محمد علی نجفی گفت :
محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه جهاد کشاورزی گیلان با تبریک هفته جهاد کشاوری اظهار کرد: گیلان استانی کشاورزی است و با رویکرد جهادی باید به این امر پرداخته شود.
کد خبر: ۴۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴ 14 June 2015
به گزارش تابناک گیلان، محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه جهاد کشاورزی گیلان با تبریک هفته جهاد کشاوری اظهار کرد: گیلان استانی کشاورزی است و با رویکرد جهادی باید به این امر پرداخته شود.

وی، گیلان را در بخش کشاورزی فعال و پویا عنوان کرد و افزود: انتظار مسئولان فراتر از فعالیت‌های انجام شده است.

نجفی مردم را ولی نعمت مسئولان خواند و تصریح کرد: مدیران باید با صداقت، درستی و پاکی تلاش کنند ضمن اینکه فعالیت مدیران را رصد می‌کنیم.

استاندار گیلان با تاکید براینکه اگر در دوستان خود صداقت و پاکی را نببینیم به طور قطع در کنار ما دیگر نیستند، بیان کرد: برخورد با افرادی که صداقت ندارند اساس کار ما است.

وی به وضعیت تولید برنج در گیلان اشاره کرد و گفت: فعالیت بسیاری از مردم، کشاورزان و مدیران استان در زمینه برنج انجام می‌شود اما برنج در گیلان مظلوم واقع شده است.

نجفی با بیان اینکه به وضعیت برنج در استان و کشور کمتر پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به گیلان اعتبارات خوبی در زمینه کشاورزی به استان اختصاص داده شده است.

استاندار گیلان خواستار توجه 40 درصد از اندیشه مدیران استان به طرف کشاورزی شد و اظهار کرد: مدیران موضوع کشاورزی را در برنامه اقتصادی مد نظر قرار دهند ضمن اینکه 40 درصد از اشتغال گیلان در بستر کشاورزی باید تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال مستقیم به دلیل ارتقای امور دانش‌بنیان و ماشین‌آلات در کشاورزی پایین است، یادآور شد: فرآوری، عرضه و پشتیبانی محصولات کشاورزی می‌تواند به ما در ایجاد اشتغال در این حوزه کمک کند.

نجفی به واردات بی‌رویه برنج در سال‌های 90 و 91 اشاره کرد و افزود: سال 91 مقدار یک‌میلیون و 950 هزار تن برنج به کشور وارد شد که بخشی از واردات در سال 92 انجام شده است.

استاندار گیلان با تاکید براینکه به‌شدت نسبت به واردات برنج اعتراض داریم، بیان کرد: گاهی از طریق بازارچه‌های مرزی بیش از سهمیه در نظر گرفته شده از طرف دولت، واردات برنج انجام می‌شود.

وی از تعرفه 40 درصدی واردات برنج در سال 93 ابراز خرسندی کرد و گفت: امسال درخواست کردیم تعرفه 40 درصدی واردات برنج حفظ شود.

نجفی خواستار عرضه برنج به قیمت واقعی در بازار شد و تصریح کرد: اگر رغبتی به خرید برنج در بازار وجود نداشته باشد معتقدیم دولت باید خرید توافقی برنج را اجرایی کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار