مرزبانان استان ایلام و گارد مرزی منطقه سه استان واسط در شرق عراق با تاکید بر همکاری مطلوب مرزی در جهت حفظ امنیت پایدار مرز، بر امادگی خود را برای ارائه خدمت به زائران عتبات عالیات 2کشور اعلام کردند.
کد خبر: ۴۷۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 03 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛فرماندهان مرزبانی استان ایلام و گارد مرزی منطقه سه استان واسط عراق در پنجمین نشست فرماندهان مرزبانی ایلام با فرماندهان گارد مرزی منطقه ۳ استان واسط عراق اظهار کردند :تعامل و همکاری مطلوب بین 2کشور زمینه ساز امنیت و سلامت تردد زائران به خصوص در زمان برگزاری آیین اربعین حسینی است.
 
سرهنگ یحیی الهی فرمانده مرزبانی استان ایلام در این نشست که روز چهارشنبه در محل پایانه مرزی مهران برگزار شد گفت: ماموریت مرزبانان 2 کشور در فرصت باقی مانده تا اربعین حسینی تعامل متقابل برای رفع مشکلات سنوات قبل و بررسی راهکاری چگونگی خدمات رسانی بیشتر به زائران حسینی است.
 
یحیی الهی اظهار کرد: در این نشست علاوه بر بررسی مسائل و مشکلات تجار و گمرکات دو کشور، راهکارهایی برای ارتقا امنیت پایدار در مرز پیشنهاد شد تا2 کشور با آمادگی و امنیت بیشتر بتوانند در خدمت زائران اربعین حسینی باشیم، توافق کردیم تا فرصت باقی مانده برای هماهنگی بیشتر چندین جلسه تعاملی دیگر داشته باشیم.
 
فرمانده مرزبانی استان ایلام بر تبادل اطلاعات و اخبار امنیتی مرز تاکید کرد و افزود: ایجاد امنیت و راهکار ارتقای پایداری آن در مرزهای 2کشور، قطعاً آرامش را به مردمان مسلمان دو طرف انتقال خواهد داد.
 
سرتیپ ستاد علی حسین عباس فرمانده گارد مرزی منطقه ۳ استان واسط عراق نیز در این نشست ، برهمکاری متقابل دو طرف در بحث اربعین و ارتقاء امنیت مرزها تاکید کرد و گفت: از حسن همکاری دولت و ملت مسلمان ایران با ملت و دولت عراق تقدیر و تشکر داریم، زائران اربعین حسینی میهمان ما هستند و ما متعهد به تامین امنیت این عزیزان در خاک عراق هستیم و در این راه تمام تلاشمان را برای رفاه آنان انجام میدهیم .در پایان نشست توافق نامه همکاری بین دو طرف به امضا رسید .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار