مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از برگزاری جشنواره قصه‌های کهن برای نخستین بار در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 20 August 2017

به گزارش تابناک : آرزو ولی‌پور در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه که در کتابخانه ابن شهر آشوب شهرساری برگزارشد، اظهار کرد: کتاب در استان مظلوم واقع شده و باید بتوانیم نسخه واحد را برای ارتقای فرهنگ مطالعه طراحی کنیم.

وی با اشاره به اینکه کتاب امروزه  تبدیل به ویترین زیبا در خانه‌ها شده است، گفت:  متاسفانه سرانه مطالعه در کشور مناسب نیست و باید تلاش کنیم تا کتاب از حالت ویترین خارج شود.

ولی پورخاطرنشان کرد: در سال 95  بیش از هزار و 600 برنامه فرهنگی توسط نهاد کتابخانه‌ها اجرایی شده و در سال جاری اگر تخصیص این نهاد کاهش پیدا نکند، چند کتابخانه در استان مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از برگزاری جشنواره قصه‌های کهن برای نخستین بار در مازندران خبر داد و تصریح کرد:  ماحصل آثار جمع آوری شده از این جشنواره متشکل از فرهنگ بومی مازندران در قالب کتابی به عنوان قصه‌های کهن به چاپ خواهد رسید.

وی یادآورشد: فاز اول طرح کودکان کتاب در استان مازندران در شهرستان ساری مورد استقبال مناسب مردم واقع شده و این طرح در دیگر نقاط شهرستان استان مازندران نیز پیگیری می‌شود.

ولی پور افزود: برنامه چهارشنبه‌های کتاب ویژه سالمندان، پاتوق کتاب برای بانوان خانه دار و اجرای کتاب خوانی با طعم تابستان از جمله فعالیت های نهاد کتابخانه ها برای افزایش سرانه مطالعه استان بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران  گفت: در جلسه شورای اداری استان مازندران با حمایت استاندار کتاب عضو ثابت این جلسه شده  و  هرباریک کتاب در این جلسه معرفی شده که این امر برای توسعه فعالیت کتابخانه‌ای بسیار موثر خواهد بود.

وی رسانه‌ها را ابزاری مهم در جهت توسعه کتابخوانی دانست و یادآورشد: رسانه‌ها باید یکی از دغدغه‌های خود ارتقا فرهنگ مطالعه  قرار داده و بیشتر در این زمینه قلم‌فرسایی کنند.

ولی پور اظهارکرد: جشنواره کتاب در رسانه‌ در شهریورماه برگزار خواهد شد و برای توسعه فرهنگ کتابخوانی نیاز به حمایت رسانه‌ای داریم و امیدواریم دوره‌ عدم توجه به کتاب پایان پیدا کند.




منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار