عضو شورای شهر همدان گفت: استعفای اعضای شورای شهر برای شرکت در انتخابات به شخصیت شورا آسیب می‌‏زند.
کد خبر: ۴۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 15 June 2015
عضو شورای شهر همدان گفت: استعفای اعضای شورای شهر برای شرکت در انتخابات به شخصیت شورا آسیب می‌‏زند.

به گزارش تسنیم ، علی رحیمی فر در صحن علنی شورای شهر همدان درباره احتمال استعفای یکی از اعضای شورای شهر همدان به سبب شرکت در انتخابات مجلس شورای شهر همدان اظهار داشت: استعفای اعضای شورای شهر برای شرکت در انتخابات مجلس به شخصیت شورا آسیب وارد می‌‏کند.

وی از اعضای شورای شهر همدان خواست تا در روز رایگیری برای این موضوع، مخالفت کنند و گفت: مگر شورای شهر نردبان ترقی افراد برای رسیدن به مجلس شورای اسلامی است.

رحیمی فر همچنین درباره حاشیه‌های ایجاد شده در زمینه تعیین عوارض توسعه آب و فاضلاب شهر همدان نیز گفت: وقتی شورای شهر جمعی را برای مذاکره مشخص می‌کند باید به آنها اعتماد کند در غیر این صورت این افراد مامور نشوند بهتر است.

وی با اشاره به اینکه این عوارض به سبب محلی بودن باید در صحن شورای شهر همدان تصویب شود، افزود: این عوارض روی آببها و حق انشعاب تعیین میشود و عواید حاصل از این محل برای توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب در شهر همدان هزینه می‏‌شود.

شبکه فاضلاب در حاشیه شهر همدان ایجاد می‌شود

وی با بیان اینکه مرکز شهر همدان دارای شبکه فاضلاب بوده و در حال حاضر مشکل اصلی در زمینه اجرای شبکه فاضلاب حاشیهشهرها هستند، گفت: یکی از مشکلاتی که با آن روبهرو هستیم آبیاری مزارع سبزیجات با فاضلاب است که با اجرای شبکه فاضلاب در حاشیه شهر از این مسائل نیز جلوگیری می‏‌شود.

عضو شورای شهر همدان عنوان کرد: اگر به عدالت اجتماعی اعتقاد داریم باید حداقل‌های شاخص رفاهی را در تمام مناطق تامین کنیم، متاسفانه مناطق حاشیه شهر همدان مشکل فاضلاب داشته که آسیب‎‌های زیست محیطی را به دنبال دارد.

وی با اعلام اینکه عواید حاصل از افزایش عوارض صرف حقوق و هزینه‌های جاری شرکت آبفا نمی‌شود، گفت: شرکت آبفا همدان تعهد کرده مبالغ حاصل از این بخش را در راستای توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب هزینه کند.

رحیمی فر با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای مدیریت مصرف و صرفهجویی افزایش تعرفه‌های آب‌بها است، عنوان کرد: شرکت آبفا همدان قرار بود در شهر همدان 7.7 کیلومتر شبکه فاضلاب ایجاد کند که این میزان به 15 کیلومتر افزایش یافته و در مناطق حاشیه شهر اجرا میشود.

وی با اعلام اینکه شورای شهر همدان به مدت 6 ماه مجوز این اقدام را به شرکت آبفا بدهد، بیان کرد: تمامی اعتباراتی که از این طریق عاید شرکت آبفا می‏‌شود نزدیک به 2 میلیارد تومان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار