کد خبر: ۴۹۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 08 September 2017
شکسته شدن رکورد فوتبال، دردسر مهدی تاج، استعفای قریب، بلیت فروشی دردسرساز و برکناری کادر فنی فرنگی کاران نوجوان در آستانه اعزام جهانی از مهمترین اتفاقات این هفته بود.

 این هفت روز ورزش به طور کامل تحت تاثیر اتفاقات فوتبالی بود که با استعفای رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال آغاز شد و با دردسر رئیس فدراسیون فوتبال به خاطر مسدود شدن حساب های شخصی اش، بلیت فروشی اشتباه به بانوان برای دیدار تیم ملی مقابل سوریه و شکسته شدن رکورد فوتبال ایران در آخرین گام مسابقات انتخابی جام جهانی پیگیری شد. 

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به این شرح است:

مدال آوران هشت دوره بازی های پارالمپیک تجلیل شدند 
کمیته ملی پارالمپیک یکشنبه گذشته در مراسم ویژه ای که به میزبانی مشهد برگزار شد، از ۱۴۵ ورزشکاری که در هشت دوره بازی های پارالمپیک صاحب مدال طلا، نقره یا برنز شده بودند، تجلیل کرد.  بازی های پارالمپیک تابستانی ۱۹۸۸ سئول، ۱۹۹۲ بارسلون و مادرید، ۱۹۹۶ آتلانتا، ۲۰۰۰ سیدنی، ۲۰۰۴ آتن، ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریودوژانیرو هشت دوره بازی های پارالمپیک هستند که ورزشکاران معلول کشورمان با حضور در آنها صاحب ۱۳۶ مدال شدند.

بلیت فروشی دردسرساز 
سامانه فروش بلیت دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و سوریه در آخرین هفته رقابت های انتخابی جام جهانی که از پنجشنبه گذشته باز شده بود، در اولین روز با دردسرهایی همراه شد. این دردسر از آنجایی ایجاد شد که به خاطر برخی ناهماهنگی ها بانوان هم موفق به خرید بلیت برای تماشای این بازی در ورزشگاه آزادی شده بودند! بعد از دو روز اما فدراسیون فوتبال طی اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد که خرید بلیت توسط تعدادی از بانوان به علت عدم دسترسی این سامانه به سایت ثبت احوال انجام پذیرفته است. ای فدراسیون تاکید کرد که بانوان کمافی السابق اجازه حضور در ورزشگاه برای تماشای بازی را ندارند.  بلیت های خریداری شده توسط آنها باطل است. نام و مشخصات آنان در سامانه به طور کامل موجود است و بلافاصله وجه دریافتی به آنها عودت داده خواهد شد.

خادم الشریعه پرچمدار کاروان عشق آباد شد 
مسئولیت پرچمداری کاروان ایران در بازی های داخل سالن آسیا به سارا خادم الشریعه عضو تیم ملی شطرنج سپرده شد. این بازی ها ۲۶ شهریورماه در عشق آباد ترکمنستان آغاز می شود و تا ۵ مهرماه ادامه خواهد داشت. خادم الشریعه سال گذشته به خاطر حرکت جوانمردانه ای که در رقابت های جهانی داشت، کاندیدای ورزشکار اخلاق سال شد. 

جایگاه چهاردهمی جودو ایران در مسابقات جهانی با یک طلسم شکنی
مسابقات جودو قهرمانی جهان در حالی پس از 6 روز رقابت ۷۲۷ جودوکار از ۱۲۶ در مجارستان به پایان رسید که جودو ایران با برنز سعید ملایی بعد از سال 10 سال به جدول توزیع مدال های این رقابت ها بازگشت و جایگاه چهاردهم را در اختیار گرفت. در این رقابت ها سعید ملایی سرگروه تیم ملی جودو ایران در دیدار رده بندی حریف مجارستانی خود را شکست داد و به نشان برنز  وزن ٨١- کیلوگرم  دست پیدا کرد. جودو ایران آخرین بار توسط آرش میراسماعیلی در رقابتهای جهانی٢٠٠٧ ریو موفق به کسب مدال برنز شده بود. در پایان مسابقات جودو قهرمانی جهان ژاپن در هر سه بخش مردان، زنان و مجموع قهرمان شد. 

برکناری سرمربی و سرپرست فرنگی کاران نوجوان در آستانه اعزام
تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران در حالی جمعه شب برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان عازم یونان شد که پیش از اعزام سرمربی و سرپرست این تیم برکنار شدند! این برکناری با تصمیم شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی و به دلیل مسئله انضباطی پیش آمده میان سرمربی و سرپرست تیم و عدم امکان رفع مشکل مذکور در زمان  اعزام انجام شد. بر این اساس حسن بابک مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی، به دلیل تسلط بر وضعیت فنی تیم و چند سال حضور پی در پی در مسابقات جهانی نوجوانان، مسئولیت فنی تیم کشتی فرنگی نوجوانان را در مسابقات جهانی عهده دار شد. 

دردسری که به حساب شخصی مهدی تاج کشیده شد 
چندی پیش بود که بدهی های مالیاتی سنگین اوضاع سازمان لیگ برتر فوتبال را بهم ریخت و حساب های این سازمان را مسدود کرد تا پرداخت پول به باشگاه های مختلف و سایر ارگان های مرتبط با سازمان لیگ به مشکل بخورد. بعد از گذشت یک دو هفته مشکلات ناشی از بدهی ۱۷۵ میلیارد تومانی سازمان لیگ نه تنها برطرف نشده بلکه دردسر جدیدی را هم برای برخی مسئولان بوجود آورده است. در همین رابطه و طی این هفت روز ورزش خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد به دنبال این اتفاق مشکلات جدیدی برای مسئولان سازمان لیگ بوجود آمده و حساب های شخصی این افراد هم مسدود شد. در راس این افراد مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال قرارداد که رئیس مجمع سازمان لیگ نیز محسوب می شود.

قهرمانی نماینده ایران در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا 
رقابتهای شطرنج قهرمانی شهرهای آسیا ٢٠١٧ شنبه گذشته با قهرمانی نماینده اعزامی ایران به پایان رسید. تیم لیگ برتری شهرداری رشت  با کسب چهار مدال طلای انفرادی و مجموع ۱۶ امتیاز عنوان نخست این مسابقات را از آن خود کرد. در این رقابت ها آرش طاهباز در میز یک، علی فقیرنواز در میز سه، شاهین ساده در میز چهار و امیرمحمد سوزنکار در میز پنج موفق به کسب مدال طلا شدند. همچنین در پایان مسابقات شطرنج شهرهای آسیا نمایندگان هند و بنگلادش به ترتیب دوم و سوم شدند. 

رئیس هیات مدیره استقلال استعفا داد 
محمدحسین قریب، رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال جمعه گذشته با ارسال نامه ای به مسعود سلطانی فر، از ادامه حضور در این باشگاه استعفا داد. قریب در جلسات هیئت مدیره که اتفاقا به مسائل مهمی هم پرداخته بود، شرکت نکرد و استعفای او در حالی رقم خورد که چندی پیش وزیر ورزش از حل مشکلات شخصی قریب و بازگشت احتمالی او به هیئت مدیره استقلال خبر داده بود.

عنوان سومی احسان قائم مقامی در جام آفتاب 
اولین دوره مسابقات شطرنج بین المللی جام آفتاب در حالی یکشنبه در خمین و در محل بیت امام خمینی (ره) به پایان رسید که احسان قائم مقامی در میان ۱۰۰ شطرنجباز داخلی و خارجی شرکت کننده از کشورهای ایران، اسپانیا، گرجستان، عراق، روسیه، دانمارک، کرواسی، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان به عنوان سوم دست یافت. در جدول نهایی این رقابت ها که در ۹ دور و به روش سوئیسی برگزار شد، «بوسیوچیچ» از کرواسی با ۷.۵ امتیاز قهرمان شد. «کرنیف» از اسپانیا هم  با ۷ امتیاز نایب قهرمان شد.

سوریه رکورد ایران را شکست
تیم ملی فوتبال ایران که خردادماه سالجاری با پیروزی برابر ازبکستان صعودش را به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قطعی کرده بود، سه شنبه شب در آخرین دیدار مرحله مقدماتی در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی سوریه بود و در حالی که حفظ رکورد گل نخوردنش اهمیت داشت، با دوگلی که  از حریف دریافت کرد این رکورد را از دست داد و پس از ۱۱۲۰ دقیقه دروازه اش باز شد. تیم ملی فوتبال ایران هر چند در این بازی به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت اما رکورد صعود بدون باخت به جام جهانی را حفظ کرد و با ۲۲ امتیاز به عنوان تیم اول گروه با اقتدار راهی روسیه شد. سوریه هم به دیدار پلی آف صعود کرد و حریف استرالیا در این مرحله شد.

مدال آوری فرنگی کاران نوجوان در جهان 
در این هفت روز ورزش، مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان با برگزاری رقابت های کشتی فرنگی در آتن یونان آغاز شد. در این بخش از مسابقات  و در  وزن ۵۸ کیلوگرم، محسن مدهنی صاحب مدال طلا شد. مصطفی کایدخورده در وزن ۶۳ کیلوگرم  به مدال نقره دست یافت. در وزن ۱۰۰ کیلوگرم هم سید مجتبی حسینی صاحب مدال برنز شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار