تابناک: معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به بهره برداری لازم از بستری که هرساله توسط شرکت نمایشگاه‌ها در قالب نمایشگاه قرآن فراهم می‌شود، اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۴۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۹ 21 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان، حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی در نشست هم اندیشی برگزاری دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت كه در محل شرکت نمایشگاه‌هاي بين المللي برگزار شد، اظهاركرد: در حقیقت برپايي این نمایشگاه وظیفه شرکت نمایشگاه‌ها نیست، اما این شرکت سال‌ها است به یکی از دغدغه مندترین مجموعه‌های استان در حوزه فعالیت‌های قرآنی تبدیل شده و کیفی سازی این بستر، بر عهده متولیان فرهنگی است.

وی با اشاره به این که امسال از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سال نهضت قرآنی نامیده شده است، گفت: استان اصفهان اولین استانی است که منشور توسعه فعالیت‌های قرآنی را به تصویب رسانده و در این خصوص، در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان دو مصوبه ابلاغ و صادر شد که بر مبنای آن رییس دانشگاه اصفهان به عنوان رییس کارگروه آموزش عالی و پژوهش قرآن و مدیر کل آموزش و پرورش استان به عنوان رییس کارگروه آموزش عمومی قرآن کریم منصوب شدند.

يعقوبي با تأکید بر این که بدون شک یکی از اقدامات مهم در زمینه ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی، برگزاری نمایشگاه قرآن کریم است، افزود: برگزاری نشست‌های علمی در خصوص مسایل و سبک زندگی قرآنی، ارایه پاسخ های محققانه و تبیین کننده در خصوص شبهات به ویژه در مواجهه با نسل جوان، غرفه سازی‌های جذاب، ایجاد فضایی مناسب برای بهره گیری کودکان و نوجوانان و برگزاری شب شعر قرآنی از موارد و اقداماتی است که باید در این زمینه انجام شود و اداره ارشاد در این زمینه مساعدت‌های مالی و معنوی لازم را خواهد داشت.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به تأسیس مؤسسه تخصصی نهج البلاغه در استان و حضور این مؤسسه در نمایشگاه امسال، اظهارکرد: باید از این فرصت استفاده لازم را ببريم.

وی بر لزوم جذب نخبگان قرآنی به عنوان مخاطب خاص نمایشگاه و از طریق انجام اقدامات نوآورانه تأکید كرد و افزود: هماهنگی‌هایی با عوامل برنامه " لحظه های بندگی" که در ایام ماه مبارک پیش از اذان صبح از شبکه اصفهان پخش می‌شود، داشته‌ایم تا از این فرصت برای اطلاع رسانی فعالیت‌های قرآنی، معرفی نخبگان قرآنی و خانواده‌های آنان استفاده کنیم.

در این جلسه بر رویکرد " همدلی و همزبانی از منظر قرآن و عترت " تأکید شد. همچنین حاضران بر ضرورت تأثیرگذاری نمایشگاه از طریق ایجاد یک موج مردمی در جامعه، رشد فرهنگ قرآنی از طریق برگزاری نمایشگاه ها و تشکیل گردهمایی‌های هر شبه با حضور مجامع قرآنی فعال استان تأکید کردند.

گفتني است؛ دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت، از 7 تا 13 تیرماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار