معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: با توجه به برگزاری مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور به میزبانی البرز، نمایشگاه المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای در اردوگاه امام علی (ع ) در کرج برپا شد.
کد خبر: ۴۸۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 29 August 2017
به گزارش تابناک : فرشید علیزاده روز سه شنبه افزود: در سال تحصیلی 96-95 ،سومین دوره المپیادهای درون مدرسه ای در سراسر کشور با شعار تحصیل، تهذیب و ورزش به اجرا درآمد.
وی از المپیادهای ورزشی به عنوان نماد تحقق شعار تحصیل ،تهذیب و ورزش در مدارس نام برد و اظهار کرد: المپیادهای فرهنگی ، علمی ، مهارتی و ورزشی هر کدام در شناسایی توانمندی ها و استعدادهای دانش آموزان در مدارس نقش موثر دارد.
وی با اشاره به نقش مهم ورزش در سلامت جسم و روان ،خاطر نشان کرد: المپیادهای ورزشی با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در دستور کاری وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت تا دانش آموزان در سه بخش تحصیلی ، تهذیب و ورزش تحت پوشش فعالیت های المپیادهای ورزش درون مدرسه ای قرار گیرند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: هر ساله با آغاز المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای تعداد بیشتری از دانش آموزان با توجه به افزایش زیر ساخت های ورزشی در حوزه آموزش و پرورش تحت پوشش قرار می گیرند.
علیزاده گفت: المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای از تنوع مختلف رشته ای در حوزه ورزش برخوردار است که در آن دانش آموزان با توجه به علاقمندی و استعداد می توانند در کنار معلمان و اولیاء به فعالیت های ورزشی بپردازند.
وی یادآورشد: در این المپیادها دانش آموزان و خانواده ها با نقش مهم ورزش در ارتقاء ضریب سلامتی افراد جامعه نیز آشنا می شوند و رعایت تغذیه مناسب و اختصاص زمانی از اوقات روزانه به ورزش را در دستور کاری خود قرار می دهند.
وی تصریح کرد: المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای در ترویج فرهنگ عمومی و بومی در رشته های مختلف ورزشی و همچنین در یادگیری بهتر دروس در بین دانش آموزان مدارس تاثیرگذار است.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه و بالفعل استان در حوزه ورزش ،سلامت و ترویج فرهنگ شعار سلامت در زندگی برپا شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه شعار این نمایشگاه را زندگی سالم ، با نشاط و امید تشکیل می دهد، اظهار کرد: تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی و مدرسه ای دانش آموزان در حوزه ورزش در قالب عکس و گزارش خبری به نمایش گذاشته شده است.
علیزاده بیان کرد: در غرفه های این نمایشگاه پیام های آموزشی با عنوان غذای سالم ، جامعه سالم، سفیران سلامت دانش آموزی،طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی، سلامت روان، نیاز همه و همیشه ، هنر و رسانه، سواد سلامت و نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی به نمایش گذاشته شده است.
وی یاد آور شد:در این نمایشگاه ، آثار دانش آموزان در قالب مقاله، پیام های آموزشی، روزنامه دیواری ، بازدید ، نشست های آموزشی با حضور کارشناسان فعال در حوزه سلامت برای دانش آموزان و والدین ، مسابقات ورزشی ، فرهنگی و آموزشی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت 15 روز دایر است ادامه داد: در بخشی از این نمایشگاه مسابقات رباتیک و دارت نیز برای دانش آموزان برگزار می شود.
علیزاده تاکید کرد: مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور با شعار رضایت، سلامت و امنیت از منزل به منزل از یکم تا 17 شهریور ماه در سالن 17 شهریور استان البرز با شرکت 600 دانش آموز در حال برگزاری است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار