در هفته جهاد كشاورزي 12 پروژه در عرصه بهبود توليدات دامي، زيربنايي و توليدات گياهي در بخش قهاوند به بهره‌برداري رسيد.
کد خبر: ۴۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 16 June 2015
در هفته جهاد كشاورزي 12 پروژه در عرصه بهبود توليدات دامي، زيربنايي و توليدات گياهي در بخش قهاوند به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش ایسنا، به مناسبت هفته جهاد كشاورزي در بخش قهاوند 12 پروژه با حضور فرماندار همدان، رئيس جهاد كشاورزي شهرستان همدان، امام جمعه قهاوند و بخش قهاوند و ديگر مسؤولان شهرستاني به بهره‌برداري رسيد.

فرماندار همدان در حاشيه افتتاح اين پروژه‌ها با بيان اينكه 6 طرح با اعتباري افزون بر 22 هزار و 400 ميليون ريال در بخش بهبود توليدات دامي با اشتغالزایی 29 نفر افتتاح شد، اظهار كرد: در بخش تعاوني زيربنايي پنج طرح با اعتباري افزون بر هشت هزار و 13 ميليون ريال با اشتغالزايي براي 10 نفر به بهره‌برداري رسيد.

"علي تعالي" افزود: در عرصه بهبود توليدات گياهي نيز يك طرح با اعتباري افزون بر دو هزار و 300 ميليون ريال با اشتغالزايي چهار نفر به بهره‌برداري رسيد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 12 پروژه جهادكشاورزي در بخش قهاوند با 32 ميليارد و 700 ميليون ريال اعتبار و اشتغالزايي براي 43 نفر مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

وي در بخش ديگري از سخنانش عمده‌ترين طرح به بهره‌برداري رسيده در قهاوند را گاوداري شيري 50 رأس برشمرد و تصريح كرد: طرح آبياري تحت فشار در اراضي كشاورزي به مساحت 20 هكتار نيز افتتاح شد.

تعالي در ادامه با بيان اينكه بهره‌برداري از يك هزار و 20 هكتار آبياري تحت فشار براي سال‌جاري در سطح شهرستان همدان برنامه‌ريزي شده است، عنوان كرد: ظرف چند سال گذشته در سطح شهرستان همدان در 15 هزار هكتار از اراضي كشاورزي آبياري تحت فشار اجرا شده است.

افتتاح يك واحد پرورش مرغ گوشتي

مدیر جهادكشاورزي شهرستان همدان در آئين افتتاح يك واحد پرورش مرغ گوشتي در روستاي بارابند بخش مركزي همدان با بيان اينكه اين واحد مرغداري براي 9 نفر اشتغالزايي كرده است، گفت: اين واحد مرغداري گوشت سفيد و دان پليتي توليد مي‌كند.

"جواد رشيدي" افزود: ظرفيت اسمي اين واحد مرغداري 50 هزار قطعه مرغ گوشتي و توليد روزانه 30 تن دان پليتي است كه در زميني به مساحت 20 هزار مترمربع ايجاد شده است.

وي ميزان كل سرمايه‌گذاري اين طرح را يك هزار و 800 ميليون ريال دانست و خاطرنشان كرد: اين واحد مرغداري سالانه 500 تن گوشت سفيد، 480 تن كود و 11 هزار تن دان پليتي توليد مي‌كند.

مدیر جهادكشاورزي شهرستان همدان ادامه داد: در سطح شهرستان 62 واحد مرغداري با ظرفيت يك ميليون و 81 تن و سه هزار و 700 قطعه مرغ فعاليت مي‌كند.

افتتاح طرح آبياري تحت فشار

اجراي طرح آبياري تحت فشار در زميني به مساحت 20 هكتار در اراضي كشاورزي روستاي كوزره بخش قهاوند با اشتغالزايي يك نفر كه در سال 93 عمليات اجرايي و در سال 94 به اتمام رسيده است.

اين پروژه با اعتباري افزون بر يك هزار و 864 ميليون ريال اجرا شده كه سهم آورده كشاورز 564 ميليون ريال و اعتبار ملي بلاعوض نيز يك هزار و 300 ميليون ريال بوده است.

مدیر جهادكشاورزي شهرستان همدان در آئين افتتاح اين پروژه با بيان اينكه اين طرح به نمايندگي از پروژه‌هاي ديگر آبياري تحت فشار افتتاح مي‌شود، گفت: در اين پروژه از 85 درصد تسهيلات بلاعوض دولت استفاده شده است.

رشيدي با اشاره به اينكه اجراي يك هزار و 20 هكتار آبياري تحت فشار در سال 94 برنامه‌ريزي شده است، تصريح كرد: تاكنون از يك هزار و 20 هكتار اراضي برنامه‌ريزي شده 120 هكتار آبياري تحت فشار با اعتباري افزون بر يك ميليارد و 120 ميليون تومان اجرا شده است.

فرماندار همدان نيز با بيان اينكه وضعيت اقليم به سمت خشكي حركت مي‌كند، اظهار کرد: منابع آبي به شدت كاهش يافته كه مي‌توان با اجراي آبياري تحت فشار و قطره‌اي هدررفت منابع آب را كنترل كرد تا از منابع آب موجود بهينه استفاده شود.

افتتاح يك واحد پرورش ميش داشتي

يك واحد پرورش ميش داشتي در روستاي دشته بخش قهاوند با اشتغالزايي چهار نفر با ظرفيت اسمي 200 رأس به بهره‌برداري رسيد.

اين واحد دامداري در زميني به مساحت دو هزار و 200 مترمربع با سرمايه‌گذاري سه هزار و 720 ميليون ريال ايجاد شده كه سالانه 200 رأس بره ماده و چهار تن گوشت قرمز توليد مي‌كند.

مدیر جهادكشاورزي شهرستان همدان در آئين افتتاح اين پروژه با بيان اينكه اين واحد دامداري در راستاي جلوگيري از فروش خام يونجه از منطقه مؤثر خواهد بود، عنوان كرد: در حال حاضر شهرستان همدان داراي پنج واحد پرورش ميش داشتي است.

وی در ادامه با بيان اينكه در دامداري‌هاي صنعتي شهرستان دو هزار و 420 رأس ميش داشتي وجود دارد، تصریح كرد: در سطح استان نيز 26 واحد پرورش ميش داشتي با 13 هزار و 20 رأس فعاليت مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه شهرستان همدان رتبه دوم توليد گوشت قرمز استان را به خود اختصاص داده است، ‌گفت: سالانه در سطح شهرستان سه هزار و 184 تن گوشت قرمز توليد مي‌شود.

افتتاح فاز اول يك واحد پرورش گاو شيري

يك واحد پرورش گاو شيري كه در فاز اول 60 رأس گوساله پرواري را توليد مي‌كند در قهاوند با اشتغالزايي پنج نفر و با ظرفيت اسمي 100 رأس گاو شيري به بهره‌برداري رسيد.

اين واحد پرورش گاو شيري در زميني به مساحت 10 هزار مترمربع با اعتباري افزون بر پنج هزار ميليون ريال كه سالانه 30 تن گوشت توليد مي‌كند افتتاح شد.

افتتاح يك واحد پرورش گاو شيري

يك واحد پرورش گاو شيري در روستاي احمدآباد بخش قهاوند با اشتغالزايي پنج نفر به ظرفيت اسمي 50 رأس كه شير، دام زنده و گوشت قرمز توليد مي‌كند به بهره‌برداري قرار گرفت.

اين واحد گاوداري در زميني به مساحت پنج هزار مترمربع با اعتباري افزون بر هفت هزار و 600 مترمربع با توليد سالانه 183 تن شير، 10 رأس گوساله ماده پنج تن گوشت قرمز افتتاح شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار