'نارندرا مودی' نخست وزیر هند از حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان برای سفر به این کشور دعوت کرد.
کد خبر: ۴۷۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 07 August 2017
به گزارش تابناک : وزارت امور خارجه هند روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد:'نیتین گادکاری ' وزیر حمل و نقل ،بزرگراهها و کشتیرانی که به عنوان نماینده ویژه هند در مراسم تحلیف شرکت کرده بود در 
دیدار با 'حسن روحانی' دعوت 'نارندرا مودی' از رئیس جمهوری ایران برای سفر به هند را به وی تقدیم کرد.
در ادامه این بیانیه اضافه شده است در دیدار 'گادکاری' با رئیس جمهوری ایران دو طرف پیشرفت های بدست آمده در طول سفر سال گذشته 'مودی' نخست وزیر هند به ایران را در خصوص چابهار را بررسی کردند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است دو طرف بر تعهد خود برای تکمیل و بهره برداری هرچه زودتر از بندر چابهار که می تواند به تجارت و توسعه دوجانبه در منطقه و دسترسی متقابل افغانستان به بازارهای منطقه ای و جهان را فراهم کند،تاکید کردند.
وزارت امور خارجه هند در ادامه اضافه کرد 'نتیتن گادکاری'در سفر دو روزه خود به ایران علاوه بر دیدار با رئیس جمهوری ایران با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران دیدار و گفت وگو کرد.
مراسم تحلیف دوازدهمین دوره رئیس جمهوری عصر شنبه 14 مرداد ماه با حضور مقامات کشوری و لشگری و مقامات عالیرتبه از 92 کشور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
هشت رییس جمهوری و 19 رییس مجلس، 9 معاون رییس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رییس مجلس، 11 وزیر امور خارجه و 35 فرستاده ویژه کشورها در مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی حضور داشتند.
همچنین در این مراسم 12 معاون وزیر خارجه، 6 رییس گروه دوستی - پارلمانی و دو رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها شرکت کردند .





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار