مدیرکل گمرک ایران در منطقه آزاد قشم از ترانزیت خارجی صادره از این منطقه طی دو ماهه نخست سال جاری به ارزش473 میلیارد و 399 میلیون و 811 هزار ریال، خبر داد.
کد خبر: ۴۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱ 17 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، حسین سعیدی در بازدید حمید رضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از مجموعه گمرک ایران، گفت: این میزان ارزش ترانزیت خارجی صادره در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 33  و از حیث ارزش ریالی 995 درصد رشد داشته است.
 
 وی از کولر گازی و شمش سرب، اجزا و قطعات یخچال، اجزا و قطعات تلویزیون، ضایعات آهن، موتور قایق، شکر، کفش و شامپو به عنوان کالاهای ترانزیت خارجی صادره از قشم به کشورهای اندونزی، امارات و همچنین مناطق آزاد چابهار ، کیش، انزلی، اروند سیرجان، میرجاوه و  بندر امام، نام برد.
 
 مدیرکل گمرک ایران همچنین از ترانزیت خارجی وارده به میزان 4 میلیون و 55 هزار تن و به  ارزش 495 میلیارد و 352 میلیون و 592 هزار ریال طی مدت یاد شده به مقصد گمرک قشم خبر داد و گفت: این ارقام از نظر وزن و ارزش ریالی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 502 و 318 درصد افزایش داشته است.
 
 وی از پوشاک، کفش، لوازم خانگی و مواد اولیه شرکت های مستقر در منطقه آزاد قشم به عنوان کالاهای ترانزیت خارجی وارده از مبادی گمرک شهید رجایی، بازرگان، فرودگاه امام، کیش و چابهار  به این گمرک نام برد.
 
 سعیدی با اشاره به ورود و خروج 307 هزار و 934 دستگاه وسائط نقلیه شامل کامیون، اتوبوس، نیسان و سواری از طریق اسکله های لافت و پهل به جزیره قشم، یادآور شد: این میزان تردد در مقایسه با دو ماهه نخست سال گذشته از افزایش یک درصدی برخوردار بوده است.
 
 وی در پایان از صادرات قطعی 84 میلیون و 431 هزار تن کالا شامل قطعات منفصله خودرو، روغن موتور، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، اجزاء و قطعات یخچال، جارو برقی، تلویزیون و خودرو و توتون، پاکت و فیلتر جهت تولید سیگارت به کشورهای امارات متحده عربی، چین، آلمان، برزیل و پاکستان به ارزش بیش از 199 هزار و 326 دلار خبر داد و گفت: این میزان صادرات قطعی طی دو ماه اول سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن 31 هزار و 492 درصد و از نظر ارزش دلاری یک هزار و 453 درصد افزایش داشته است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز ضمن بازدید از واحدهای مختلف گمرک ایران در این منطقه، خواستار راهکاری برای افزایش فعالیت ها و کسب بیشتر درآمدها از طریق گمرکات قشم شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار