رئیس یگان حفاظت اداره کل محیط زیست خوزستان گفت:در سه ماه نخست سال بیش از ۱۸۰شکارچی غیرمجاز دستگیر و بیش از ۸۰میلیون تومان جریمه نقدی برای این افراد در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۴۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 15 June 2015
آرمین صارمی‌فر اظهار داشت: اصل شکار به هر صورتی جلوه زیبایی ندارد چه برسد که در فصل تولید مثل این عمل صورت گیرد.

وی بیان کرد: محیط بانان سازمان حفاظت مخیط زیست ضابط قضایی محسوب می شوند که در صورت مشاهده تخلف محیط زیستی مراتب شناسایی و قرار مجرمیت را صادر می کنند.

رئیس یگان حفاظت اداره کل محیط زیست خوزستان افزود: در استان مناطق حفاظت شده ای تحت عنوان شکارممنوع وجود دارد که از گونه‌های کمیاب و نادر حفاظت مخصوصی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: درباره صید و یا شکار غیرمجاز دو مقوله برخورد حقوقی،مشتمل بر جریمه نقدی و برخورد کیفری،مشتمل بر برخورد کیفری و قضائی صورت می‌گیرد.
 
صارمی‌فر تصریح کرد: از جمله تخلفات در این زمینه می‌توان به  حمل، عرضه، خرید، فروش، صید و شکار، قطعات زنده و مرده یک جانور اشاره کرد که هرکدام مجازات خاص خود را متناسب با مواد قانونی درپی دارد.

 وی درباره اختیارات محیط بانان افزود: این افراد در حکم پلیس محیط زیست فعالیت می‌کنند و حکم استفاده از سلاح گرم در موارد الزام آور به آنها داده شده است.

رئیس یگان حفاظت اداره کل محیط زیست خوزستان گفت: در حوزه محیط زیست استان خوزستان سعی شده تا از بحث فرهنگسازی به دور از خشونت استفاده شود.

وی اظهار داشت: در سه ماه نخست سال بیش از 180شکارچی غیرمجاز دستگیر و بیش از 80میلیون تومان جریمه نقدی برای این افراد در نظر گرفته شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار