رئیس دانشگاه تبریزهشدار داد
فارس:رئیس دانشگاه تبریز گفت: اگر در مشروطه تجربه تلخی داریم باید آن را اصلاح کنیم زیرا انگلیس در آن دوران با ایجاد جریان دو قطبی در کشور، تلاش به از بین رفتن اعتقادات داشت که زود به خود آمدیم و موضوع را به نفع اسلام خاتمه دادیم.
کد خبر: ۴۷۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 05 August 2017
محمدرضا پورمحمدی صبح امروز در چهارمین همایش ملی مشروطیت اظهار داشت: این همایش در چهارمین دوران خود با رویکرد جریان‌های فکری و سیاسی در مشروطیت ایران با حضور اساتید برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه متولی اصلی برگزاری همایش موسسه تاریخ و فرهنگ دانشگاه تبریز است،گفت: دانشگاه تبریز یک دانشگاه پیشرو در انقلاب و سیاسی است و قطعا این دانشگاه ادامه دانشگاهایی مانند ربع رشیدی است.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: خواستگاه و زادگاه نهضت مشروطه تبریز بوده و باید همه ساله این روز را گرامی بداریم.

وی با اشاره به اینکه وقتی مقام معظم رهبری آذربابجان را سر ایران می‌دانند و این خطه همیشه پیشرو در راستای اهداف الهی بوده است، باید توجه ویژه به این دغدغه‌ها کرد، افزود: وقتی نه حرمی، نه مقبره حافظ و فردوسی در این خطه است ولی همچنان این شهر زبانزد جهانیان بوده جای تامل دارد که در این خطه سرّ عجیبی وجود دارد.

پورمحمدی با تاکید به اینکه ملتی که تاریخ بخوانند کودکانشان نیز بزرگ خواهند اندیشید، افزود: در مقابل ملتی که به تاریخ خود اهمیت ندهند قطعا بزرگترهای آن جامعه مانند کودک خواهند اندیشید که مشکلات بزرگی را برای جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی اذعان داشت: به لحاظ درس گرفتن و عبرت گرفتن این مراسم باید گرامی گرفته شود زیرا انقلاب مشروطه  از یکصد و  سال گذشته نشر یافته و الان به انقلاب اسلامی رسیده است.

پورمحمدی با بیان اینکه همه نهضت‌های موفق ناشی از یک موتور محرک  بوده است، بیان کرد: این نیرو مهم و موتور محرک برای پیشبرد، اعتقادات دینی و مذهبی بوده و خواهد بود.

وی متذکر شد: اگر در مشروطه تجربه تلخی داریم باید آن را اصلاح کنیم زیرا انگلیس در آن دوران با ایجاد  دو قطبی تلاش به از بین رفتن اعتقادات داشته که زود به خود آمدیم و موضوع را  نفع اسلام کردیم.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: هیچ‌کس دلش به حال جهان سوم نسوخته و همیشه به عنوان طعمه به جهان سوم نگاه می کنند.

وی با بیان روایتی از دوران مشروطیت در خصوص نامه سرکنسول روسیه به ستارخان برای استفاده از پرچم روسیه در راستای در امان ماندن، ادامه داد: ستارخان در جواب سرکنسول روسیه گفته بود که «من  ‌می‌خواهم هفت دولت زیر غیرت حضرت ابوالفصل و دولت ایران باشد، تو از من می‌خواهی زیر پرچم شما بروم.»

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: به خاطر همین باورهاست که  توانستیم هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کرده و یک وجب از خاک را به دشمن تا دندان مجهز ندهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار