مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تأکید بر اینکه استان فارس این جایگاه را دارد که تبدیل به قطب قرآنی شود، از برگزاری جشن رمضان در ۳۰ شهرستان این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 15 June 2015

تابناک فارس به نقل از مهر:بهزاد مریدی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در ماه رمضان گفت: برای اجرای این برنامه‌ها نیاز به همراهی و همدلی تمام سازمان‌ها و ارگان ذیل ریاست نماینده ولی فقیه در استان هستیم تا بتوانیم این ماه را با تمام شئونات آن داشته باشیم.

وی با اشاره به چشم‌انداز قطب قرآنی شدن استان فارس افزود: ما در معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش خود را جهت تحقق این چشم‌انداز انجام می‌دهیم ضمن اینکه ماه رمضان نیز یکی از بهترین‌ فرصت‌ها جهت نزدیک شدن به این چشم‌انداز است.

مریدی با تأکید بر اینکه استان فارس قطعاً این جایگاه را دارد که تبدیل به قطب قرآنی شود، گفت: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ارشاد فارس در ایام رمضان تحت عنوان جشن رمضان در ۳۰ شهرستان فارس اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های قرآنی و آثار و هنرهای خوشنویسی، تجسمی، وقفیات، بخش‌های کودک و نوجوان، کتب علوم قرآنی،‌ حجاب و عفاف، نرم‌افزاری و غیره با همکاری شهرداری، تبلیغات اسلامی و اوقاف از جمله برنامه‌های این جشن در ماه رمضان است.

وی با یادآوری اینکه قرآن متعلق به تمام بخش‌های مختلف جامعه است، گفت: اصرار بر این است تا کارها به گونه‌ای انجام شود که همپوشانی نداشته باشند لذا سعی کردیم تا برنامه‌های جشن رمضان خود را به‌صورت هفتگی در نقاط مختلف فارس تقسیم‌بندی کنیم.

مریدی همچنین به برگزاری سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور در شیراز اشاره کرد و گفت: به‌همت آموزش و پرورش و دانشگاه شیراز به یاری خدا این مسابقات برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان پیشنهاد شده بود تا نمایشگاه قرآن خود را همزمان با این مسابقات برگزار کنیم اما با توجه به اینکه این مسابقات در ماه رمضان برگزار نمی‌شود، نتوانستیم نمایشگاه قرآن خود را در ماه رمضان برگزار نکنیم، البته در صورت موافقت نماینده ولی فقیه در استان، این تضمین را می‌دهیم که همزمان با مسابقات قرآن، نمایشگاه قرآن را مجدداً برپا کنیم.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس میزبان میهمانان ضیافت الهی می‌شوند

مدیرکل ارشاد فارس با تشریح برنامه‌های پیش‌بینی‌شده توسط کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد این استان در ماه مبارک رمضان، از میزبانی بیش از یک‌هزار و ۸۰ نفر از میهمانان ضیافت الهی خبر داد.

مریدی با تشریح برنامه‌های پیش‌بینی‌شده توسط کانون‌های مساجد فرهنگ و ارشادفارس در ماه مبارک رمضان از میزبانی بیش از یک‌هزار و ۸۰ نفر از میهمانان ضیافت الهی خبر داد و اظهار داشت: به‌ مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان به همت اصحاب و اعضای کانون‌ها، مساجد غبارروبی و عطرافشانی شد و فضاسازی مناسب به‌صورت برنوشته و پارچه‌نوشته در قالب پیام‌های قرآنی، حدیث ائمه اطهار (ع) صورت گرفت.

وی از اجرای طرح «۳۰ روز ۳۰ حدیث» و برگزاری مسابقه در پایان طرح خبر داد و افزود: با توجه به اینکه حضور پرشور مردم در ماه مبارک رمضان در مساجد، یک فرصت برای بیان گفتار اهل‌بیت (ع) است که از طریق اجرای این طرح می‌توان سؤالاتی را مطرح و از برترین‌ها تقدیر کرد.

او با اشاره به برنامه‌های قرآنی، از اجرای طرح قرآنی ۱۴۴۸ با محوریت سبک زندگی دینی خبر داد و گفت: ختم قرآن مجید به‌صورت حلقه‌های قرآنی در مساجد، دوره‌های آموزشی روان‌خوانی و روخوانی و دوره‌های تدبر در قرآن بخشی دیگر از برنامه‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان کانون‌های مساجد فارس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مساجد همراه با سفره‌های افطاری و اکرام ایتام، بیان احکام توسط امام جماعت مساجد با موضوعات روزه، مسافر، غسل، مسجد، وضو و تفسیر فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی و جوشن کبیر با توجه به مضامین بلند این ادعیه و سخنرانی سبک زندگی طبق آیات قرآنی بعد از نماز ظهر و عصر را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

مریدی اظهار داشت: کانون‌های مساجد این استان در ماه مبارک رمضان مشاوره دینی توسط امام جماعت مساجد، برگزاری نمایشگاه دستاورد قرآنی نمازگزاران و فرزندان آنها نظیر خوشنویسی، نقاشی، دل‌نوشته‌هایی با موضوعات دینی و قرآنی و اهل‌بیت (ع) را نیز در برنامه‌های خود پیش‌بینی کرده‌اند که با انتخاب بهترین‌ها و تقدیر از آنها همراه است.

وی یادآور شد: دوره‌های آموزشی با موضوع اصول عقاید، توحید، نبوت، عدل، امامت، مهدویت و مسائل مربوط به بحث خاندان عترت (ع) با توجه به ضرورت‌های موجود در راستای پاسخگویی به شبهات نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار