردار‌است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار