سالک نماینده اصفهان:
چرخشهای مهمی که مقتدی صدر بعد از اشغال موصل توسط داعش از خود نشان داده است بسیاری از کارشناسان سیاسی عراق را گیج کرده است.
کد خبر: ۴۷۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 15 August 2017
البته فقط او نیست ، عمار حکیم هم چنین حرکتی را تجربه نموده است. چرخش ناگهانی از مواضع سابق و اتخاذ راهبردهای جدید برای تداوم فعالیت سیاسی در عراق. از شعار علیه قاسم سلیمانی تا تسخیر پارلمان عراق . اینها تنها نمونه هایی از جنجال هایی بود که مقتدی به  پا کرده بود. البته خروجی همه اینها تقریبا یک چیز بود ، مخالفت با نفوذ فزاینده ایران در عراق. این بار سالک نماینده اصفهان از منظری دیگر مقتدی و اقلیم کردستان را مورد نقد قرار می دهد.
سالک نماینده اصفهان
به موازات توطئه همه پرسی اقلیم کردستان شاهدیم که جریانی در جهت ایجاد شکاف در میان شیعیان عراق فعال شده است.
وی در ادامه افزود: مقتدی صدر که از فقدان وزن علمی و بینش سیاسی رنج می برد تنها با تکیه بر سابقه خاندان صدر تلاش می کند جایی در فضای سیاسی عراق برای خود دست و پا کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رهبر جریان صدر پس از دیدار با محمدبن سلمان ، ولیعهد سعودی علیه نیروهای حشدالشعبی موضع گیری های تندی کرده است.
وی بیان داشت: متاسفانه مجموعه فعالیت های مقتدی صدر در جهت ایجاد شکاف و اختلاف در جریان شیعه و موضع گیری علیه جمهوری اسلامی است. نباید فراموش کنیم که داعش با استفاده اختلاف شیعه و سنی توانست در عراق دست به جنایت بزند.
این نماینده مجلس دهم گفت: عربستان و امارات که به رفقای صمیمی مقتدی صدر تبدیل شده اند از زبان رهبر جریان صدر با موضع گیری علیه حشدالشعبی تلاش می کنند داعش را از مرگ نجات دهند.
وی تصریح کرد: مقتدی صدر که سابقه حرکت های زیگزاگی در کارنامه دارد به دلیل بی ثباتی شخصیتی به سمت سعودی ها غش کرده است.
سالک با نکوهش سخنان رهبر جریان صدر در به چالش کشیدن موضع آیت الله سیستانی درباره نیروهای حشدالشعبی ، گفت: مرجعیت نجف آنچنان مقتدر و مستحکم است که تازه به دوران رسیده های تحت حمایت سعودی بتوانند علیه آنها موضع گیری کنند.
وی در انتها گفت: طرفداران شهید صدر به دلیل علاقه به آن بزرگوار نمی توانند مقتدی صدر را نادیده بگیرند اما مقداری بصریت و بینش سیاسی منجر به انزوای وی خواهد شد.
گفتنی است که مقتدی صدر با هواپیمای اختصاصی اماراتی ها روز گذشته به ابوظبی رفت. این سفر صدر به امارات در کمتر از دو هفته بعد از سفر رسمی به عربستان انجام شده است.
چرخش ساسی تند و تیز مقتدی ، زمینه وحدت در بین نیروهای شیعی عراق را بسیار کمرنگ کرده و نوید بخش تحولات مهمی در آینده سیاسی عراق گردیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار