مسؤول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج با عنوان سکانس بیداری خبر داد.
کد خبر: ۴۷۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 07 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به  نقل از فارس، صلاح‌الدین قره‌تپه از برگزاری جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج با عنوان‌«سکانس بیداری» خبر داد و اظهار داشت: فراخوان این جشنواره به همت سازمان بسیج هنرمندان استان منتشر شده است.

وی رشد و شکوفایی استعدادهای هنری بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری، ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته و شاخص را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه گفت: این جشنواره در سه بخش، فیلم کوتاه بسیج، فیلم نامه نویسی و حمایت از آثار برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش فیلم کوتاه بسیج نیز در چهار گونه تخصصی‌«کوتاه داستانی»، «مستند»، «نماهنگ» و «پویا نمایی» برگزار می‌شود که علاقمندان با توجه به شرایط مندرج در فراخوان می‌توانند در آن شرکت کنند.

قره‌تپه افزود: در بخش فیلم‌نامه‌نویسی نیز متقاضیان می‌توانند فیلم‌نامه‌های خود را مطابق موضوعات درج شده در فرخوان تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۹۶ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: در بخش حمایت از آثار، از ساخت ۱۰ اثر سه الی پنج دقیقه‌ای برتر با موضوع شعار سال‌«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و  همچنین براساس این فراخوان محورهای موضوعی جشنواره حمایت خواهد شد.

مسؤول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در خصوص موضوعات و محورهای جشنواره نیز، گفت: باز خوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی شامل ولایت، رهبری، عدالت‌طلبی، استقلال، آزادگی، استکبارستیزی و دین‌باوری، ایثار و شهامت و مهرورزی از جمله محورهای جشنواره برای تولید آثار است.

وی بیداری اسلامی و مقاومت ملل‌«تبیین و تبلیغ اهداف و آرمان حرکت های اسلامی، تجلیل از قیام و مقاومت مردم به پا خواسته و ...» را از دیگر محورهای جشنواره برشمرد و 

تصریح کرد: «انتظار، امید و آرمان‌گرایی»، «مضامین آیینی، اجتماعی‌(مبتنی بر اصول خانواده، اخلاق و سبک زندگی ایرانی اسلامی)»، «مقابله با جنگ نرم شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران» و «تحقق شعار سال‌(اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال)» از دیگر محورهایی است که علاقمندان به حضور در جشنواره می‌توانند به آن‌ها بپردازند.

قره‌تپه ادامه داد: همچنین علاقمندان می‌توانند در قالب موضوعاتی چون‌«افشای جنایت‌های گروهک تکفیری داعش و ...»، «زندگی ائمه اطهار و اهل بیت بویژه نقش حضرت فاطمه(س) در الگوسازی و نقش زن مسلمان در زندگی امروز»، «دفاع مقدس و نمود آن در استان، شهرستان و یا در محل زندگی شما» و «معرفی ارزش‌های انقلابی و جهادی‌(محله، شهر، استان) و شخصیت‌های مردمی آن» به خلق اثر پرداخته و در این جشنواره شرکت کنند.

وی تاکید کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره باید فرم ثبت‌نام و آثار خود را حداکثر تا پایان وقت اداری ۱۵ آذرماه سال‌جاری به دبیرخانه جشنواره تحویل و یا ارسال کنند.

مسؤول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه گفت: همچنین علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس دبیر خانه جشنواره واقع در کرمانشاه- میدان آزادگان- مجتمع فرهنگی هنری انتظار- طبقه دوم مراجعه و یا با رایانامه  honari.bsj.kermanshah@gmail.com با ما در ارتباط بوده و یا با شماره تلفن ۳۷۲۴۹۷۷۹ تماس حاصل کنند.

قره‌تپه خاطرنشان کرد: این جشنواره به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه و با همکاری شهرداری کرمانشاه و انجمن سینمای جوان استان طی دی‌ماه امسال برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار