مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم:
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: زیرساخت‌های فرهنگی استان قم در فقر مطلق است و نهادهای فرهنگی اقدام به حبس بیت المال کرده‌اند.
کد خبر: ۴۷۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 06 August 2017
به گزارش تابناک قم، سید مجید رفیعی در نشست خبری به مناسبت برگزاری سومین جشنواره طنز سوهان روح در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد، با اشاره به ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در استان قم، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که با رایزنی‌های صورت گرفته بتوانیم مقدمات انتقال تالار شهر به شهرداری را فراهم کنیم و بتوانیم از ظرفیت برجسته این مکان استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم افزود: مذاکرات با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در حال انجام است و تقریبا به قطعیت رسیده است و حتی اگر هم به شهرداری واگذار نشود ما آماده‌ایم که باری فعال شدن این مجموعه همکاری کنیم.

وی افزود: اگر این توافقات به سرانجام برسد خیلی از انجمن‌های هنری و فرهنگی می‌توانند در این فضا سامان پیدا کنند و به فعالیت خود ادامه دهند.

رفیعی به استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی استان اشاره کرد و گفت:‌ همان مجموعه‌هایی که شاید بتوان به سختی نام فرهنگسرا را بر آن‌ها اطلاق کرد ظرف یک سال گذشته ساماندهی شدند.

بازسازی فرهنگسرای خانواده در محله بنیاد

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به بازسازی فرهنگسرای خانواده در محله بنیاد، افزود: این فرهنگسرا از نظر ظاهری و برخی امکانات تجهیز و بازسازی شد و ما شاهد بودیم که در یک ماه اول تابستان به اندازه کل سال قبل درآمدزایی داشته است و با حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه برای بازسازی، این فرهنگسرا به درآمدزایی رسیده است.

وی مردم قم را طالب نشاط و مسائل فرهنگی خواند و گفت: زیرساخت‌های فرهنگی استان قم در فقر مطلق است و نهادهایی که امکانات دارند اقدام به حبس بیت المال کرده‌اند و در اختیار مردم قرار نمی‌دهند.

رفیعی با بیان اینکه مجموعه‌های زیادی در استان قم معطل مانده و استفاده درستی از آن‌ها صورت نگرفته است، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که با همکاری نهادهای مربوطه این مجموعه‌ها را به مرحله خدمت رسانی به مردم برسانیم و وضعیت فرهنگی استان را سامان ببخشیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در رابطه با حمایت شهرداری از جشنواره سوهان روح نیز تصریح کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رسالت خود می‌داند که در رابطه با افزایش نشاط در جامعه و کارفرهنگی فعالیت کند.

وی افزود: از بدو تولد این سازمان در شهرداری قم مسائل فرهنگی سازمان به درستی دیده نشده و در این زمینه ضعف وجود دارد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار