فرماندار لنده : پناهی برند فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است .برندی که زایدهٔ درد منطقه،برندی که با همه بزرگی بدست آمده گل بی منت از باران بود. هیچ چیز جز حل شدن خود حسین پناهی در سادگی اطرافش باعث نشد این سبک و گفتمان در ایران زمین بشکفد.
کد خبر: ۴۷۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 15 August 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ، یادمان هنرمند فقید زنده نام حسین پناهی شاعر ، نویسنده ، بازیگر و کارگردان ملی استان باحضور جمعی از هنرمندان استانی به میزبانی شهرستان لنده برگزار گردید.

دارا کریمی نژاد فرماندار لنده سخنران ویژه امروز اهالی فرهنگ و هنر استان با عنوان این مطلب که حسین پناهی برنده فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمداست گفت ؛ تراوشات ذهن حسین پناهی می ماند.
سلام ؛خداحافظ ؛چیزی اگر یافتید بر این دواضافف نمائید .نشان از نگاه متفاوت حسین پناهی است.

فرماندار لنده حسین پناهی را شاعری بیدارگر توصیف و با واکاوي این خصیصه مهم برند شعر استان گفت : عده ای دایه دار این خرافه گویی در بعضی از محافل خصوصا فضای مجازی هستند که شعر حسین پناهی پوچ اندیشی به دنبال دارد و انسان را به تشویش نردیک میکند.
 
مردی که می خواست برگردد به کودکی! / گل بی منت از باران 

وی در ادامه برداشت خود با دفاع عقلانی و مستند با اشاره به آنجا که حسین پناهی در پارادوکس من میخوام برگردم به کودکی به دنبال این نیست که تشویش منفی درست نماید اگر چه بزرگان فلاسفه اعتقاد دارند دانشمند واقعی کسی است که مخاطبش را به تشویش وادارد ولذا حسین پناهی میداند و در حیرت از آن است در مسیر بزرگی کسی دیگر جواب سوالش را نمی دهد! آشفته بازاری است دنیای آدم بزرگ ها و میخواهد برگردد به کودکی ؛ همان جا و حال و مکانی که دربند قدرت نیستی‌,آزاد. آزاد،همان جاکه کودک اگر چه باشی جرأت گفتن پیدا میکند.
 
مردی که می خواست برگردد به کودکی! / گل بی منت از باران 

کریمی نژاد در بین اهالی فرهنگ و هنر با اشاره به نوع ایجاد تشویش مثبت دراشعار زنده یاد پناهی گفت؛ حسین پناهی دراشعارش پرده از حقایق جهان سومی هایی بر میدارد که به اندیشه های نو توجه نمی کنند.

کریمی نژاد با اشاره به اینکه تراوشات ذهن خلاق حسین پناهی ماندگارمی ماند
سلام !خداحافظ،چیز تازه ای اگر یافتید بر این دو اضافه كنید گفت : نگاه حسین پناهی متفاوت ،دربند هیچکس نبود اندیشه ای نو. آنجا که مدام مخاطب اشعارش را به واکاوی و تجزیه فرا می خواند! دراشعارش مدام متحیر میشوی از دنیای اطرافت و سبک تا بی نهایت !
 
 مردی که می خواست برگردد به کودکی! / گل بی منت از باران

کریمی نژادخاطرنشان کرد؛حسین پناهی برند فرهنگی استان کهگیلویه وبویر احمد است.

برندی که زایدهٔ درد منطقه،برندی که با همه بزرگی بدست آمده گل بی منت از باران بود.
هیچ چیز جز حل شدن خود حسین پناهی در سادگی اطرافش باعث نشد این سبک و گفتمان در ایران زمین بشکفد.

سبکی از شعر و سروده های که گفتمان بیدارگری را در مخاطبش فوران و زمین تا بی نهایت مست در تفکر بیدارگری نمایان شد.
کریمی نژاد در پایان یاداور شد ؛ کمک کنیم گفتمانی که انسان را به حیرت ،شگرف،تجزیه و تحلیل و امید وا می دارد و صاحب سبکش هنرمندی از جنس روستایی و روستازده است حفظ شود . به نسل های آینده این گفتمان برسد.

آری امروز ما باید پناهی های در فرهنگ و هنر خود را پناهشان باشیم.
 

گزارش تصویری

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار