سخنگوی شورای اطلاع‌رسانی مازندران گفت: مازندران یکی از استان‌های موفق در تحقق سیاست‌های اقتصادی دولت است.
کد خبر: ۴۹۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 07 September 2017
به گزارش تابناک : احمد مظفری اظهار داشت: بر اساس برش استانی جذب سرمایه‌گذاری خارجی ابلاغ شده از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، مازندران با سهم 670 میلیون دلاری جذب سرمایه خارجی در جایگاه ششم کشور قرار دارد.

وی افزود: این سهم بر اساس دو شاخص کمی میانگین جلب سرمایه‌گذاری خارجی در پنج سال گذشته و سهم هر استان از تولید ناخالص داخلی و متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌پذیری بخش‌های مختلف اقتصادی استان پیش‌بینی شده است.

مظفری تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال 96 باید 15 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور جلب شود که از این مقدار 670 میلیون دلار سهم مازندران است.

وی مازندران ادامه داد : مازندران یکی از استان‌های موفق در تحقق سیاست‌های اقتصادی دولت است و بر اساس گزارش های دقیق مراکز مسئول در سال 95 تعداد 3 طرح مصوب با سرمایه گذاری خارجی به مبلغ بیش از 80 میلیون دلار در استان صورت گرفته که در مجموعه استان‌های شمالی جزء استانهای موفق و برتر است.

مظفری گفت: احداث فروشگاه بزرگ و چند منظوره ، بسته بندی عرقیات و گیاهان داروئی و احداث 4 نیروگاه مولد مقیاس کوچک CHP از جمله طرحهایی بود که در سال 95 با سرمایه گذاری خارجی عملیاتی شده است.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار