معتادانی که سارق می شوند، سارقانی که معتادند
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها توسط معتادان البرز انجام می‌شود ،گفت: اردوگاه ترک اعتیاد در استان البرز برای کاهش سرقت راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۴۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 14 June 2015
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها توسط معتادان البرز انجام می‌شود ،گفت: اردوگاه ترک اعتیاد در استان البرز برای کاهش سرقت راه‌اندازی شود.
احمد فاضلیان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که برای بررسی «طرح پیشگیری از وقوع سرقت» ارائه شده توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شد با تاکید بر اینکه شورای پیشگیری یکی از ارکان مهم  برای مقابله با ناهنجاری‌ها است، اظهارداشت: این شورا باید به معنای واقعی شکل بگیرد و ماهیت وجودی خود را با ارائه طرح‌های کارشناسی گسترده نشان دهد.
وی افزود: یکی از اقدامات اصولی، بازسازی شوراهای پیشگیری از وقع جرم در شهر و شهرستان‌ها خواهد بود و با توجه به اصل 156 قانون اساسی و همچنین دستور رهبر معظم انقلاب همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند در پیشگیری از وقوع جرم با قوه قضائیه همکاری کنند.
فاضلیان بیان کرد: بنا داریم کارگاه آموزشی برگزار کنیم و شیوه‌های برنامه‌ریزی در پیشگیری را برای مدیران آموزش دهیم تا نحوه صحیح برنامه‌ریزی را بیاموزند و سیاست‌هایی که باید پیگیری شود را به سرانجام برسانند.
وی با یادآوری تجربه آموزش مدیران در دادگستری استان گلستان تصریح کرد: امیدواریم این اتفاق در استان البرز نیز به وقوع پیوسته و قطعا با توجه به نیازهای استان ماموریت‌هایی را به شوراهای پیشگیری محول و پیگیری خواهیم کرد که به چه میزان در اجرا هم موفق بوده‌اند.
این مقام قضایی با اشاره به اولویت آماده سازی زیرساخت‌ها برای اجرای طرح های پیشگیری گفت: امیدواریم لایحه پیشگیری از وقوع جرم که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال پیگیری است به نتیجه برسد.
وی با تاکید بر اینکه سرقت معلول مجموعه‌ای از عوامل است، خاطرنشان کرد:  نمی‌شود بخشی از این عوامل را دید و بخش دیگر را ندید، باید همه عوامل را شناسایی کنیم تا به موفقیت برسیم در غیر این‌صورت مشکلاتی در این زمینه ایجاد می‌شود.
فاضلیان با اشاره ویژگی‌های طرح ‌جامع برای اجرا در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، اظهار داشت: طرحی که تهیه می‌شود باید جامع باشد و خروجی کارگروه‌های مختلفی از قبیل صداوسیما، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات باشد.
وی با اشاره به نقش موثر مردم در این زمینه، افزود: باید در این طرح نقش مردم نیز در نظر گرفته شود هرچند پیشگیری از وقوع سرقت جزو مطالبات مردمی است ولی نباید خود مردم را نادیده گرفت.
فاضلیان گفت: مراقبت‌های آن‌ها برای مقابله با سرقت در منازل و خودروهایشان جزو وظایف‌شان است که باید آموزش و اطلاع رسانی شودو نباید همه بار پیشگیری  بر عهده دستگاه‌های حکومتی باشد.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به لزوم توجه به هشدارهای پلیسی تصریح کرد: در اجرای ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر نسبت به ایجاد اردوگاه ترک اعتیاد اجباری در استان به فوریت اقدام شود، برای اینکه بیش از 70 درصد سرقت‌ها توسط معتادان انجام می‌شود و اگر فکری برای ساماندهی و نگهداری معتادان پرخطر و سرگردان در معابر و محلات نشود هر طرحی اجرا شود نتایج مورد نظر را به همراه ندارد.
وی افزود: موضوع ایجاد اردوگاه ترک اعتیاد اجباری در استان را در شورای مبارزه با مواد مخدر پیگیری می‌کنم.
رئیس کل دادگستری البرز، گفت:  کمپ‌های خصوصی ترک اعتیاد موجود در استان هم باید تقویت شوند و منابعی از ناحیه ستاد مواد مخدر جهت معرفی معتادان بی بضاعت و کم‌بضاعت به کمپ‌های خصوصی پرداخت شود.
فاضلیان با تاکید بر اینکه باید طرح جامعی با همکاری دستگاه‌های مختلف و مرتبط تهیه و ارائه شود تا پس از اجرای موفق قابلیت ارائه به سراسر کشور را داشته باشد، گفت: استفاده از ظرفیت روحانیت هم در این طرح بسیار مهم و ضروری است.
وی ابراز امیدواری کرد طرح پیشگیری از وقوع سرقت تا پایان شهریور یا مهرماه نهایی شود و پس از اجرای آزمایشی در سال 94 از سال 95 به شکل رسمی اجرایی شود و شرایط امنی در استان فراهم شود.
رییس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه شورای وقوع از پیشگیری از وقوع جرم نقش موثری در کاهش جرایم دارد، اظهار داشت: اگر شورای پیشگیری از وقوع جرم موفق باشد و به خوبی تغذیه شود عملا حجم کاری شورای تامین کاهش یافته  بنابراین ضروری است این نشست‌ها با حضور مسئولان سطح اول استان برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار