معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: به منظور کاهش قیمت و ایجاد تمایل در مردم برای مصرف فرآورده‌های لبنی، یارانه لبنیات به صنایع تولیدکننده اختصاص می‎یابد.
کد خبر: ۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲ 14 February 2015
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: به منظور کاهش قیمت و ایجاد تمایل در مردم برای مصرف فرآورده‌های لبنی، یارانه لبنیات به صنایع تولیدکننده اختصاص می‎یابد.

به گزارش تسنیم، محمد نبوی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریم خطوط تولید واکسن‎های حیوانی و انسانی تعطیل شدند چرا که اکثر قطعات این واحدها وارداتی بود و اصلاح و تعمیر قطعات با مشکل روبه رو شد.

وی افزود: البته برای واردات قطعات مورد نیاز این واحدها مجوز وجود داشت اما تحریم بانکی اجازه نداد که معاملات ارزی به خوبی انجام شود اما تحریم‎ها در حال بهبود یافتن هستند و در این راستا امکان خرید از خارج بهتر می‌شود.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره بیماری تب‌مالت گفت: الگوی انتقال این بیماری تغییر پیدا کرده است و باید کشتارگاه‌های دام و طیور بیشتر مورد کنترل قرار گیرند چرا که همه کارگران کشتارگاه‎ها حداقل یکبار به تب‌مالت مبتلا می‌شوند.

وی تصریح کرد: وضعیت بیشتر کشتارگاه‎ها استاندارد نیست و از کیفیت نسبی خوبی برخوردار نیستند بر این اساس لازم است که این مراکز ساماندهی و مورد رسیدگی قرار گیرند.

نبوی درباره روغن پالم نیز عنوان کرد: این روغن سمی نیست چرا که پالم روغنی اشباع شده است اما جراید و رسانه به طرز مناسبی در مورد این ماده اطلاع رسانی نکردند و سبب شدند که دولت استفاده از روغن پالم را در فرآورده‌هیا لبنی لغو کند.

وی افزود: این اقدام سبب شد که قیمت لبنیات افزایش پیدا کند و مردم به سبب مصرف لبنیات سنتی که ارزان‌ قیمت‎تر است سوق پیدا کنند و این اتفاق به سبب خلاء قانونی در مرکز بهداشت و سایر ارگان‌ها به وجود آمد.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: اکنون پنیر محلی و شیر سنتی در مراکز ماست‌بندی دارای مجوز توزیع می‌شود که غیرقانونی است و باید برخورد قانونی اعمال شود.

وی تأکید کرد: به منظور کاهش قیمت و ایجاد تمایل در مردم برای مصرف فرآورده‌های لبنی، یارانه لبنیات به صنایع تولیدکننده اختصاص می‎یابد و میزان مصرف مواد لبنی پاستوریزه افزایش یابد.

نبوی با بیان اینکه دامداران کل کشور در بحث تب‌مالت ۱۵۰ میلیارد تومان غرامت طلب دارند، گفت: میزان ابتلای دام‎های استان همدان به بیماری تب‌مالت ۴ برابر بالاتر از دام‎های کشور است و همچنین میزان آلودگی در اراک و کردستان نیز زیاد است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۹ هزار مورد بروز تب‌مالت گزارش شده است، بیان کرد: مشکلات اعتباری و تحریم‌ها اثرات سنگینی بر اقتصاد کشور وارد کرده است و گام به گام با تدوین برنامه زمانبندی شده مناسب می‎توانیم میزان شیوع تب‌مالت را در کشور کنترل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار