کد خبر: ۴۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 15 June 2015

گفتگو: یاشار پورمجید

حمایت از سرمایه گذاری با شعار محقق نمی شود و باید نمود عملی داشته باشد. این سخنی است که مدیر عامل یکی از حرفه ای ترین شرکت های برج سازی اردبیل در گفتگو با تابناک بارها بر آن تاکید کرد.

مهندس حمید خداپناهی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری برج سازان الدوز آذربایجان است که تاکنون مدیریت اجرای پروژه های بزرگ ساختمانی را در اردبیل و تهران بر عهده داشته است. صحبت های جالب و درد دل خواندنی او را بخوانید.

مهندس خداپناهی: اکثر مدیران استاندار به حمایت از سرمایه گذاری بی تفاوت اند

آقای مهندس خداپناهی ، باخبر شدیم که شرکت شما قصد اجرای پروژه بزرگ تجاری و تفریحی در اردبیل را دارد که تاکنون نظیر آن در اردبیل ساخته نشده است. در این باره توضیح دهید.

بله، «شرکت سرمایه گذاری برج سازان الدوز آذربایجان» قصد دارد یک پروژه بزرگ تجاری خدماتی را با سرمایه گذاری حداقل 50 میلیارد تومان در جوارمحل نمایشگاه های بین المللی اردبیل به اجرا در آورد. برای ساخت این پروژه زمینی به مساحت 4 هزار و500 متر مربع خریداری شده است. این مجتمع بزرگ قرار است دارای جاذبه هایی مثل رستوران گردان و شهر بازی سرپوشیده با استانداردهای بین المللی باشد که امکان بازیهایی نظیر پاتیناژ، بولینگ و ... در آن فراهم خواهد شد.

از آنجایی که یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران هر شهری، مراکز تجاری و تفریحی است، لذا ما قصد داریم علاوه بر همشهریان و گردشگران خارجی و داخلی اردبیل یک مرکز تجاری

تفریحی مهیا کنیم. تمامی امکانات لازم از جمله پارکینگ کافی در داخل ساختمان پروژه پیش بینی شده است. ما ادعا می کنیم حرفه ای هستیم وکار حرفه ای انجام می دهیم. اما متاسفانه برخورد نامطلوب برخی مسئولان ، انرژی ما را برای اجرای این طرح گرفته است.

چرا؟ به چه دلیل؟

نمی توانیم با سرعت و فراغ خاطر کار کنیم. مسئولان شهرداری و استانداری برای صدور مجوز مدام این هفته آن هفته می کنند. برای مجوزی که باید یک ماهه جواب قطعی اش را بدهند مجبوریم ماهها دوندگی کنیم. متاسفانه چندین ماه است پرونده طرح را به شهرداری داده ایم اما نه جواب آری می دهند و نه جواب منفی که تکلیف خود را بدانیم.

وقتی شرکت ما زمین را خودش خریده ، سرمایه را خودش فراهم کرده است ، از دولت وام نمی خواهد و آماده پرداخت هزینه پروانه است، پس چرا آقایان تعلل می کنند؟ به نظرم این روال، شیوه برخورد مناسبی با سرمایه گذار نیست. آن هم در شهری که تمامی مسئولانش ادعای حمایت از سرمایه گذاری را دارند.

مهندس خداپناهی: اکثر مدیران استاندار به حمایت از سرمایه گذاری بی تفاوت اند

شرکت شما تاکنون چه پروژه های مهمی را به اجرا درآورده است؟

با وجود آنکه تنها چهار سال از تاسیس «شرکت سرمایه گذاری برج سازان الدوز آذربایجان» می گذرد اما این شرکت در سایه تجربه هیات مدیره و با ریسک پذیری و تلاش شبانه روزی، موفق به اجرای چهار پروژه بزرگ شده است که عبارتند از:

مجتمع تجاری خدماتی زیتون ، ساختمان پزشکان پاستور ، برج های مسکونی مهتاب در قالب سه بلوک 16 و 17 طبقه با ظرفیت 167 واحد در جوار بزرگراه ولایت اردبیل و آخرین پروژه نیز در منطقه 22 تهران به نام برج 32 طبقه مهتاب در قالب 208 واحد در حال اجراست.

و برنامه آتی شما اجرای پروژه تجاری خدماتی شهرک کوثر است. اینطور نیست؟

بله ، برنامه آتی ما خدمت به توسعه و آبادانی شهرمان است و می خواهیم به سرمایه گذاریهای خود در اردبیل ادامه بدهیم اما متاسفانه برخورد نامناسب مسئولان و ادارات اجازه نمی دهد. حال آنکه مسئولان اگر به فکر کاهش بیکاری هستند باید به فکر حمایت از سرمایه گذار باشند.

در حال حاضر در پروژه های شرکت ما در اردبیل 31 کارمند و بیش از 200 کارگر بصورت مستقیم کارمی کنند و اشتغالزایی غیر مستقیم هم بسیار بیشتر از این تعداد است. از مصالح فروش ، درب و پنجره ساز و شرکت های تاسیساتی بگیرید تا رستورانی که غذای کارکنان را بصورت روزانه فراهم می کند، همه از فعالیت شرکت ما سود می برند. هر متر مربع ساخت و ساز چندین شغل ایجاد می کند.

همچنین پروژه های شرکت ما بخشی از سرمایه های سرگردان هموطنان را به اردبیل جذب کرده است. جالب است بدانید بالای 50 درصد از واحدهای ساخت شرکت ما در اردبیل توسط تهرانی ها، اصفهانی ها و شیرازی ها خریداری شده است. یعنی پولدارهایی که می خواهند برای اقامت و استراحت چند روزه در اردبیل واحد لوکس شخصی در اختیار داشته باشند. وقتی ما یک واحد مسکونی را به یک هموطن شیرازی می فروشیم، در واقع برای گردش و حضور منظم او در گردشگری اردبیل یک پایگاه درست کرده ایم.

اگر یک اصفهانی در شهر خوش آب و هوایی مثل اردبیل منزل مسکونی استاندارد داشته باشند طبیعی است که سالها برای گذراندن تعطیلات تابستانی و حتی گردشگری زمستانی خود به اردبیل سفر می کند و این یعنی خدمت پایه ای به صنعت گردشگری استان.

بنابراین فعالیت شرکت ما و دیگر سرمایه گذاران به نفع اردبیل است. مسئولان شهرهای دیگر خودشان دنبال سرمایه گذار می روند. و چند مدیر و شهردار شهرهای مختلف تلفن این شرکت را از روی بنرهای تبلیغاتی شرکت برداشته و جهت سرمایه گذاری تماس میگیرند و علام می کنند همه گونه حمایت می کنیم. آنوقت ما در شهر خودمان باید دنبال مسئولان بدویم که تو را به خدا به درخواست مجوز ما در موعد قانونی پاسخ بدهید. در کمال تاسف خیلی از مدیران و کارشناسان ادارات اردبیل دغدغه حمایت از سرمایه گذار را ندارند.

برای همین است که بودجه سالانه شهرداری ارومیه پنج برابر اردبیل و بودجه شهر تبریز بیش از ده برابر اردبیل می شود.

چرا اینطور است؟

نمی دانم شاید بخاطر اینکه کارمنددولت سر ماه حقوقش را می گیرد و خیالش راحت است و دغدغه بیکاری ندارد و خروجی کارش در سیستم مدیریتی مورد بازخواست قرار نمی گیرد. استاندار اردبیل در ابتدای مسئولیتش گفتمان حمایت از سرمایه گذار را مطرح کرد اما ظاهرا آقای خدابخش تنها مانده و اکثر مدیران و اطرافیانش از سرمایه گذاران به شکل عملی حمایت نمی کنند و در این مورد بی تفاوت و بی رغبت هستند.

آقای مهندس خداپناهی ، به نظر شما راهکار چیست؟

نباید اجازه داد سرمایه و سرمایه گذار در این شهر فدا و یا مجبوربه خروج از این شهر شوند. کسانی که شعار جذب سرمایه گذار می دهند، هنرشان باید حفظ سرمایه گذاران موجود باشد. زیرا مشکلاتی که پیش پای سرمایه گذاران موجود ایجاد می شود، سرمایه گذاران جدید را دلسرد می کند.

به عنوان مثال شرکت ما در پیچ و خم کاغذبازی های اداری گیر افتاده و وقت و انرژی اش در اوج فصل کاری در حال به هدر رفتن است. درد از این بالاتر؟! سرمایه گذار که نباید معطل بی حوصلگی های برخی افراد اداری شود. متاسفانه نبود روحیه کاری و جهادی در قبال حمایت از سرمایه گذاران، توسعه اردبیل را فلج کرده است.

در سرمایه گذاری دو چیز مهم است: بازگشست سریع سرمایه و دوم ارزش افزوده سرمایه. ماههاست که ما را برای گرفتن یک مجوز سرمایه گذاری که مورد نیاز شهر است سر می دوانند. آن هم در حالی که از شرکت ما برای سرمایه گذاری در تبریز ، ارومیه و ترکیه دعوت به عمل آمده است.

ماه گذشته مدیر شرکت سرمایه گذاری شستا از از ما برای اجرای پروژه 4 بلوک برج در تبریز و 2 بلوک برج در تهران دعوت کرده که در حال بررسی پیشنهاد آنها هستیم. در عین حال پیشنهادهایی هم برای سرمایه گذاری در ارزروم ترکیه دریافت کرده ایم و بزودی فعالیت هایمان را در این زمینه آغاز می کنیم.

مهندس خداپناهی: اکثر مدیران استاندار به حمایت از سرمایه گذاری بی تفاوت اند

با این حال به دلیل تعصب به اردبیل، دوست داریم مرکز فعالیت ما شهر خودمان باشد. الان در پروژه برج مهتاب تهران با وجود ارزان بودن نیروی کار افغانی، بیش از 80 درصد نیروهای مورد نیازمان را از اردبیل تامین کرده ایم.

در عوض اجرای معدود پروژه های بزرگ اردبیل را به شرکت های غیر بومی ها می سپارند. به عنوان مثال پروژه پاساژ تجاری در حال احداث در ایستگاه سرعین را به یک شرکت تبریزی واگذار کرده اند و این شرکت اکثرمهندسان و کارگران واقلام مورد نیاز مورد نیاز کارگاه را از تبریز تامین می کند. یعنی اینکه مسئولان این شهر فرصت اشتغال تعداد قابل توجهی بیکاران اردبیل را به تبریز داده اند.

آن هم در حالی که پیمانکاران و شرکت های اردبیلی در تهران و حتی خارج از کشور پروژه بزرگی را عهده دار شده اند.

و اما راهکارهای پیشنهادی من برای حل این مشکلات عبارتند از:

1- تشکیل کارگروه سرمایه گذاری که به صورت هفتگی و مستمر پیگیر مشکلات سرمایه گذران باشد و مسئولان اهمال کار را مورد بازخواست قرار دهد.

2- شناسایی سرمایه گذاران واقعی و ایجاد بانک اطلاعاتی از آنها

3- پرسش مستمر از مدیران اجرایی دستگاههای اجرایی توسط استاندار مبنی بر اینکه که خروجی کار شما در مورد جذب سرمایه گذاری چیست؟ شایسته است مدیر و به تبع آن کارکنان در این مورد پاسخگو باشند و حمایت از سرمایه گذاری به ملاکی برای عزل و نصب مدیران تبدیل شود

4- آموزش مستمر کارکنان و مدیران برای حمایت از سرمایه گذاری

5- ایجاد کارگروهی فرهنگی برای کار بلند مدت جهت ترویج حمایت از سرمایه گذاری

اگر در پایان حرفی مانده بفرمایید.

اگر می خواهیم استان اردبیل به قطب جذب سرمایه گذاری شمالغرب کشور تبدیل شود، بی تعارف باید برای اصلاح فرهنگ تنگ نظری در این شهر چاره جویی شود.

انتظار داریم جلسات بررسی طرح های سرمایه گذاری در دستگاه های اجرایی به ویژه در شهرداریها در الویت قرار گیرد و خارج از نوبت بررسی شود. تا زمانی که بررسی پرونده یک سرمایه گذاری چند ده میلیارد تومانی با پرونده ساخت یک واحد ساختمان عادی روال یکسانی را طی کند، جاذبه ای برای سرمایه گذاری وجود نخواهد داشت.

شرکت ما سرمایه اش را با کار و تلاش از در این شهر بدست آورده است و من آرزو دارم این سرمایه همچنان در خدمت توسعه اردبیل باشد. اما چرا باید مسئولان طوری برخورد کنند که مجبور به انتقال سرمایه های این شرکت به یک شهر دیگر شویم؟

اینطور نیست که ما یک پروژه را در تبریز یا ارومیه شروع کنیم و دوباره برگردیم. سرنوشت کاری انسان و سمت و سوی آن به صورت زنجیروار به هم وصل هستند. سرمایه گذاری را که وارد یک شهر بزرگتر شود، به سختی می شود برگرداند.

مهندس خداپناهی: اکثر مدیران استاندار به حمایت از سرمایه گذاری بی تفاوت اند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۰
قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
برای همین هست که اردبیل درجا می زند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
یعنی افرادی که زمین خواری می کنند باید حمایت شوند؟
حضرتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
اردبیل که به یک مرکز تفریحی بین المللی نیاز دارد. از استاندار و مسئولانی که ادعای جذب سرمایه گذاری دارند انتظار بیشتری می رود ...
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
خیلی جالب است استاندار که هرجاتریبونی به دست میاورد صحبت از مگا پروژه و حمایت جدی از سرمایه گذاران به میان میاورد پس چطور به این بندگان خدا مساعدت نمیشود
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
اقای مهندس خداپناهی که خودش کوله باری از تجربه را از زمان خدمت در مسکن و شهرسازی استان با خود دارد اگر اینگونه بنالد وای به حال بقیه مجریان پروژه ها
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
آقای خدا پناهی:
با سلام بنده از حسن نیت شما در امر سرمایه گذاری در اردبیل سپاسگزارم وبه فال نیک میگیرم اما یک ضربالمثل چینی میگوید : دنیا دار مکافات است چرا گلایه میکنید مگر خودتان قبلا در مسئولیتی که داشتید از سرمایه گذران و مشاوران حمایت می کردید؟!!!
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
سلام آقای خدا پناهی

امیدوارم پروژه هایی که انجام میدهید برای عموم مردم قابل استفاده باشد و از اینکه خدمت می کنید سپاسگزارم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
سلام،
بنده با نظرات آقاي مهندس خداپناهي موافقم و حرفهاي ايشون رو تاييد مي كنم.
ان شاءالله كه با ياري خدا موفق بشوند..
خدا پشت و پناهتون باشه.
جلیل زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
آقای مهندس خداپناهی با وجود تخصص های کاری شما در ساخت وساز امیدوارم در سرمایه‌گذاری های خصوصی هم موفق باشید چون شهر اردبیل به سرمایه‌گذاری های خصوصی نیاز دارد
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
این گونه پروژه های بزرگ علاوه بر اینکه در زمان احداث اشتغال زایی بالایی دارند، پس از بهره برداری نیز سبب شکوفایی بخش خدمات استان شده و اشتغال ثابت زیادی بصورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کنند.علاوه بر این چنین پروژه های بزرگ سبب جذب گردشگران زیادی از مناطق هم جوار شده و به رونق اقتصادی منطقه می انجامد.لذا حمایت از این گونه پروژه ها برای توسعه اقتصادی اسنان ضروری به نظر می رسد.
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
یا سلام .
آقای مهندس خدا پناهی
آب و هوای اردبیل مردم اردبیل رو تنگ نظر و ... بار آورده و مدیران اردبیل تنگ نظرتر ار همه . بطوریکه باعث فرار کارشناسان کار بلد از استان شده اند ولی توصیه میکنم عزمتان را جزم کرده تا به هدف خویش برسید . متاسفم برای مسولان اردبیل









ا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
ای اقا اردبیل و حمایت از بخش خصوصی چه حرفایی میزنی کارمندان ادارات اردبیل بخصوص کارمندان شهرداری فقط دنبال کارشکنی و تنگنظری با شعار من ندارم تو چرا داشته باشی روزاشونو سر میکنن خوب طبیعیه وضع شهر با این همه توریست خدادادی بهتر از این نمیشه بنده خدا استاندار تنها مانده حیف قدرشو نمیدونن
دلاور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
من کاملا حرف های آقای خدا پناهی را درک می کنم تا زمانی که مدیران طبق روابط گماشته می شوند نباید انتظار حمایت ،درایت و یا تدبیر داشت اینها شاخصه یک مدیر لایق است تا کارمندان آن مدیر نیز طبق قانون و ضوابط عمل کنند نه طبق روابط ...
کارمند شهرداری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
همشهریان محترم
با سلام
مصاحبه خداپناهی ونظرات را دیدم متاسفام که بسیاری از دوستان یکطرفه به قاضی میروند .اقای خداپناهی ومدیران اسبق قطعه زمینی درمحدوده شورابیل خریده اند اصرار دارند برای آن پروانه تجاری خدماتی بگیرند این زمین مشکل کار بری دارد واین دوستان فرافکنی کرده وقصد دارند افکار عمومی را در مقابل شهرداری قراردهند تا با تغییر کاربری بدون پرداخت هزینه های آن که چند میلیارد تومن میباشد سود کلان ببرند اگر واقعا بحق هستند یک مناظره حداقل در این سایت و یا سایر رسانه بین ایشان ومسئولان شهرداری برگزار شود "تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد"
تابناک اردبیل: ازحساسیت شما تشکر می کنیم اما با توجه به رکود بازار ساخت و سازبه نظر شما آیا باید مشوق های سرمایه گذاری پیشنهاد شود یا نه؟
دادن زمین رایگان چه برسد به تغییر کاربری زمین (که خدمات شهری است) حداقل حمایت ازسرمایه گذاران در مناطق موفق است. ضمنا به نظرما مسئولان در این گونه مواقع وظیفه دارند جلسات فشرده و مستمری را برای رسیدن به یک توافق بینابینی که برد - برد باشد برگزار کنند. یادمان باشد که اردبیل به یک شهربازی بین المللی نیاز دارد و پای 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری در میان است.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
با تشکر از سایت تابناک اردبیل به خاطر طرح این موضوع .
ما در اردبیل قبلا سرمایه گذاران خیلی بزرگتری داشتیم که به لطف مسئولان تنگ نظر اردبیلی از اردبیل فرار کردند آن هم برای همیشه .
از آقای خداپناهی باید می پرسیدید که شما که دم از سرمایه گذاری در اردبیل می زنید چرا سودی که از پروژه مهتاب اردبیل بدست آوردید رفتید با این پول تهران سرمایه گذاری کردید و جالب اینجاست که تهران نتوانستید یک واحد هم پیش فروش کنید آمدید با تبلیغات زیاد در اردبیل پیش فروش کردید برای مردم اردبیل هم متاسفم که پروژه ای که هیچ منفعتی برای اردبیل ندارد و معلوم هم نیست کی این واحد ها را تحویل می گیرند سرمایه گذاری می کنند (پروژه منطقه 22 تهران)
در ضمن سرمایه گذاری که فقط با پول مردم از طریق پیش فروش سرمایه گذاری می کند نمیشه سرمایه گذار بزرگ نامید
در ضمن در شهرهایی مثل تبریز و ارومیه مردم به پروژه هایی مثل مهتاب اصلا نگاه هم نمی کنند چه برسد پروژه سرمایه گذاری اشتغال زا بنامند .
متاسفانه به لطف مسئولان اردبیل اکثر سرمایه گذاران واقعی فراری داده شده اند و سرمایه گذارانی در اردبیل فعالیت می کنند که با پیش فروش و با پول خود مردم آپارتمانهای بی کیفیت می سازند .
تابناک اردبیل : ضمن تشکر ازشما مخاطب گرامی در تمامی دنیا شرکت هایسرمایه گذاری بخشی از سرمایه های مورد نیاز خود را از طریق جلب مشارکت مردم تامین می کنند و اصولا نه تنها مشکلی ندارد بلکه یکی ازهنرهای مدیریت سرمایه نیز همین است.
پینار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
با سلام مهندس خداپناهی
ضمن سپاس خدمات و قدردانی از زحمات و تلاش های صادقانه تان امیدوارم با موفقیت روزافزون موجبات توسعه و ارتقاء خدمت رسانی مطلوب تری را برای مردم عزیز کشورمان به ارمغان بیاورید.

نظرات شما کاملا درست و منطقیه از آنجا که عدم همکاری مسئولین همیشه مانع پیشرفت شهرمان شده لذا امیدوارم که مسئولین استانداری و شهرداری به موقع متوجه اشتباهشون بشن زیرا بعدها این کوتاهی قابل جبران نیست و تاکیدمان بر این است که برای بهبود هرچه بیشتر شهرمان مشوق سرمایه گذاران باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
با سلام آقای مهندس خداپناهی دلیل بیکاری بیش از حد دراردبیل ضعف عملکرد مسوولان هست واقعا جای تاسف وشرمندگی هست
یاشار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
این موضوع متاسفانه به یک مشکل عمده تبدیل شده، من خیلی از سرمایه دارها را از نزدیک میشناسم که بعد از اجرای یک پروژه در اردبیل، آنقدر از برخوردهای نادرست مسئولان شهرداری و ... آزرده خاطر شده اند که میگفتند:" اگر کلاهم هم در اردبیل بیوفتد بر نمیگردم برش دارم" و من به عنوان یک شهروند اردبیل از این قضیه واقعا متاسفم. این یک مشکل فرهنگی است که ضربه بسیار مهلکی به اقتصاد اردبیل وارد میکند و جلو پیشرفت این منطقه را گرفته است. تنگ نظر نباشیم تا پیشرفت کنیم
سلیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
یکی از حرفه ای ترین شرکت های برج سازی اردبیل!
اصل اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
جناب آقای کارمند شهرداری
تنگ نظری یعنی همین که شما فرمودید ، مگر بدون پرداخت هزینه های شهرداری و هزینه کاربری زمین پروانه صادر میکنید ، مطمئنا پرداخت هزینه های شهرداری سبب آبادانی شهر و در نتیجه اخذ پروانه خواهد شد .
تنگ نظری و سنگ اندازی شما برادر عزیز باعث عقب ماندگی این استان سرشار از پتانسیلهای مختلف گردیده و احتمال قریب به یقین حضرتعالی نمی توانید یک اردبیلی واقعی باشید .
اگر دیدتان مثبت بود یقینا امروز سرعین یکی از بزرگترین مراکز توریستی و تفریحی کشور بود .
برای افکارتان بسیار متاسفم زمان آن است کمی به خود آیید و دنیا را به چشم روز ببینید.
aref
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
جالبه شما در اردبیل بخواهید مجوز یک کافه سنتی بگیرید خیلی راحت تره و مسئولان زود حل و فصل می کنند ولی بخواهید سرمایه گذاری و اشتغال زایی بکنید باید 1000 تا کمیسیون رو پاس کنید البته این قضیه فقط در اردبیل صادق است در شهرها و استانهای دیگر این چنین نیست.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
مسؤلين بي تفاوت نباشند.
arash
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
واقعیت این است در تهران شهرداری دارای اختیارات خیلی زیادی است پول می گیرد در کوتاهترین زمان ممکن پروانه می دهد در اردبیل ما دویست تا کمیسیون در مسکن و شهرسازی می گذارند سیصد تا در استانداری + سیصد تا در شهرداری و در نهایت دویست تا هم مشترکا می گذارند که جمعا شد هزار کمیسیون آخر هم اعلام می کنند این تراکم یا ارتفاع یا کاربری مقدور نیست !
تابناک اردبیل: مهم این است که به درخواست ها در چارچوب قانون در کمترین زمان ممکن پاسخ آری یا خیر بدهند.
mohsen
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
من یه سوال از آقایان مسئولی که هر روز از حمایت سرمایه گذاری دم می زنند دارم: چطور شما مجوز این همه قهوه خانه در مسیر اردبیل به سرعین را می دهید ولی در همان مسیر وقتی کسی بخواد کارگاه تولیدی یا کارخانه ای احداث کند با جواب نه قاطع شما روبرو می شود منابع طبیعی اجازه نمی دهد من ماندم منابع طبیعی چرا برای قهوه خانه اجازه می دهد ولی برای کارخانه اجازه نمی دهد پس این تبریزی ها ببخشید چیزی نمی دانند ... هر کوچه پس کوچه تبریز می روی پر کارخانه و کارگاه تولیدیه چرا اونا نمیگن منابع طبیعی اجازه نمی دهد حتما باید کارخانه ها برود شهرک های صنعتی .
فریاد خاموش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
با تشکر از مسئولان سایت تابناک که امکان اعلام مشکلات را برای آقای خدا پناهی بوجود آوردند و همچنین تشکر از نفراتی که در زیر خبر اعلام نظر فرمودند .
ضمن عرض پوزش از کلیه افراد ذینفع این خبر ، بنده نیز بعنوان نفری که تقریبآ سی و سه سال در این استان فعالیت اقتصادی داشتم نظر خود را بشرح زیر تقدیم و امیدوارم شاید برای رشد و شکوفائی منطقه قدم بسیار کوچکی بتوانم بردارم .
اضافه مینمایم هدف فقط و فقط رفع مشکل بوده و قصد هیچگونه بی ادبی و اهانت به شخص یا اشخاص خاصی ندارم .
1- از دیدگاه بنده حرفهای آقای مهندس خداپناهی حرف دل بسیاری از سرمایه گذاران استان میباشد ، نمونه بارز موضوع ، من از سال 1385 تا به امروز بدون کوچکترین وام دولتی ، دو شرکت ترک را از دست استان آذربایجانشرقی در آورده و خواستم برای سرمایه گذاری به اردبیل بیآورم ، حضورآ با نمایندگان شرکتهای خارجی خدمت مسئولان محترم شهر اعم از صنعت و معدن و تجارت ، شهرکهای صنعتی ، استاندار وقت و فعلی ، نمایندگان محترم مردم رسیدم ، ولی در آخر انتها نتیجه این بود که در سری اول سرمایه گذار خارجی بخاطر تعلل سیستم اداری استان بعد از چهار پنج ماه مجددآ رفت تبریز و در همانجا ظرف کمتر از سه ماه شروع به احداث کارخانه نمود و الان نیز از شرکتها موفق رسته کاری بنده می باشند و جنس تولید شده نیز در اردبیل از فروش بالا برخوردار است ، و سری دوم با روبرو شدن با مشکلات قبلی ،با اینحال که کارخانه و سوله آماده در شهرک صنعتی دو اردبیل داشته و دارم بلافاصله شریک تجاری خود را به استان مرکزی برده و آنجا شروع به احداث کارخانه نموده و الان نیز با ظرفیت 25 نفر مشغول بکار می باشیم ، لازم بذکر است که هر دو کارخانه در زمان استارت به ترتیب با سی و دو و 8 نفر شروع بکار نموده بودند و خوشبختانه الان بالغ بر 150 و 25 نفر کارگر و کارمند فعالیت میکنند ، این در حالیست که وضعیت شهرکهای صنعتی اردبیل بر همه روشن و مسئولین محترم نیز با آن دست به گریبان می باشند .
2- عزیزی که با نام کارمند محترم شهرداری اعلام نظر فرموده ، بحث تغییر کاربری در پروژه آقای خداپناهی هدف مصاحبه نمی باشد ، اگر به فرموده ایشان توجه کنید ، فرموده اند تاخیر در جوابگوئی و بلاءتکلیفی و خواب سرمایه و دغدغه راکد ماندن سرمایه را دارند ( جواب مشخص که آیا این پروژه مجوز برای اجراء پروژه دارند یا نه ) ، نه اینکه شهرداری از حق خودش بگذرد ، مگر حق شهرداری مربوط به یک نفر می باشد که امروز بنده بیآیم و با اعمال هزار و یک جور بهانه بخواهم حق شهرداری را ندهم ، شهرداری متعلق به کل شهر بوده و درآمد و هرینه آن نیز متعلق به کل شهر ( بیت المال ) می باشد ، پس اشتباه نکنیم چه آقای خدا پناهی ، چه بنده و چه جنابعالی حق نداریم به بیت المال دست درازی نمائیم ، از جهت دیگر نیز نفری که در شهرداری مسئول و کارمند می باشد اجازه گذشت از حق مردم را که قانون مشخص نموده ندارد .
3- با نظر علی آقا که فرمودند بسیازی از سرمایه گذارهای اردبیل یک بار آمدند و همگی نیز فرار کردند کاملآ موافق و متاسفانه باید این مطلب را نیز اضافه نمایم که ختی آنهائیکه در اردبیل رشد کرده و به سرمایه هنگفت هم رسیده بودند بخاطر بی مهری و مشکلات بوجود آمده از طرف مردم و مسئولین تمامی سرمایه و زندگی خود را جمع کرده و به تهران ، اصفهان و تبریز گریحته و الان پروژههای بسیار بزرگتر و سود آوردتری را اجراء میکنند ، نمونه آن سازندگان الماس شهر کجا هستند ؟ آرتا الیاف تاکستان متعلق به کیست ؟ و هزار نفر دیگه که از حوصله این بحث خارج است ، و باز جای تاسف دارد که تنی چند از سرمایه گذاران استان اردبیل که الان نیز در حال فعالبت در این استان می باشند ، بخاطر عدم همکاری ادارات و ارگانهای دولتی با افتتاح دفاتر مرکزی خود در تهران و سایر استانها حتی شهر رشت و آستارا ، مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی خود را کاهش دهند ، یعنی واقعآ جای تعجت دارد در یک مملکت ، با یک قانون مشخص و مدون برای یک موسسه اقتصادی چه فرقی می کند که طرف رازی است ماهی دو میلیون تومان هزینه دفتری انجام دهد ولی با شهری که از آنجا سود می برد محاوره اداری نداشته باشد ، ادارات سایر استاتها چه فرقی با اردبیل دارند ؟ جز این است که قانون را به نفع سرمایه گذار تفسیر می کنند؟!
مسئولین مگر پیگیر درآمد و هزینه شهر نیستند ؟ مگر قانون در شهرستان آستارا با قانون در شهرستان نمین چه فرقی میکند ؟ اگر واقعآ حق با ادارات اردبیل میباشد کجایند این مقامات که جلو پشت میز نشینان استان گیلان ، تبریز ، تهران و اصفهان را بگیرند ؟ و یا حق با سایر استانها است کجایند مقامات محترم اردبیل که جلوی ظلم را بگیرند ؟ حال شما پیدا کنید پرتقال فروش را
4- دوستان عزیز و بزرگوار ، بعقیده من آب از چشمه گل آلود است ، هم مردم و دولت مردان و مسئولین استان در این خصوص بی تقصیر نیستند ، تا زمانیکه کار منه مردم بجای الگو گرفتن از پیشرفت دوستم ، همسایه ام و شریکم به نشرء شایعه بر علیه افراد موفق باشد و تا زمانیکه مسئول یک ارگان بجای کمک به پیشبرد اهداف کلی استان ، بفکر این باشیم که همسایه بنده از کجا پول بدست آورد و ماشین شاسی بنده سوار می شود ولی من نه ، متاسفانه همین آشه و همین کاسه .
ما نباید فراموش کنیم که در یک کشور سرمایه داری و اسلامی زندگی میکنیم .
اصول یک کشور اسلامی می گوید هر آنچه برای خود میخواهی برای همسایه ات نیز همان را بخواه و همچنین فراموش نکنیم ، در کشورهای سرمایه داری حرف اول و آحر را سرمایه و توان اقتصادی میزند ، پس واقعآ اگر به فکر پیشرفت خود و استان اردبیل هستیم با استانهای دیگر ایران رقابت کنیم و پول و سرمایه استانهای دیگر را جذب کنیم تا با آن سرمایه ها ، هم رونق اقتصادی منطقه را شکوفا نمائیم و در کنار آن وضعیت معاش و زندگی مردم منطقه و خودمان دوچار دگرگونی و رشد نماییم .
به امید آن روز
پاسخ ها
کارمند شهرداری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
جناب آقای فریاد خاموش با سلام وعرض ادب آنچه که شما فرمودید کاملا بجا وشایسته است . و دغدغه تمامی دلسوزان شهر اعم از غنی وفقیر است ولی خواهش میکنم موضوع آقای خداپناهی و بحث شما تفکیک شود چرا که شما درحوزه صنعت واشتغال پایدار صحبت می کنید ومشکلات طرح شده کاملا منطقی والان اگر کسی در حوزه صنعت و سرمایه گذاری در آن وارد گود شود با این مشکلات کمر شکن واقعا دل شیر می خواهد و چنین افرادی را باید با چراغ قوه دنبالشان گشت واگر کسی بیاید دراین حوزه وارد شود وکار شنکنی توسط مسئولان ذیربط از شرکت شهرکهای صنعتی گرفته تا منابع طبیعی و صنعت و تجارت و ... صورت گیرد خیانت آشکار و تقبیح آن واجب شرعی است ولی آنچه در قالب سرمایه گذاری توسط آقای خداپناهی مطرح میگردد آیا واقعا اشتغال مولد وسرمایه گذاری عام المنفعت است ؟ شما اشاره داشتید به پروژه الماس شهر . واکاوی کنیم که این پروژه چقدر در اشتغال استان نقش داشته وچقدر به مجریان آن وسرمایه گذار ؟ والان چه مشکلاتی از خود برجای گذاشته است ؟ وسرمایه گذار این پروژه الان کجاست و چگونه به مردم میخندد !!! آز آقای خداپناهی باید پرسیده شود که درآن موقع مسئول مستقیم اجرا ونظارت این پروژه درمسکن وشهرسازی بودند برج الماس شهر چرا پارگینگ ندارد مگر آن موقع هنوز پارگینگ کشف نشده بود .چرا اجرا نشد وارتفاع مجاز آن چقدر بود؟ و........ که الان داعیه قانون و مجوز و غیره رادارند. و خیلی سئولات دیگر ! باید ازاو پرسید چرا در اجرای ساختمان پزشکان شهرداری با شما مخالفت نکرد ومجوز لازم را داد ؟ باری بسنده میکنم به اینکه آنانی که همیشه در هر جا چه در کسوت مدیر دولتی و چه درکسوت سرمایه گذاری آب به جوی خود می بندند و خلط مبحث نموده وافکار عمومی را فریب می دهند در آخر خداوند متعال چهره از نقابشان برخواهد داشت ومن ا.... توفیق والسلام علیکم
کارمند شهرداری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
کاربران و اظهار نظر کنندگان محترم
دوباره سلام عرض مینمایم
من قبلا توضیح مختصری در خصوص موضوع دادم . واقعا زیبا خواهد بود که یکی از مسئولین مطلع شهرداری (بدلیل نبود شهردار) بهمراه آقای خداپناهی در مناظره پایا پای در سیما یا سایت تابناک اردبیل بنشینند وبحث ها مطرح شود تا افکار عمومی بدانند موضوع چیست ؟ بیایید موضوع را از چند منظر بررسی کنیم
1- هدف از سرمایه گذاری در پروژه پیشنهادی چیست و چه فوایدی برای شهر و شهروندان دارد ؟
2- آیا هدف سرمایه گذار صرفا درجهت منافع شهر بوده ؟ چند درصد منافع شهر وچند درصد منافع سرمایه گذار در طرح دیده شده است؟ الان وضعیت مالی شهرداری بقدری نامناسب است که با آغوش باز از ساخت وساز و پروژها استقبال میکند مگر از بابت این پروژه ضرری متوجه شهرداری است ؟ که نیست و حداقل چند صد میلیون برای شهرداری عایدی دارد پس چرا َشهرداری از این پروژه استقبال نکند !!!
شما را ارجاع میدهم به پروژه شورا سنتر .این پروژه پاساژی بیش نیست در زمینه اشتغال زایی چه توفیقی داشته ؟ ومگر نه اینکه این پروژه جز روسیاهی برای شهرداری چیز دیگری به ارمغان آورد و میلیون ها تومن از پول شهرداری توسط به اصطلاح سرمایه گذار حیف و میل شد .و....بماند . چرا برای پروژه هلال احمر واقع در ایستگاه سرعین براحتی مجوز صادر می شود ولی برای این پروژه نه ؟ آیا شهرداری با آقای خداپناهی وسرمایه گذاران دیگر در بخش مسکن مشکل ندارد؟ چنین فکری اشتباه است همشهریان مطمئن باشند اگر حتی ده درصد واقعی از اجرای اینچنین پروژهایی برای اقتصاد، بیکاری و..... رونق ایجاد خواهد کرد شهرداری استقبال خواهد کرد .
نشان دادن نیمه خالی لیوان جالب نیست که ذهن شهروندان را نسبت به شهرداری و عمل کرد آن مخدوش کرد. آقای خداپناهی بینی و بین الله آیا زمانی که شما در مسکن و شهرسازی سمت معاونت داشتید چقدر از این پروژها را شما درکمیته فنی وکمسیون ماده پنج را رد کردید و با آن مخالفت کردید . {تابناک: کاش مصداق می آوردید} از مسئول محترم سایت تابناک درخواست دارم مطالب را بصورت انتخابی در سایت قرار ندهند و هرچه که نوشته میشود درج تا تنویر افکار عمومی بدرستی صورت گرفته ومردم صادقانه قضاوت کنند زادگاه شما و دوستان که قبلا مسئول دبیرخانه کمسیون ماده پنج بودند وبه شهر شان برگشتند اردبیل نیست و من وامسال من که دراین شهر متولد وبا آن انس گرفته ودر آن بزرگ شدیم دلمان از شما بیشتر به شهرمان میسوزد و دوستانی که از طرف ایشان در سایت فرافکنی میکنید مطمن باشید حق آن نیست که شما میگویید نیاد آنروز که با سند و مدرک و مصداقی عملکرد شما ها و آقای خداپناهی را در بوته نقد قراردهیم . (الم یعلم بان الله یرا ) مسئول محترم سایت اگر گزینشی برخورد شود خداوند از شما نیز نخواهد گذشت چون آبروی شهر ومسئوالان آن را در قبال فردی که عملکرد مشخصی داشته چوب حراج میزنید.
مدیر پایگاه توضیح سایت تابناک: ضمن تشکر از شما مخاطب عزیز، ما فقط رسانه ایم. وظیفه مان ایجاد پل ارتباطی بین نخبگان است. فرمودید اردبیلی نیستید اما تمامی کارکنان سایت تابناک اردبیل از جمله بنده که نظر شما را منتشر می کنم اهل همین استان هستیم. لازم به یادآوری است که مدیر عامل سایت تابناک اردبیل  آقای یاشار پورمجید است که متولد اردبیل است و پدربزرگ مادری شان روزگاری رئیس هیات عزاداری محله یعقوبیه بود و ریشه در محله سید آباد داشتند. آقای پورمجید از طرف پدری هم اهل ویلکیج نمین هستند و بیش از یک دهه 
 است که در خود اردبیل فعال رسانه ای دارد
اردبیلی
|
United States
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
با تشکر از کارمند شهرداری که مطالبی را فرمودند یک سوال از ایشان دارم چرا در اردبیل پروژه های بزرگ نظیر شوراسنتر و هلال احمر که شهرداری با آنها مشارکت یا مجوز ساخت می دهد در سطح کیفی بسیار پایینی قرار دارد اگر به این پروژه ها بشه پروژه سرمایه گذاری نامید پس به پروژه ای مثل لاله پارک تبریز چه باید نامید که تجارت تبریز را متحول کرده است من هر موقع رفتم تاجران خارجی در حال خرید را مشاهده کردم ولی در پروژه ای مثل شوراسنتر اردبیل هیچ جذابیتی برای خرید و تفریح ندیدم . زمین را که رایگان گرفته پروانه هم رایگان هزینه ساخت را هم از پیش فروش درآورده کجای این شد سرمایه گذاری آن هم با این طرح و کیفیت بسیار پایین .
وضعیت پروژه ایستگاه سرعین هم با طرح ضعیفی که مشاور داده بهتر از شوراسنتر به نظر نمیاد .
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
اردبیلیها در ظاهر دوستن و کار راه انداز و ... ولی امان از چندین چهره داشتنشان . پشت سر همه برعکس عمل میکنن . اگه بگن حله بدون که دیگه حل نیست و نامردی در خونشونه . خصوصا کارمندهای مسکن و شهرسازی .... حیف اردبیل که مشکلشون فقط داشتن افرادی بی خاصیته افسوس صد افسوس بازم افسوس و .......
کارمند شهرداری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
جناب اردبیلی عزیز
دقیقا به همان نکته ای اشاره کردید که مد نظر مانیز هست بنده با شما هم نظرم کاری که با کار شناسی وبررسی همه جانبه صورت گیرد میشود لاله پارک تبریز ۰ پروژه ای که تحت فشار وبدون کار کارشناسی وبا اعمال عوامل بیرونی اجرا شود شوراست از اب درمیاید بیایید دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم وبه عقلانیت وکار کارشناسی بها دهیم
شهروند
|
United States
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
از نظرات و گفته های دوستان یک سوال اساسی پیش می آید و آن این که آیا ما می خواهیم سرمایه گذاری کلان در بخش واقعاً خصوصی درشهرمان داشته باشیم یا نه؟؟؟ جواب : خیر
علت : چون جهت آماده سازی بستر سرمایه گذاری ابزارش را نداریم.
توضیح : یکی از ابزارهایش نیروی انسانی متخصص در راس کار می باشد.برای شهرمان متاسفانه افرادی با نام به اصطلاح مهندس و دکتر به کار گرفته شده است که تخصصشان ربطی به کارشان در مورد پرونده های ارسالی به ایشان ندارد. چرا که مثلاً از رشته علوم انسانی آن هم جغرافیا جا در پای رشته های ریاضی و فیزیک گذاشته اند و با حضور خود در جلسات تخصصی کارگروهها و کمیسون های مثل ماده 5 برای شهر تصمیم می گیرند و به عنوان مهندس شهرساز شناخته می شوند. جالب آن که چون سررشته ای ندارند هیج دلیل فنی برای تصمیمشان ندارند.
امتحانش مجانی با پرسیدن یک کلمه ی چرا و یا به چه علت. در آخر نیز برای استاندار محترم عاقبت بخیری آرزومندم که با این نیروها و با این چنین ابزاری می خواهند سیستم سرمایه گذاری را تعمیر و بازسازی کنند.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
درود بر شرف سرمایه گذاران اردبیلی با این همه سنگی که زیر پاشون میندازن بازم توی اردبیل ماندن جای نمیرن. یاشاسن اولدوز با کل کادر مجرب
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
یک از مشکلات ما در اردبیل بخث غریب پرستی است من جدیدا شنیدم شورای فنی استان آذربایجان شرقی تصویب کرده که در تبریز به شرکت های پیمانکاری غیربومی خصوصا شرکت های پیمانکاری اردبیل در مناقصات پذیرفته نشوند فقط شرکت های تبریزی در مناقصات شرکت کنند در حالیکه در اردبیل اکثر پروژه های بزرگ را تبریزی ها کار می کنند که از تخم مرغ گرفته تا مهندس و کارگر از تبریز می آورند .
فریاد خاموش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
دوستان یزرگوار ، سایت محترم تابناک ، برادر ارجمند جناب آقای کارمند شهرداری :
آنچه دیروز خدمتتان معروض داشتم تنها مشکلات خود را بیان نمودم و الان نیز عقیده شخص و برداشت خود را از سرمایه گذاری خصوص و نتیجه آن بر آینده اردبیل را خدمتتان اعلام مینمایم ، خواهشمندم اگر اشتباهی از بنده سر زده ، به بزرگواری خودتتان ببخشید .
جناب کارمند شهرداری جنابعالی پروژه الماس شهر را بیان فرمودید با مشکلات عدیده همراهش ، آیا خبر دارید در این پروژه الان چند نفر بصورت مستقیم مشغول بکارند ( کارمند و یا کارگرنی که بنام آنها بیمه رد میشود نه صاخب مغازه ) ؟ آیا میدانید اداره دارایی اردبیل ار همان محلهای کسبی که در پروژه الماس شهر مشغول میباشد سالیانه چقدر مالیات بر درآمد دریافت میکند ؟ آیا شهرداری محترم اردبیل و تمامی دستاندر کاران نقل انتقال برای تغییر و انتقال سند در هر سال از این محل چقدر درآمد دارند ؟ آیا شهرداری از این پروژه عوارض کسب نمی گیرد ؟ پس سرمایه گذاری توسط بخش خصوص تنها کارخانه یا کارگاه نیست ، بلکه می تواند مجتمع تجاری و یا خدماتی و حتی گارگاهها و سرکتهای خدماتی نیز باشد .
فرموده جنابعالی پروژه شورا سنتر کارشناسی نشده ، پروژه هلال احمر هم کارشناسی نشده ، همگی درست ، ولی مسئولیت بررسی این پروژه ها به عهده چه ارگانی و نهادی بوده ؟ آیا عدم بررسی توسط ارگانهای دولتی جوابش این است که پروژههای دیگر چندین و چند ماه بلاءتکلیف باشند ؟ مگر بررسی یک طرح برای شهرداری اردبیل اینقدر سخت و زمان بر میتواند باشد ؟ تا آنجا که من بیاد دارم در هر اتاق ، واحد و ادارت شهرداری و شعب تشریف ییرید شاید سه نفر یا بیشتر نشسته اند و خوشبختانه همه گی دارای مدارک لیسانس و یا بالاتر ، پس واقعیت را قبول کنیم مشکل این نیست و نمی تواند باشد ، دنبال اصل موضوع بگردیم ؟
در انتها از ابراز نظر آقا یا خانم کارمند محترم شهرداری بسیار ممنون و متشکرم ، و صادقانه خدمتتان عرض مینمایم بنده نمیدانم که جنابعالی
در چه سمتی و چه شغلی مشغول می باشید ولی برداشت بنده و شما از موضوعی بنام سرمایه گذاری بخش خصوصی بسیار متفاوت می باشد .
همراهان ، هموطنان ، همشهریان بررگوار در علم اقتصاد ، جدیداً روشی ایداع شده بنام تامین سرمایه و استفاده از سرمایه دیگران به نفع خود ، متاسفانه مدیران شهر اردبیل از این موضوع هیچ سر رشته ای و اطلاعی ندارند ، بدانیم و آگاه باشیم من و جنابعالی خیلی راحت اگر بتوانیم یک نفر از استانهای همجوار را تشویق نموده و ایشان را مجبور نمائیم با سرمایه خیلی خیلی ناچیز در شهرمان فقط یک مغازه ده میلیون تومانی بخرد ، یعنی در کارمان بسیار موفق بودیم .
در نگاه اول شاید هیچ سودی برای شهر نداشته باشد و ایشان آمده اند پولی را خرج کرده و برای آینده خود یا خانواده اش سرمایه گذاری نموده است تا بعد از ده سال بدلیل ضعف اقتصاد کشورمان این مغازه را به قیمت ده برابر بفروشند .
ولی در نگاههای بعدی از نقل و انتقال این مغازه از عوارض و نوساری حتی مالیات میتوانیم سود خوبی برای شهرمان بدست بیاوریم .
در نگاه سوم اگر مدیران ارشد کمی درایت بخرج دهند می توانیم طرف را مجبور به افتتاح شغل و حتی مجبور به استفاده از یک فروشنده و ایجاد یک شغل ثابت نمائیم .
پس عدم مدیریت و ضعف از ماست ، جای دیگری و شخص و نفرات دیگری را نگردیم .
دوستان خیلی ساده ، استفاده از سرمایه گذاری خصوص یعنی این ، شهرداری مشهد در سال 1390 اعلام کرد هر شخص سرمایه گذاری که در حاشیه شهر مشهد ساختمان بالای 11 طبقه کار نماید اعم از تجاری ، ادارای ، خدماتی ، توریستی و حتی مسکونی شهرداری حق پروانه ساخت را از آنها نخواهد گرفت ، نتیجه : همین ارگان در سال 1393 کلیه هزینه های خود را از محل این پروژهها با دریافت عوارض کسب ، نوساری و تغییر و نقل و انتقال تامین نموده و الان با یک سرمایه گذاری سه ساله درآمد ثابت برای گذران امور خود دست و پا کرد است .
شهرداری اردبیل روی چه مقدار درآمد ثابت دارد ؟ اصلآ اگر زمانی در این شهر ساخت و ساز برای دو سال اتفاق نیفتد چه بلائی سر درآمد و خدمات شهری خواهد افتاد ؟
یک ضرب المثل انگلیسی می گوید برای ایجاد درآمد ثابت حتمآ باید اول خرج نمائی .
در یکی از هتلهای کشور ترکیه به یک مسئله بسیار جالبی بر خورد نمودم که امیدوارم برای شما نیز بسیار مثمره ثمر واقع شود .
ظرف مدت سه روز که در این هتل اقامت داشتم یک کارگر هر زمان که من از لابی هتل می گذشتم مشغول به تمیز کردن کف بود و اصلآ خسته نمی شد ، از این رو نظر بنده را بطرف خودش جلب کرد که این بنده حدا چقدر حقوق می گیرد که اینقدر در کار خودش مستعد و جدی است ، روز سوم از ایشان سوال کرده و دیدم حداقل حقوق را دریافت می نماید! احتمال دادم پس از مدیریت صحیح و سیستم کاری است که ایشان مجبور به این انجام این کار شده است صاحب هتل را جویا شدم و در کمال ناباوری فرمود خودش است .
هزار و یک سوال دیگر داشتم که همگی به هم ریخت علت جواب نادرستش را جویا شدم گفت : صاحب اسمی این هتل یک اوکرابن بوده ولی صاحبان اصلی آن کارگرانی هستند که در این هتل کار می کنند و گذران زندگی خود را از محل درآمد هتل تامین می نمایند ، اگر زمانی یک شخص باعث آزار و اذیت یک میهمان در هتل شود شاید صاحت اسمی هتل خبری از آن هم نداشته باشد و مشکلی هم پیش نیآید ولی در عمل درآمد هتل بواش یواش افت کرده و کارگران مشغول ( صاحبان اصلی ) در آن بیشتر از صاحت اسمی آن ضرر بکنند ، صاحت اسمی آنقدر دارا است که به نان شبش محتاج نباشد ، که اگر غیر این بود هتلی با 53 نفر کارگر نداشت ، صاحبان اصلی هستند که اگر دو ماه این هتل بخوابد برای تامین هزینه زندگی و دریافت حقوق دوچار مشکل می گردند .
آقایان ، خانمها ، اساتید نه مردم مقصرند نه مسئولین ما فقر فرهنگی داریم ، قبلا خدمتتان عرض کردم آب از چشمه گل آلود است ما همگی دلمان می خواهد کاری برای شهرمان انجام دهیم ولی هیچکدام بلد نیستیم و بی دلیل دنبال مقصر می گردیم .
ادبا ، علماء و رئیسان شهر اردبیل ، ماهی را هر موقع از آب گیرید تازه است و امروز بهتز از دیروز ، بیائید مشکلات شخصی و فرهنگی را کنار گذاشته و دست در دست هم اردبیل پویا ، سالم ، سرزنده و آبادتر برای نسلهای آینده بسازیم.
چرا باید کودکان ما چوب ندانم کاری پدران خود را بخورند ، اگر نسل آینده اردبیل از شما دلیل عقب افتادگی شهرمان را در مقایسه با مراکز استانهای گیلان و یا آذربایجانشرقی سوال نمایند ، چه خواهیم گفت ؟
من الله توفیق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای مهندس خداپناهی و همکاران عزیزشان . امیدواریم روزی شاهد شکوفایی شهر و استان عزیزمیان همانند سایر استان های همجوار باشیم . با توجه به وجود پتانسیل های بالا در زمینه های مختلف از قبیل گردشکری ، معدن ، کشاورزی ، وجود نقاط مرزی عدیده با کشور های همسایه ، نیروی کار مجرب و جوان و ... در منطقه، متاسفانه همیشه جزو محروم ترین استان ها بوده ایم . راهگشایی و هموار کردن مسیر سرمایه گذاری و جذب سرمایه می تواند در جهت شکوفایی شهر و استان مفید باشد . امید واریم هر کس در این زمینه به حد توان کوشا باشد. به امید فردایی بهتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای مهندس خداپناهی و همکاران عزیزشان . امیدواریم روزی شاهد شکوفایی شهر و استان عزیزمیان همانند سایر استان های همجوار باشیم . با توجه به وجود پتانسیل های بالا در زمینه های مختلف از قبیل گردشکری ، معدن ، کشاورزی ، وجود نقاط مرزی عدیده با کشور های همسایه ، نیروی کار مجرب و جوان و ... در منطقه، متاسفانه همیشه جزو محروم ترین استان ها بوده ایم . راهگشایی و هموار کردن مسیر سرمایه گذاری و جذب سرمایه می تواند در جهت شکوفایی شهر و استان مفید باشد . امید واریم هر کس در این زمینه به حد توان کوشا باشد. به امید فردایی بهتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت جناب آقاي مهندس خداپناهي و همكاران محترمشان متاسفانه دليل أينهمه عقب ماندگي اردبيل به دليل همين أشخاص ناكارامد و بي تفاوت نسبت پيشرفت اردبيل ميباشد و هر شخص در هر ارگاني به فكر منافع شخصي خود ميباشد ما مردم اردبيل حمايت خود را در هر صورت از شما مهندس محترم در اين شبكه اجتماعي إعلام ميداريم به اميد روزي كه أفراد لايق جايگاه خود در سرتاسر مملكتمان باشند
محمد علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
بابا جمع كنين تورو خدا ... ايشون و شريكاشون اصلا تو اين حدا نيستن كه مصاحبه كنن !!!!!! مگه برا من و شما سرمايه گذاري مي كنن ؟؟؟؟ بهتره اسمشونو بزاري سرمايه بردار !!!!!!
مدیر پایگاه
تابناک: سرمایه گذار برای سود خودش و جیب خودش سرمایه گذاری می کند اما نفعش به همه می رسد
به کارگران و خانواده هایشان، به کسانی که صاحب یک فرصت تفریحی و تجاری جدید می شوند، مالکان ملک های مجاوری که ارزش افزوده پیدا می کنند ، ادارات تامین اجتماعی و مالیات و شهرداری و ... که عوارض و ... می گیرند ، گردشگرانی که بیشتر می مانند و بیشتر پول خرج می کنند ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
بابا جمع کنین تورو خدا ..... ماشاله چه ادبیاتی قربون شکلت به یکی گفتن فلان چیزو نخور میکرب داره طرف برگشت گفت میکرب چیه بعد گفت اقا ببخشید راحت باش حالا داداشم تو راحت باش تو با این تفکر وفهم ازادی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
بابا جمع کنین تورو خدا ..... ماشاله چه ادبیاتی قربون شکلت به یکی گفتن فلان چیزو نخور میکرب داره طرف برگشت گفت میکرب چیه بعد گفت اقا ببخشید راحت باش حالا داداشم تو راحت باش تو با این تفکر وفهم ازادی
سهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
با سلام درود خدمت شمت حامیانوسرمایهگزاران بزرگ استان و با عرض خسته نباشید.
ممنون که با حضور گرم وسرمایه هایتان در ابدانی این استان کوشش میکنید
جوادزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
ایشان تصور نکنند در این شهر کوچک کسی ایشان را نمی شناسد و به سرمایه باداورده خود فخر نفروشد
دباغ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
از نمایندگی تابناک انتظار می رود کاه ها را کوه نسازند. این شهر ادم های باشخصیت زیادی دارد که سرمایه شان در خدمت رفاه مردم . و مثل کسایی نیستند که مبیین شعر معروف
یا رب مباد که گدا معتبر شود ......
و در سرمایه گذاری نه به محیط نه به رفاه اجتماعی و نه کارافرینی فکر می کنند بلکه به دنبال منفعت بیشتر برای خودشان هستند
ان شاالله در خدمت به رفاه و اگاهی عمومی پیش گام باشیم
مدیر پایگاه
سایت تابناک: ظاهرا این شما هستید که از کاه ها کوه می سازید. لطفا ده نفر سرمایه گذار در حال سرمایه گذاری در سطح این شرکت معرفی کنید.
بیاییم بستری را فراهم کنیم که همه سرمایه های این شهر متعلق به هر کسی که باشد در خدمت این شهر قرار گیرد و مسایل مربوط به کارو سرمایه را با موضوعات شخصی وسیاسی قاطی نکنیم والا اگر قرار بر ایراد گرفتن باشد هر سرمایه داری یک ایراد خواهد داشت
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
اردبیل است و وصف بی مثال مسئولین کارندانش باز یه طرح خوبی برا کسب وکار داده شد ولی مثل همیشه همه از همه جا ریختن تا باز مجری طرح رو فراری بدن همین کار اردبیل اینم وضعیت اردبیل!
عليرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
سلام بر همه عزيزانى كه نكته نظراتشان در اين قسمت از تابناك مورد استفاده قرار گرفت.
سروران عزيز متاسفم از طرز فكر آقاى كارمند شهردارى محترم و ديگر دوستانى كه كم و بيش نظرى هم رديف ايشان دارند ، ايشان بر اين باور هستند كه شهردارى جلوى رانت شركت آقاى (X) را گرفته ، ايشان بر اين باور هستند كه شهردارى بايد شهردارى سهم مشخصى از رانت را داشته باشد ، آقاى عزيز سرمايه فقط قدرت مالى نيست ، سرمايه فكر است ، ايده است ، خلاقيت است ، استفاده از موقعيت است ، اگر كسى يا گروهى با تكيه بر جنبه هاى فردى خويش موفق شد ، اگر كوتاهى بينى شود ، ميشود بخل ، حسادت ، تنگ نظرى ، دوستان اگر خودتان در سرمايه گذارى براى اين شهر نميتوانيد نقشى اجراء كنيد لااقل مانع كسانى نشويد كه مايل نقطه اى از اين شهر را آباد كنند ( سرمايه گذار صرفاً از جيب خود براى سرمايه گذارى استفاده نمى كند ، نحوه استفاده از اعتبار بانكى و جذب سرمايه گذاران خرد هم ، در پروژه سرمايه گذارى محسوب ميشود )
آقاى كارمند محترم شهردارى اگر كسى در عمران و آبادانى شهر مزد فكر وخلافيت خود را اندكى بيشتر هم كه بگيرد ، اشكالى ندارد. درد دل زياد است و متاسفانه وقت كم ، آرزوى موفقيت تمام خدمتگذاران عمران و آبادانى اين مرز و بوم را دارم ، براى آقاى خدا پناهى و تيمش سلامتى و موفقيت خواستارم ، والسلام .
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
باسلام خدمت همه کاربران
لیاقت وکارادانی جناب آقای مهندس خداپناهی برکسی پوشیده نیست .هرفردبی غرضی پروژه های ایشان عی الخصوص آپارتمانهای مهتاب را ببیند غیرازخداقوت واحسنت سخنی نخواهدداشت .امیدوارم تنگ نطری هاراکنارگداشته و پیشنهادات دلسوزانه ایشان رامدنطرداشته وبا جلوگیری ازفرار سرمایه ها آبادانی شهرمان راتضمین کنیم.
سعادتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
با تصدیق گفته های اقای مهندس خدا پناهی .دقیقا کار مسئولین ما شده الکی حرف زدن نسبت به حمایت از سرمایه گذار.در صورتی که شهرهای اطراف ما واقعا به این حرف ها عمل میکنن.حیف از این شهر که مسئولین با عرضه ای به خود ندیده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
مگر اینکه سرمایه گذاران دلسوز به داد اردبیل برسند از حرارت مسئولین اردبیل آبی داغ نمی شه
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
اقای مهندس بنظرم کارتون حرف نداره لطفا جایی فرار نکنید ب امید ان ک این پرژه در اردبیل به پا خیزد
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
اقای مهندس بنظرم کارتون حرف نداره لطفا جایی فرار نکنید ب امید ان ک این پرژه در اردبیل به پا خیزد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار