کد خبر: ۴۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲ 14 June 2015
رئیس جهاد کشاورزی استان البرز گفت: با تمهیدات اندیشیده شده امسال در نظر داریم 55 درصد بذر گواهی شده را در استان البرز تولید کنیم.
سید مجید موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما افزایش تولید بذور مختلف در استان البرز است.
وی با بیان اینکه طی سنوات گذشته روند افزایشی این مهم را داشته‌ایم به طوری که در سال 91، 34 درصد بذر گواهی شده استان را تأمین کردیم،‌ گفت: در سال 92، ‌38 درصد و در سال گذشته 48 درصد بذر گواهی شده در استان البرز تولید شد.
موسوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان در استان البرز توسعه فعالیت‌های شاخص کشاورزی و ارتقای تحقیقات است.
وی تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای ارتقای تولید گندم در استان البرز و امکان‌سنجی ذرت علوفه‌ای برای نخستین بار در کشور از دیگر برنامه‌های تحقیقاتی در این استان است.
رئیس جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه استان البرز 7 هزار هکتار اراضی مناسب باغبانی دارد، افزود: استان البرز به دلیل تنوع محصولات باغی می‌تواند به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور در بحث صادرات محصولات باغبانی محسوب شود.
موسوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه صادرات محصولات باغی از این استان انجام می‌شود، گفت: با توجه به شرایط مطلوب تولید محصولات باغی سالانه 5 هزار و 400 کانتینر میوه از مرزهای زمینی از استان البرز به خارج از کشور صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه تولید چهار رقم بذر خیار جدید در استان البرز در دستور کار است ادامه داد:‌ براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تولید فرآوری سبزی و سیفی از دیگر اقدامات و برنامه‌های اولویت دار این سازمان در استان البرز محسوب می‌شود.
موسوی ثبت ارقام، ‌تولید نشاء مکانیزه سبزی و صیفی را از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار