دبیر انجمن داروسازان استان قم، از فعالیت 200 پزشک داروساز در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۴۸۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 28 August 2017
به گزارش تابناک قم، دکتر علی اصغر اکرمی در مراسم جشن روز داروساز، گفت: 160 داروخانه فعال بیمارستانی، تامین اجتماعی، بهداشتی و خصوصی در استان قم وجود دارد که 25 داروخانه به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: طی سال 95 این انجمن بیش از 30 جلسه در استان و دو جلسه در وزارتخانه برگزار کرده است تا بتوانیم مشکلات صنفی خود را برطرف کنیم.

وی عنوان داشت: یکی از مشکلات عمده ما عدم پرداخت مطالبات توسط سازمان های بیمه گر و همچنین موضوع مالیات است که در این خصوص با نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی جلساتی را برگزار کرده ایم.

دبیر انجمن داروسازان استان قم افزود: همچنین یکی از مشکلات دخالت مراکز غیر مجاز از قبیل عطاری ها در امور داروسازی است که در این زمینه نیز معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم و همچنین انجمن داروسازان استان موضوع را رصد کرده تا کمترین مشکل در این عرصه داشته باشیم.

دکتر ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه دانشمند و فیلسوف برجسته ایرانی زکریای رازی گفت: ایشان علاوه بر موضوع داروسازی در امور تحقیقات و پژوهش نیز نقش ارزنده ای داشتند.

وی بیان کرد: داروسازان ما نه تنها در موضوع سلامت، بلکه درتحقیقات و تولید و اشتغال نیز اثرگذار هستند که این امر موجب خودکفایی در تولید بسیاری از داروها شده است.

ایرانی خواه ضمن تبریک به مناسب روز داروساز گفت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و به تبع آن دانشگاه های علوم پزشکی در تلاش هستند تا مشکلات بخش داروسازان را برطرف کنند که در این راستا شاهد اقدامات گسترده و تلاش ها برای رفع مشکلات هستیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار