مدیرکل اوقاف استان قم:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: ۷ هزار نفر زیر نظر ۲۰۰ مربی برجسته قرآن کریم در قم با حمایت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم در حال حفظ و آموزش قرآن کریم هستند.
کد خبر: ۴۷۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 03 August 2017
به گزارش تابناک قم، حجتالاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم در مراسم افتتاح نخستین مدرسه تخصصی حفظ و تفسیر قرآن کریم که در جوار بقعه متبرکه امامزاده جمال‌الدین برگزار شد، با اشاره به رسالت‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار داشت: آموزش قرائت قرآن کریم یکی از رسالت‌هایی است که آن را دنبال می‌کنیم.

وی بابیان تدابیر مقام معظم رهبری در زمینه 10 میلیون حافظ قرآن کریم افزود: در راستای منویات رهبری معظم در زمینه افزایش تعداد قاریان قرآن کریم این مدرسه شبانه‌روزی در استان افتتاح‌شده است تا بتواند گام مؤثری در این زمینه برداشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بابیان برخی از مهم‌ترین مأموریت های این سازمان در زمینه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: بخش زیادی از رسالت‌های این سازمان در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است که در این زمینه فعالیت‌های ملی و فراملی زیادی را شاهد هستیم.

حسینی مقدم ادامه داد: 7 هزار نفر زیر نظر 200 مربی برجسته قرآن کریم در قم با حمایت‌های  سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم در حال حفظ و آموزش قرآن کریم هستند.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های امامزادگان برای نشر معارف قرآنی در استان تأکید کرد: حفظ قرآن کریم در چندین امامزاده استان به‌صورت همزمان در استان در حال اجراست که به‌صورت تخصصی در حال حفظ و آموزش قرآن کریم هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به افتتاح نخستین مدرسه تخصصی حفظ و تفسیر قرآن کریم در استان تصریح کرد: امیدواریم هستیم که سالیانه 35 نفر در این مدرسه بتوانند حافظ کل قرآن کریم شوند، همچنین طرح مدارس شبانه‌روزی قران کریم در 2 امامزاده دیگر استان نیز در حال احداث است.

حسینی مقدم عنوان کرد: صدها امامزاده جلیل‌القدر در قم در 100 بقعه متبرکه مدفون هستند که ظرفیت بسیار بالایی در زمینه استفاده‌های فرهنگی در اختیار متولیان قرار داده است.

وی اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه استان را مورد توجه قرار داد و گفت: 600 مبلغ در طول سال گذشته در 100 بقعه متبرکه استان در زمینه فرهنگی و قرآنی فعالیت داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تدابیر ویژه رهبری در زمینه 10 میلیون حافظ قرآن کریم را یادآوری و عنوان کرد: این تدبیر رهبری معظم برخاسته از یک حکمت عمیقی است که باید برای تحقق آن اقدامات عملی مناسبی انجام داد تا در سال‌های نزدیک این امر محقق شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار