استاندار کرمان گفت: بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر افاغنه در کرمان زندگی می کنند که ۱۰ درصد جمعیت این استان را به خود اختصاص داده اند.
کد خبر: ۴۸۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 04 September 2017
علیرضا رزم حسینی یکشنبه شب در دیدار با سفیر استرالیا در ایران در دفتر استاندار اظهار داشت:  ایران به دلیل همجواری با افغانستان نزدیک به ۳۸ سال است که پناهجویان افغانی را پذیرش می کند.

وی گفت: این اقدامات در راستای کمک های بشر دوستانه ایران به پناهجویان است و هزینه های زیادی به کشور ما تحمیل کرده است.

رزم حسینی عنوان کرد: استرالیا امروز خود یک کشور مهاجر پذیر است و برای پذیرش یک مهاجر سخت گیری می کند اما در استان کرمان بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر افاغنه زندگی می کنند که ۱۰ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۳۰ هزار دانش آموز افغانی در مدارس استان کرمان تحصیل می کنند و در یک هزار و ۲۰۰ کلاس در کنار دانش آموزان ایرانی آموزش می بینند.

استاندار کرمان افزود: دانش آموزان مهاجر افغانی سالانه حجم قابل ملاحظه ای از فرصت های آموزشی ما را اشغال کرده اند و در کنار این مسئله بعضی از بازارهای شغلی را اتباع افغانی اشغال کرد ه اند و با توجه به نرخ بیکاری که در کرمان وجود دارد، هزینه بالایی به استان تحمیل می شود.

رزم حسینی بیان کرد: پناهندگان افغانی در شرایط امنیتی خوب در یک استان امن زندگی نسبتا خوبی دارند.

وی عنوان کرد:  از همه کشورهای  به ویژه دولت استرالیا که در این زمینه کمک کرده اند تشکر می کنم اما حجم کمک هایی که صورت می گیرد در مقابل خدماتی که به پناهجویان افغانی ارائه می شود قابل قیاس نیست و بسیار ناچیز است.

استاندار کرمان بیان داشت: بر اساس سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر سیاست های بشر دوستانه از اتباع  افغانی مهمان نوازی می کنیم.

رزم حسینی تاکید کرد: استان کرمان از  ظرفیت های خوبی در زمینه های اقتصادی برخوردار است و معادن بزرگی مانند مس، سنگ آهن، کرومیت، زغال سنگ و... دارد.

وی تصریح کرد: از آنجا که استرالیا کشوری معدن خیز است از گذشته استان کرمان و دولت همکاری های خوبی با استرالیا داشته وعلاقمندیم در این زمینه ها همکاری خوبی صورت گیرد.

رزم حسینی تاکید کرد: بعد از برجام موفق شده ایم در استان کرمان حدود سه میلیارد دلار تامین مالی در پروژه های معدنی، صنعتی، آبی استان جذب کنیم و این رقم قابل ملاحظه ای است.

وی گفت: کشورهای مانند آلمان، چین، اتریش و اسپانیا با استان کرمان همکاری خوبی در زمینه های اقتصادی دارند و با کشور اتریش خط اعتباری ۹۰۰ میلیون یوروی را برای پروژه های فولاد استان جذب کرده ایم و برای همکاری با استرالیا آمادگی داریم.

استاندار کرمان عنوان کرد: ما آمادگی داریم نمایشگاه مشترک با استرالیا در کرمان و استرالیا برگزار کنیم.

رزم حسینی بیان کرد: ۱۰ درصد تولید خودرویی ایران در استان کرمان انجام می شود و همچنین ۲۵ درصد باغات کشور در بخش کشاورزی در استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد ارزش افزوده محصولات معدنی کشور مربوط به استان کرمان است، افزود: بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در استان کرمان قرار دارد و در حال حاضر یک نیروگاه دو هزار مگاواتی با مشارکت کشورهای اروپایی در کرمان در حال احداث است.

رزم حسینی افزود: در استان کرمان پنج اثر ثبت جهانی یونسکو وجود دارد که در این زمینه رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار