معاون حمل و نقل و پایانه‌های همدان گفت: دارندگان ناوگان فرسوده فعال در بخش حمل و نقل عمومی مسافر می‌توانند با دریافت تسهیلات نسبت به اسقاط ناوگان فرسوده و جایگزینی ناوگان نو در امر جابجایی مسافران اقدام کنند.
کد خبر: ۴۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 17 June 2015

معاون حمل و نقل و پایانه‌های همدان گفت: دارندگان ناوگان فرسوده فعال در بخش حمل و نقل عمومی مسافر می‌توانند با دریافت تسهیلات نسبت به اسقاط ناوگان فرسوده و جایگزینی ناوگان نو در امر جابجایی مسافران اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل پایانه‌ها و حمل و نقل استان همدان مصطفی پناهنده اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد مرکزی به دارندگان ناوگان عمومی فرسوده (بیابانی) اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در ازای فروش و تحویل ناوگان فرسوده به مراکز اسقاط تسهیلات خرید ناوگان جدید اعطا می‌شود.

وی بیان کرد: برای نوسازی ناوگان مسافری عمومی مالکان اتوبوس‌های فرسوده دارای شرایط حمل و نقل عمومی، باید طبق سنوات گذشته از طریق راهور ناجا و با مراجعه به مراکز تعیین شده نسبت به اسقاط خودرو اقدام کنند.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان خاطرنشان کرد: در صورت تمایل به استفاده از تسهیلات در مرحله اول، دارندگان ناوگان فرسوده اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه با هدف از رده خارج کردن خودروی فرسوده آن را به مرکز اسقاط تحویل می‌دهند.

وی افزود: در مرحله بعد متقاضی پس از اخذ رسید و ارائه آن به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، از مزایای از رده خارج کردن وسایل نقلیه فرسوده در طرح‌های نوسازی ناوگان سازمان استفاده می‌کند.

پناهنده عنوان کرد: لیستی از اتوبوس‌های اسقاط نشده در فهرست ارسالی طرح‌های گذشته و داوطلبانه اسقاط به متقاضیان داده می‌شود و آنان باید برای تخصیص وسیله نقلیه نو (شماره شاسی و موتور) به شرکت مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تایید بانک عامل یا شرکت لیزینگ مبنی بر اعطای تسهیلات به متقاضی، مالک می‌تواند نسبت به از رده خارج کردن وسیله نقلیه فرسوده اقدام کند.

پناهنده بیان کرد: در طرح نوسازی جایگزینی صرفاً بر اساس خروج یک دستگاه ناوگان فرسوده متناظر صورت می‌گیرد و فقط مالکین مینیبوس‌های فرسوده عمومی برون‌شهری می‌توانند از تسهیلات مربوط به جایگزینی یک دستگاه سواری کرایه نیز بهره‌مند شوند.

وی یادآوری کرد: تسهیلات اعطایی سازمان برای توسعه و نوسازی ناوگان فرسوده است و تعهدی برای اشتغال یا تعیین مسیر برای فعالیت و زیر پوشش قرار دادن ناوگان نو در یک شرکت حمل و نقل ایجاد نمی‌کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار