مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه هم اکنون 96 شرکت باری در استان همدان فعال است گفت: در حال حاضر 13 هزار و 14 کامیون داریم که در سال گذشته بارنامه 10 میلیون تن کالا با 9 درصد افزایش داشته که این آمار در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۴۹۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 06 September 2017
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از افتتاح 6 مجتمع رفاهی ـ خدماتی پس از هفته دولت در جاده‌های استان همدان خبر داد.

به گزارش فارس، محمد رودباری در مراسم افتتاحیه مجتمع خدماتی رفاهی پردیس غرب کشور با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های کلیدی در اتصال غرب به شرق و شمال به جنوب است اظهار کرد: راه‌های استان یکی از مناسب‌ترین و کوتاه‌ترین راه‌های اتصالی استان‌های کردستان، ایلام و کرمانشاه به مرکز کشور است.

وی با بیان اینکه صد درصد حمل کالا و بار از راه و جاده‌های استان از غرب انجام می‌شود افزود: خوشبختانه پروژه‌های زیادی در ایجاد زیرساخت و حمل و نقل و تبدیل باندهای دوخطه به چهارخطه در جهت ایمنی جاده‌ها انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: سعی داریم که مسیرهای استان را که 600 کیلومتر هستند در مسیر چهارخطه به 900 کیلومتر برسانیم.

وی با بیان اینکه در استان همدان 5 هزار و 400 کیلومتر راه وجود دارد گفت: از  این مسافت 85 درصد آن آزادراه یعنی 3.5 درصد و 1.2 درصد از آزادراه‌های کشور در همدان است.

رودباری با اشاره به اینکه 3.6 درصد از بزرگراه‌های کشور در همدان است خاطرنشان کرد: 2 هزار و 600 کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده یعنی 2.3 درصد که اداره راهداری وظیفه نگهداری و حفظ آنها را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون  37 اکیپ راهداری در جاده‌های استان فعال است تصریح کرد: مهمترین مقوله در بحث راهداری ارتقای ایمنی جاده‌ها ایمنی راه‌ها از جمله کنترل پرتگاه‌ها، ایمنی پل‌ها و ایجاد شیروانی در راه‌هاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه هم اکنون 96 شرکت باری در استان همدان فعال است گفت: در حال حاضر 13 هزار و 14 کامیون داریم که در سال گذشته بارنامه 10 میلیون تن کالا با 9 درصد افزایش داشته که این آمار در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این میزان رشد بارنامه نسبت به سال گذشته نشان‌دهنده خروج رکود حمل و نقل جاده‌ای در استان است اضافه کرد: در حال حاضر 19 هزار راننده در حمل و نقل کالا در استان و 3 هزار شاغل در بخش حمل و نقل مسافر با 52 شرکت حمل و نقل مسافر با فعالیت حدود 29 اتوبوس در استان داریم که امیدواریم این شرکت‌ها در خدمات‌دهی رقابت‌پذیر و پایدار باشند.

رودباری با بیان اینکه در حمل و نقل مسافر نیز همنام‌سازی به سرانجام رسیده است یادآور شد: هم اکنون 332 دستگاه اتوبوس و یک‌هزار و 50 دستگاه مینی بوس در حمل و نقل جاده‌ای استان فعال هستند.

وی در خصوص مشکل نوسازی حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: این مشکل همچنان وجود دارد و از 13 هزار و 400 کامیون 6 هزار و 600 عدد از این کامیون‌ها فرسوده هستند که امیدواریم با ارائه تسهیلات فراهم شده در نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای تلاش مضاعف شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در خصوص بحث آی تی در جاده‌های استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر در حال نصب 52 دوربین در جاده‌های استان هستیم که که برای 22 دوربین دیتاهای آن در حال انتقال است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای 66 دستگاه ترددشناس 10 میلیون رکورد ثبت شده است افزود: امسال نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش ثبت دستگاه‌های ترددشناس داشته‌ایم.

رودباری با بیان اینکه 6 مرکز معاینه ماشین‌های سنگین در استان دارای تجهیزات خوبی هستند عنوان کرد: وجود و صدور بارنامه در سازمان حمل و نقل جاده‌ای توانسته تا حدودی موجب ایمنی خودروها در جاده و کاهش تصادفات شود.

وی در خصوص افتتاح مجتمع‌های خدماتی رفاهی نیز گفت: تا قبل از هفته دولت 21 مجتمع فعال در سطح جاده‌های استان داشتیم که با آغاز هفته دولت و پس از آن نیز 9 مجتمع دیگر برای افتتاح آماده شده که این 6 مجتمع جدید برای 139 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه هم اکنون 27 مجتمع خدماتی رفاهی در استان فعال شده است خاطرنشان کرد: 9 مجتمع دیگر نیز با پیشرفت بالای 60 درصد در حال ساخت داریم که امیدواریم چهار مجتمع در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه احداث این مجتمع‌ها علاوه بر خدمات رفاهی در ایمنی جاده‌ها تاثیرگذار است بیان کرد: 40 درصد از تصادفات استان به دلیل واژگونی اتفاق می‌افتد که وجود این مجتمع‌ها در ایمنی جاده‌ها و یکی شدن ورودی و خروجی‌ها در کاهش تصادفات تاثیر بسزایی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار