مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت:جشنواره شعر بیستون به صورت کنگره دائمی در کرمانشاه تشکیل شد که برای اهل ادب این استان به معنای عام و خاص برگزار می شود.
کد خبر: ۴۷۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 15 August 2017
به گزارش  خبرنگار خبرگزاری تابناک،حجت الاسلام رحیم جعفری  در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن عنوان ۳ راهبرد اساسی در انجام کار، اظهار داشت: ایجاد فضای باز فرهنگی برای اصحاب هنر جهت عملیاتی کردن طرح ها و ایده ها، واگذاری برنامه های فرهنگی و هنری به خود هنرمندان مانند واگذاری اجرای برنامه های فرهنگی از جمله روز خبرنگار به خود آنها و ورود بخش خصوصی و غیر دولتی به فرهنگ که یک امر مردمی است از راهکارهای این سازمان است.

وی استان کرمانشاه را به لحاظ پیشینه تاریخی و تمدنی از گذشته های دور و نزدیک استان اول غرب کشور زاگرس دانست و افزود: در این زمینه در سطح ملی و بین المللی نیازمند توجه و بازنگری جدی است.

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: در این خصوص طی ۳ ماه گذشته ۵۰ جلسه برگزار و برنامه های منسجمی مدون کردیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه گفت: در ۱۰ سال گذشته استان کرمانشاه جایگاه رفیع خود را حداقل در حوزه جشنواره و هنری حفظ نکرده است.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: یکی از اولویت های مهم بحث زبان و ادبیات است که برای این منظور جلسات بسیاری برگزار شده است.

حجت الاسلام جعفری در ادامه گفت: در حوزه موسیقی نیز دبیر خانه دائمی تنبور و جشنواره متناسب با فرهنگ و گذشته استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ایجاد و راه اندازی ۴ خانه دائمی، دف، هوره، تنبور و مور برای این استان ضروری است که در همین راستا طی هفته پیش خانه دف در شهرستان پاوه راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در حوزه نمایش از استانهای پیشتاز و در سطح اول کشور هستیم، گفت: یکی دیگر از اولویت های مهم پرداختن به مقوله نمایش دفاع مقدس و ایثار و شهادت است چرا که جنگ تحمیلی از این استان شروع و در همین استان نیز به پایان رسید.

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات این استان فراموش کردن شهرستانها است که می توان با برگزاری برنامه های کلان استانی و شهرستانی در هرکدام از شهرستانها این امر را احیاء کنیم.

وی در ادامه سخنان ابراز داشت: به این منظور در برنامه ریزی های به عمل امده در شهرستان پاوه ۳ برنامه و جشنواره شعر در هرسین برگزار شده است.

حجت الاسلام جعفری از برگزاری کنگره بزرگداشت استاد میرزا رضا کلهر خبر داد و افزود: این برنامه در قالب جشنواره خوشنویسی سالانه یا دوسالانه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با حضور ۱۱ استان در شهریور ماه سالجاری پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه در کرمانشاه برگزار خواهد شد که تا کنون بیش از ۲ هزار و ۳۴۹ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی برنامه هایی از قبیل کتاب سال کرمانشاه، کنگره داستان نویسی، دومین کنگره شعر بانوان، جشنواره اقوام ایرانی، تجلیل از چهره های شاخص استان، و کنگره تجلیل از مرحوم آیت الله نجومی و آیت الله زرندی از جمله اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.

حجت الاسلام جعفری بیان داشت: این استان به یک سالن با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر برای اجرای برنامه های کلان نیاز دارد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار