رییس دادگستری بدره از برنامه ریزی برای تکمیل کادر قضایی و اداری این مرکز در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 06 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ اسماعیل قمری اظهار کرد: وظایف قوه قضاییه در اصل 156 قانون اساسی در پنج بخش عنوان شده است و از میان بردن خصومت ها و حل فصل دعاوی، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی های مشروع، نظارت بر حُسن اجرای قوانین از جمله این وظایف است.

وی اضافه کرد: کشف جرم و تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمان و اجرای حدود و مقررات مدوّن جزایی اسلام و در نهایت پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین را دیگر وظایف مصرح این قوه دانست که باید با توجه به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی درباره استقلال قوه قضاییه انجام گیرد.

رییس دادگستری بدره در مورد وضعیت استقرار این نهاد در منطقه گفت: دادگستری شهرستان در حال حاضر با یک شعبه اداره می شود که به امور کیفری و حقوقی رسیدگی می کند.

قمری در مورد الحاق دادرس به دادگستری بدره گفت: مطابق چارت اداری پیش بینی شده مقرر شده که در آینده نزدیک یک دادرس به این سیستم اضافه شود و هم اکنون با توجه با تازه تاسیس بودن اداره در بدره جهت انجام امور اداری و جاری آن از نیروهای دادگستری شهرستان دره شهر استفاده می شود.

رییس شعبه اول دادگستری بدره در مورد پرونده های سنوات گذشته شهروندان بدره ای در شهرستان های دیگر عنوان کرد: در پرونده های کیفری با توجه به اینکه ملاک رسیدگی زمان وقوع جرم است ، جرائمی که قبل از تاریخ افتتاح دادگستری بدره واقع شده اند کماکان در شعب سابق قابل رسیدگی هستند.

قمری اضافه کرد: در پرونده های حقوقی تاریخ تقدیم دادخواست ملاک است و تنها به پرونده هایی رسیدگی می شود که از تاریخ چهارم مردادماه جاری ثبت شده اند.

قمری با تقدیر از مردم شهرستان برای اهدای زمین به منظور احداث ساختمان مستقل اداری گفت: انتظار می رود با برنامه ریزی و همکاری نهادهای مرتبط هرچه سریع تر کار احداث ساختمان اداری و تامین نیروهای لازم صورت گیرد تا خدمات رسانی به مردم به صورت شایسته انجام شود.

شهرستان 16 هزار نفری بدره تیرماه سال 92 از بخش به شهرستان ارتقا یافت که فرآیند استقرار ادارات مختلف آن هنوز ادامه دارد و با وجود گذشت بیش از چهار سال این روند به کندی صورت می گیرد./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار