کد خبر: ۴۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲ 14 June 2015
استاندار البرز گفت: خدمت رسانی به مردم مهمترین وظیفه است لذا مسئولان در هر دستگاه و پست و مقامی که هستند باید این وظیفه را به درستی انجام داده و پاسخگوی مردم باشند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حمید طهایی امشب در مراسم گرامیداشت 24 خرداد که در تالار شهیدان نژاد‌فلاح کرج برگزار شد اظهار کرد: توسعه عمران و آبادانی شهر و روستا، رفع مشکلات و ارتقای خدمات‌رسانی به مردم و همچنین رفع مشکلات اقتصادی از مهمترین وظایف مسئولان در بخش‌های مختلف است.
وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که اموری که از خط ریل قانونی خود خارج شده بود دوباره به مسیر اصلی خود بازگردد و چرخه خدمات رسانی ارتقا پیدا کند.
استاندار البرز یکی از مهمترین مشکلات موجود در کشور و به ویژه در استان البرز را طرح مسکن مهر عنوان کرد و افزود: ما همچنان شرمنده ساکنان این منازل هستیم.
وی افزود: سازماندهی مسکن مهر یکی از مهمترین اولویت‌های ما است که به مجدانه پیگیر رفع مشکلات این مهم هستیم.
طهایی با بیان اینکه در طرح مسکن مهر تنها موفق شدیم طرح تصفیه فاضلاب را در استان البرز اجرایی کنیم افزود: پیگیر موضوعات مسکن مهر هستیم.
استاندار البرز در ادامه سخنان خود به وجود 60 هزار پروژه نیمه‌تمام مسکن مهر در کشور اشاره کرد و بیان داشت: 2 هزار و 906 طرح ملی نیمه‌تمام نیز در کشور وجود دارد که باید با همت و تلاش مسئولان در دستگاه‌های مختلف به مرحله بهره‌برداری برسد.
طهایی خاطرنشان کرد: تلاش مسئولان اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است که با استفاده از تمام ظرفیت‌ها این مهم دنبال می‌شود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به پروژه‌های در دست انجام این استان اشاره کرد و بیان داشت: نهایی شدن خط دو قطار شهری کرج با سرمایه‌گذاری خارجی در دست انجام است که امیدواریم این مهم هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.
استاندار البرز بیان داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که تا کنون انجام داده‌ایم تلاش برای معرفی ظرفیت‌های این استان به مسئولان کشوری است.
طهایی افزود: با شناساندن ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های استان البرز به مسئولان می‌توانیم مسیر توسعه و تحولات اساسی را راحت‌تر پیش بگیریم.
وی یکی از مهمترین مزیت‌های معرفی این ظرفیت‌ها به مسئولان کشوری را شناخت درست و دقیق مسئولان از مشکلات و کمبودهای این استان عنوان کرد و افزود: دراین راستا مسئولان می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های خود اساسی‌تر اقدام کنند.
استاندار البرز یکی دیگر از اقدامات انجام شده در استان البرز را تدوین شاخص‌های استان عنوان کرد و ادامه داد: با تدوین سند آمایش سرزمین که امیدواریم نیمه اول امسال به اتمام برسد می‌توانیم بخشی از مشکلات این استان را مرتفع کنیم.
طهایی خاطرنشان کرد: با تدوین این سند به عنوان سند بالادستی، سند توسعه بخشی استان البرز نیز اجرایی می‌شود که چشم‌انداز بسیار خوبی را برای استان می‌تواند رقم بزند.
وی یکی از مهمترین مشکلات این استان را بحث ورودی و خروجی به البرز عنوان کرد و گفت: با اجرایی کردن پروژه همت بخش عمده‌ای از مشکلات مرتفع شده است.
نماینده عالی دولت در استان البرز خاطرنشان کرد: کمربند سبز شمالی در کرج نیز راه‌اندازی شده است که برای تحقق این مهم اعتباراتی از سوی شهرداری، وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است.
طهایی در ادامه سخنان خود از تصویب کمربند جنوبی در این استان خبر داد و اظهار کرد: بر مطالعات این طرح که از گذشته انجام شده بود تجدید نظر می‌شود که امیدواریم این مهم نیز هر چه زودتر عملیاتی شود.
وی اعلام کرد: یکی از طرح‌هایی که قرار بود در این استان انجام شود طرح دو طبقه کردن اتوبان کرج قزوین و بالعکس بود که امیدواریم با نظر مساعد مسئولان این مهم نیزهر چه زودتر اجرایی شود.
استاندار البرز در ادامه سخنان خود به مشکلات زیرساختی در برخی از شهرستان‌های استان البرز اشاره کرد و گفت: تنها شهرستانی که در این استان فاقد گاز شهری است شهرستان طالقان می‌باشد که امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان  شهروندان ساکن در طالقان نیز از نعمت گاز برخوردار شوند.
طهایی ادامه داد: از دیگر مشکلات موجود در استان البرز کمبود سرانه بهداشت و درمان است که باید تدابیر اساسی برای رفع مشکلات در این بخش اندیشیده شود.
وی ادامه داد: استان البرز با کمبود تخت‌های بیمارستانی، ‌تجهیزات و امکانات تخصصی و همچنین کمبود فضاهای بیمارستانی مواجه است که باید با اختصاص اعتبارات و جلب نظر سرمایه‌گذاران این سرانه نیز در استان البرز با رشد و تحولات اساسی مواجه شود.
طهایی در ادامه سخنان خود به احداث یک بیمارستان در فردیس اشاره کرد و گفت: این شهرستان فاقد مراکز درمانی است که با احداث این بیمارستان بخشی از نیازهای مردم در بحث بهداشت و درمان مرتفع می‌شود.
وی توجه به اشتغال جوانان را امری مهم بیان کرد و گفت: رفع مشکلات بیکاری و توسعه اشتغالزایی در استان البرز باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
استاندار البرز حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین توجه به بخش تولید را عاملی مهم در ارتقای اشتغالزایی برای جوانان این استان عنوان کرد.
 طهایی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تأمین آب شرب یکی ازمهمترین دغدغه‌ها است گفت: به دنبال تحویل گرفتن تمام حق‌آبه استان از وزارت نیرو هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار